سفید کردن دندان با 8 روشی که نمی دانستید!!
 سفید کردن دندان یکی از بهترین روش ها برای داشتن لبخندی زیبا و جذاب است. شما هم اگر به فکر سفید کردن دندان های تان هستید به شما پیشنهاد می کنیم از 8 روش طبیعی زیر استفاده کنید.

8 ماده سفید کننده دندان که تا حالا نمی شناختید

اگر برای سفید کردن دندان ها اهل شستن دهانتان با روغن نارگیل نیستید اصلاً نگران نباشید می توانید از مواد دیگری استفاده کنید که بدون اینکه حتی خودتان متوجه باشید دندانهای شما را سفید کرده لبخندی هالیوودی برای شما به ارمغان می آورند.

در حالی که برخی از نوشیدنی ها و خوراکی ها برای سلامت مینای دندان شما مضر است ( مثل مصرف قهوه ) موارد دیگری وجود دارند که از دندان های شما محافظت می کنند. در اینجا دکتر جفری راپاپرت Jeffrey Rappaport موسس کلینیک دندان لاوان 8 مورد از متداولترین مسواکهای ناشناخته را به شما نشان می دهد.

بیشتر بدانید : سفید کردن دندان با یک روش موثر و بدون ضرر!!

سفید کردن دندان با سیب 

سفید کردن دندان با سیب

سیب های غنی از فیبر فقط خاصیت تغذیه ای ندارند. بلکه با از بین بردن پلاک های روی دندان به تمیزی و روشن کردن دندانهای شما کمک می کنند.

 

 

سفید کردن دندان با هویج

سفید کردن دندان با هویج

بدون دلیل نیست که به هویج مسواک طبیعی می گویند. خوراکی ها و سبزیجات سفت مثل هویج و سیب لکه های سرسخت را از روی دندانها پاک می کنند.

 

سفید کردن دندان با گلابی

دکتر راپاپورت می گوید: با وجود اینکه برخی میوه ها خیلی خاصیت اسیدی دارند و مینای دندان را از بین می برند اما گلابی به دلیل آب فراوان به ترشح بزاق کمک می کند." میوه گلابی به متعادل کردن محیط اسیدی دهان کمک کرده از پوسیدگی دندانها جلوگیری می کند.

 

 سفید کردن دندان با توت فرنگی

سفید کردن دندان با توت فرنگی

توت فرنگی به خصوص زمانی که کاملاً رسیده باشد منبع خوب اسید مالیک است که می تواند به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل کرده و سطح دندانها را تمیز کند. توت فرنگی محتوی ویتامین c است که برای سالم نگه داشتن لثه ها ضروری است.

 

سفید کردن دندان با خیار

دکتر راپاپورت می گوید " مراقبت از لثه ها بسیار مهم است چون لثه ها دندانها را محکم در سرجای خود نگه می دارند. " خیار منبع خوب فیبر برای لثه ها و دندان ها است و با قوام زیادی که دارد به  آنها کمک می کند تا شیرینی و لکه های باقیمانده از مواد شیمیایی از روی دندان ها پاک شود.

 

 سفید کردن دنان با آدامس بدون شکر

سفید کردن دنان با آدامس بدون شکر

در گذشته مصرف آدامس به خاطر سلامت دندانها منع شده بود اما در واقع آدامس می تواند به عنوان یک مرطوب کننده در دهان مورد استفاده قرار بگیرد. آدامس باعث افزایش ترشح بزاق در دهان شده رطوبت دهان شما را افزایش می دهد و بدین ترتیب لکه های مزاحم را از روی دندانها پاک می کند. برای انتخاب یک نوع مناسب آدامس، از نوعی استفاده کنید که بدون شکر و محتوی زایلتول است که به کاهش پوسیدگی دندان کمک می کند.

 

سفید کردن دندان با پنیر

سفید کردن دندان با پنیر

بهترین خبری که تا اینجا شنیده اید. باید بعد از شام آخرین تکه پنیر باقی مانده را نیز بخورید چون پنیر حاوی نوعی پروتئین موجود در شیر به نامه کازئین است که از خرابی مینای دندان جلوگیری می کند.

 

سفید کردن دندان با پوست موز

همانطور که دکتر راپاپورت متذکر می شود موز حاوی مواد معدنی و ویتامین های مثل پتاسیوم، منیزیوم است که به سفیدی دندان ها کمک می کند. برای تمیزی سطحی دندان ها می توانید لایه داخلی پوست موز را با حرکات دورانی روی دندانها ماساژ دهید.



بیشتر بدانید : سفید کردن دندان با سه ماده طبیعی!!

بیشتر بدانید : 16 کاربرد باورنکردنی پوست لیمو ترش

بیشتر بدانید : ویژگی های خمیر دندان مناسب چیست؟



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ