درمان سریع تبخال با چند روش خانگی
برای خلاص شدن سریع از شر تبخال، می توانید داروهای بدون نسخه، درمان های خانگی، و یا فرآورده های دارویی مورد تأیید پزشکان که به صورت عمومی برای تبخال‌ها استفاده می شوند را امتحان نمایید. توجه داشته باشید که هر فرد واکنش متفاوتی به هر درمانی نشان می دهد، و انتخاب هر نوع درمان، الزاما نتیجه‌ی مطلوب را در پی نخواهد داشت

روشهای درمان سریع تبخال در خانه
روشهای درمان سریع تبخال در خانه,تبخال,روشهای درمان تبخال

درمان تسریع تبخال با عصاره وانیل

عصاره‌ی وانیل را روی تاول بمالید. درمان های خانگی، یک علم غیر قطعی هستند، و موسسه ی ملی سلامت ایالات متحده هیچ کدام از آنها را در تمام موارد قابل اجرا نمی‌داند. اگرچه چند مورد وجود دارد که شاید اثر ملایم کننده ای بر تاول‌ها داشته باشند.

بیشتر بدانید : درمان تبخال با روش های کاملا طبیعی

دستورالعمل

می توانید چند قطره عصاره وانیل خالص را با استفاده از یک گلوله پنبه ی استریل، ۳ تا ۴ مرتبه در هر روز، روی تاول دهانی بمالید.
پایه وانیل، محلولی است که در مقایسه با الکل طبی به شیوه ای اساسی عمل می کند. عصاره ی وانیل همچنین تحریک پذیری را کاهش می دهد، که باعث می شود تاول دهانی کمتر آزار دهنده باشد. فقط از عصاره ی وانیل ۱۰۰ درصد خالص استفاده نمایید.
نکته : هرگز از وانیل مصنوعی استفاده نکنید، چون دارای خواص ضد آلودگی مشابه نیست.

درمان سریع تبخال با روغن درخت چای

روغن درخت چای به عنوان درمانی برای دسته ای از صدمات پوستی استفاده می شود، و می تواند برای تسهیل عوارض جانبی تبخال مورد استفاده قرار گیرد. این روغن، پوست را به خوبی خشک می کند، که می تواند در پروسه ی بهبودی تبخال کمک کننده باشد. علاوه بر آن، خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، میکروب کشی و ضد عفونی دارد.

دستورالعمل

با یک تکه پنبه، دو بار در روز آن را دقیقاً روی تبخال خود بمالید. در صورتی که پوست حساسی داشته باشید، شاید لازم باشد روغن را پیش از استفاده، با آب رقیق کنید. نکته : روغن درخت چای در صورتی که خورده شود مضر است، پس هنگام استفاده در نزدیک دهان، مراقب باشید.

درمان سریع تبخال با شیرین بیان

مشخص شده است که یک عامل کلیدی در شیرین بیان، زمان التیام تبخال را سرعت می‌دهد. شیرین بیان معمولی را میل کنید یا از مکمل های شیرین بیان استفاده نمایید. همچنین کمی مکمل شیرین بیان پودر شده را می توان با آب به صورت خمیر درآورده و چند بار در روز، مستقیماً روی تاول قرار داد.

دستورالعمل

یک قاشق غذا خوری پودر ریشه شیرین بیان یا کمی بیشتر را با نصف قاشق آب مخلوط کنید تا به حالت کرمی در بیاید.
یک راه دیگر، مخلوط کردن آن با وازلین است، که به تنهایی می‌تواند پروسه‌ی التیام تاول های دهانی را سرعت بخشد. هنگامی که تصمیم به انجام این کار گرفتید، با یک قاشق غذا خوری وازلین شروع کرده و آن را با ریشه ی شیرین بیان مخلوط کنید. شما می توانید به تدریج به غلظت دلخواهتان برسید. به آرامی، یک لایه نازک از آن را روی تاول بمالید، که باعث می شود کاملاً ایمن شود.
نکته : آن را به مدت بیش از چند ساعت، یا یک شب، روی تاول بگذارید.

درمان سریع تبخال با شیر

پروتئین های شیر تاول را بهبود می بخشند، در حالی که دمای خنک مایع، هر گونه ناراحتی را که ممکن است با آن مواجه باشید، تسکین می دهد.

دستورالعمل

یک تکه پنبه را در حدوداً یک قاشق غذاخوری شیر فرو ببرید، و آن را به مدت چند دقیقه بر روی تاول بگذارید.
پیش از انجام این کار می توانید اجازه دهید شیر به دمای اتاق برسد، یا در صورتی که تمایل دارید، می توانید آن را سرد استفاده کنید.
از یک حوله ی مناسب خیس شده با آب برای پاک کردن رسوب‌ها استفاده کنید.
در صورتی که حس می کنید لازم است، مالیدن وازلین را امتحان کنید.

درمان سریع تبخال با روغن نعناع

این روغن خواصی دارد که به طور ویژه، اجزای عفونت در خارج از سلول هایتان را از بین می برد، مشابه ذراتی که در اطراف تبخال باز شده. محققان دریافته‌اند که اتصال روغن نعناع با تبخال باعث ترمیم سریع آن می‌شود.

دستورالعمل

برای شروع، از آب برای شستن سطح تاول استفاده کنید.
انجام این کار، بخشی از چربی سطحی را، که باعث می شود جذب کامل روغن به سختی انجام شود و نیاز به تلاش بیشتری داشته باشد، پاک می کند.
حالا یک گوش پاک کن را ابتدا در آب تمیز و سپس در روغن نعناع فرو ببرید.
این کار برای این است که روغن کمی ضعیف شود، تا کمتر باعث آزردگی پوستتان شود.
نکته : این کار را دو بار در روز انجام دهید تا زمانی که دیگر نیازی به آن نباشد.

درمان سریع تبخال با هیدروژن پراکسید

هر فردی که والدینش هیدروژن پراکسید را روی یک خراشیدگی قرار می دادند، متوجه می شود که این کار آنقدر هم شگفت انگیز نیست. خبر روحیه بخش این است که استفاده ی آن به خواست خودتان، به میزان چشمگیری آسیب زایی کمتری دارد، و به نظر نمی رسد اکنون که کمی بزرگ تر شده اید، آن قدر شدید آسیب برساند. چه آن را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، انجام آن می تواند درمان قدرتمندی برای تبخال باشد.

دستورالعمل

یک تکه اسفنج یا پنبه را در یک قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید خیس کنید. در صورتی که حس می کنید به اندازه ی کافی خیس نشده است، از مقدار بیشتری استفاده نمایید.
پنبه را روی تبخال تان قرار دهید (احتمال سوزش آن زیاد است) و آن را چند لحظه روی آن نگه دارید.
نکته : به آن فرصت دهید پیش از آب کشیدن، تا ۵ دقیقه یا همین حدود در مجاورت آن بماند.

درمان سریع تبخال با نشاسته ذرت

اگر پیش از این نشاسته ذرت مصرف کرده باشید، با بافت نرم و لطیف آن آشنا هستید. این نشاسته می تواند کمک کند تا از تبخال خلاص شوید. دلیل دقیق تر برای اینکه چرا نشاسته یک راه حل خانگی شگفت انگیز برای تبخال است، این روش است که pH تبخال را از بین می برد، عفونت در یک محیط بسیار اسیدی پیشرفت می کند و یک حالت محلول ایجاد می کند. برای تسکین یافتن، و کاهش اندازه ی تبخال تان، کافیست خمیر نشاسته را تهیه نمایید.

دستورالعمل

یک قاشق غذاخوری نشاسته بردارید و در یک کاسه ی کوچک بریزید.
با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط نمایید. آب را به تدریج اضافه کنید تا زمانی که به یک غلظت چسب مانند برسید.
قبل از خواب کمی بر روی تبخال بمالید، و هنگام صبح، آن را به آرامی با آب شستشو دهید. نکته :  این کار را هر روز انجام دهید تا تبخال تان برطرف شود.

 

درمان سریع تبخال با کرم ضد ویروس (Antiviral)

بر خلاف این نکته که تبخال «درمان» نمی شود، داروها می توانند علائم شما را کاهش داده و فرآیند بهبودی را سرعت ببخشند. شاید سریع ترین و کم زحمت ترین شیوه ی درمان تبخال، شیوه ای از درمان است که می توانید از داروخانه تهیه کنید. سه دسته ی اصلی کرم ها پنسیکلوویر، آسیکلوویر و دوکوزانول هستند.

دستورالعمل

این کرم ها، در صورتی که آنها را زمانی که اولین نشانه های تبخال ظاهر می شود بلافاصله مصرف نمایید، واقعاً می توانند موفقیت آمیز باشند. نکته : باید کرم را بیشتر اوقات، تا ۵ بار در هر روز به مدت ۴ یا ۵ روز، استفاده نمایید.

درمان سریع تبخال با وازلین

یک درمان سهل الوصول دیگر، که کاملاً بر خلاف محلول پاک کننده عمل می کند، وازلین است. این ژل& پوست را به جای خشک کردن آن، نرم می کند و یک لایه ی دفاعی برای ایجاد آمادگی در برابر بیماری ایجاد می کند.

دستورالعمل

هر نوعی از بیماری، طول عمر تبخال تان را به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد، در نتیجه یک لایه ی دفاعی از وازلین می تواند در رها شدن از آن، هنگامی که امکان پذیر باشد، کمک نماید.
وقتی دارید ژل را استفاده می کنید، کار را به آرامی و با انگشتان تمیز انجام دهید. نکته : می توانید آن را دو تا سه مرتبه در هر روز استفاده نمایید.

درمان سریع تبخال با عامل خشک کننده

یک شیوه برای کنترل تبخال، از طریق استفاده از عوامل خشک کننده است.

دستورالعمل

الکل طبی، یکی از گزینه هایی است که مرتبا استفاده می شود. محلول ۷۰ درصد آن را تهیه کنید، و با استفاده از گوش پاک کن بر روی تبخال استفاده نمایید. الکل تبخال را خشک کرده، آن را التیام می بخشد، و اجازه نمی دهد عفونی شود تا در نتیجه نتواند پیشروی کند. این درمان، زمانی که تبخال تازه ایجاد می شود، مؤثرتر است. نکته : اکسید روی همانند کرم کالامین، می تواند به سادگی ضایعات را خشک کند.

درمان سریع تبخال با یخ

به سادگی یک تکه یخ بردارید و چند بار در روز به صورت مداوم، چند دقیقه آن را روی تاول نگه دارید. یخ، درد و سوزش تاول را تسکین داده و تحریک پذیری آن را کمتر می کند.

درمان سریع تبخال با سرکه سیب

سرکه سیب، ارگانیسم های میکروسکوپی را از بین می برد، تاول را خشک کرده و حتی pH تبخال را نیز تغییر می دهد. استفاده از سرکه سیب بر روی یک تاول باز ممکن است کمی سوزش داشته باشد. با استفاده از یک گوش پاک کن، سرکه سیب را چند مرتبه در روز روی تاول بمالید.

بیشتر بدانید : همه چیز در مورد رژیم سرکه سیب

درمان سریع تبخال با نارون کوهی

این روزها نیازی نیست برای پیدا کردن یک گیاه و جدا کردن برگ ها و پوست آن نگران باشید، چون می توانید یک ظرف نارون کوهی را تقریبا در تمام داروخانه ها یا عطاری‌ها پیدا کنید. چون نارون کوهی به اندازه ی کافی روغن ندارد تا به عنوان یک روغن ضروری در اختیار ما قرار دهد.
مشخص شده است که در بیماری های مختلفی ، به ویژه در پوست سالم ملتهب، زخم ها، گزیدگی های عنکبوت، چرک کردن، و در صورتی که به این قسمت دقت نکرده اید، تبخال، کمک کننده است. گلوله های پنبه را درون نارون کوهی غوطه ور کنید. روی تاول تان بمالید، و اجازه دهید بماند. این کار را تا جایی که لازم است، هر روز ۱ تا ۲ مرتبه انجام دهید.

درمان سریع تبخال با ژل آلوئه ورا

به سادگی انتهای یک برگ تازه ی آن را بشکنید. ژل را روی تاول تان بمالید. یک تکه پنبه را به طور کلی در یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا بیندازید. آن را مستقیماً استفاده کنید.

بیشتر بدانید : با خیار و آلوئه ورا یک ماسک ضد چروک درست کنید

درمان سریع تبخال با سیر

سیر یکی از آن درمان های خانگی است که به نظر می رسد با درمان بیماری های جزئی متعددی ارتباط دارد. خمیری از سیر له شده درست کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی تبخال تان قرار دهید. خواص ضد باکتریایی سیر، ناحیه را استریل نموده و زمان بهبودی را کاهش می دهد. مراقب باشید، سیر قوی است و ممکن است هنگام استفاده کمی سوزش داشته باشد.


بیشتر بدانید : درمان تبخال لب با چند روغن گیاهی



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir