از بین بردن چین و چروک دور چشم با دو ماساژ خانگی
ماساژ دور چشم یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک دور چشم و زیبا سازی پوست است. دو مدل ماساژ دور چشم وجود دارد که در این مقاله آنها را معرفی می کنیم

دو مدل ماساژ برای از بین بردن چین و چروک دور چشم

یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت از پوست و حفظ انسجام و خاصیت الاستیسیته (ارتجاعی) ماهیچه‌ها، ماساژ دور چشم است که باید به آرامی و ملایمت انجام شود. هر نوع کشش و فشار بیش از حد می‌تواند نتیجه را عکس کند و باعث تیرگی زیرچشم یا پارگی مویرگ‌های بسیار ظریف درآن ناحیه شود. در مقابل ماساژ ملایم می‌تواند باعث تقویت خون رسانی و تحریک کلاژن سازی پوست شود. انواع روش‌ها برای ماساژ صورت به ویژه ناحیه اطراف چشم وجود دارد.

بیشتر بدانید : از بین بردن چین و چروک دور چشم با چند ماده غذایی

ماساژ دور چشم با روغن و نوک انگشت

یکی از روش ها، ماساژ با روغن و ماساژ با ضربات نوک انگشتان دست است که باید قبل از انجام آن ها پوست صورت و دست‌ها شسته و تمیز و خشک شود، همچنین بهتراست برای انجام حرکات ماساژ مقابل آینه بنشینید تا کنترل بهتری روی دست‌های خود داشته باشید.
در روش ماساژ با روغن توجه به نوع پوست اهمیت بالایی دارد، اگر پوست صورت شما خشک است به روغن‌هایی با خاصیت مرطوب کنندگی بالا نیاز دارید، همچنین توجه به فصل درانتخاب روغن برای ماساژ بسیار مهم است. در فصول گرم یا سرد سال به روغن‌هایی متفاوت نیاز دارید، زیرا دمای هوا برپوست صورت اثر بسیاری می‌گذارد.

برای ماساژ دور چشم بهتر است از روغن‌ هلو، بادام شیرین، زردآلو، جوجوبا، گل سرخ، دانه سیاه، آواکادو، نارگیل، گندم و روغن آرگان استفاده کنید.
در این روش کافی است تا روغن را کف دست خود بریزید و اندکی صبر کنید تا به دمای بدن شما نزدیک شود، سپس با یک حرکت دایره وار  اطراف پلک، گوشه و زیرچشم‌ها را با نوک انگشتان دست به آرامی ماساژ دهید.
توجه کنید که روغن داخل چشمان شما نرود؛ یک حوله گرم را روی صورت خود برای مدت سه دقیقه قرار دهید و پس از این مدت صورت خود را با آب و محلول شوینده صورت بشویید و از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.
ماساژ با ضربات نوک انگشتان دست و بدون استفاده از روغن در پوست اطراف چشم‌، باعث تقویت خون رسانی به ماهیچه‌ها و عضلات آن نواحی می شود. در زمینه ماساژ نواحی اطراف چشم‌، توجه به این نکته الزامی است که ماساژ ابرو‌ نیز باید انجام شود، زیرا همزمان با افزایش سن، پوست ناحیه ابرو نیز شکسته و دچار پیری می‌شود.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با دو ماساژ خانگی
از بین بردن چین و چروک دور چشم با دو ماساژ خانگی,از بین بردن چین و چروک,چین و چروک

بیشتر بدانید : این ماسک خانگی چین و چروک دور چشم تان را برطرف می کند

ماساژ دور چشم با حوله گرم

یکی از روش های ماساژ دور چشم قرار دادن یک حوله گرم روی صورت و آن گاه فشار دادن ملایم اطراف چشم‌ها با استفاده از انگشتان دست است.
در این روش ماساژ کافی است سه دقیقه حوله گرم را روی  صورت قرار دهید و بلافاصله پس از این سه دقیقه حوله سرد را روی صورت قراردهید تا منافذ پوست بسته شود.
انجام مستمر ماساژ صورت و به ویژه در نواحی دور چشم‌ها به تدریج باعث کاهش چین و چروک، جوان سازی و زیبایی پوست، جلوگیری از افتادگی پلک ها، ریزش مژه و ابرو‌ها می شود.
در کنار ماساژ استفاده از عینک آفتابی، ضد آفتاب مناسب پوست، خودداری از اخم کردن، ورزش منظم، مصرف به اندازه مایعات و نیز رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی هم می‌تواند به حفظ زیبایی وشادی پوست صورت کمک کند.


بیشتر بدانید : کاهش چین و چروک پوست با چند روش ساده و باورنکردنی!!

بیشتر بدانید : آموزش تصویری ماساژ صورت برای کاهش روند پیری و چین و چروک صورت

بیشتر بدانید : رفع چین و چروک دور چشم با چند ترفند ساده آرایشی

بیشتر بدانید : رفع چین و چروک دور چشم با چند روش موثر خانگی!!

بیشتر بدانید : چین و چروک دور چشم شما به این 4 علت است، مراقب باشید!!

بیشتر بدانید : 7 راه جدید برای زیباتر کردن چشم


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com