بهترین میان وعده برای دانش آموزان چیست؟
میان وعده برای دانش آموزان اهمیت بسیار بالایی دارد. در این مقاله به شما می گوییم بهترین میان وعده برای دانش اموزان چیست.

بهترین میان وعده برای دانش آموزان

بطور کلی میان وعده ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در طول روز انسان ۳ وعده غذای اصلی به عنوان صبحانه، نهار و شام مصرف می کند، اما مصرف ۳ وعده غذا هرچند مقوی و زیاد، باز هم تمام نیاز بدن یک فرد سالم را برطرف نمی کند؛ اهمیت میان وعده در کودکان به علت قرار داشتن در سنین رشد چند برابر افراد معمولی است. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: ذرت بو داده خانگی جایگزین مناسبی بر ای انواع چیپس و پفکها است. نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه صبحانه در تغذیه دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد اظهار کرد: متاسفانه برخی دانش آموزان به علت اینکه صبح ها دیر از خواب بیدار میشوند صبحانه مصرف نمی کنند.

جوزدانی بیان کرد: انرژی مغز از گلوکز تامین میشود بنابراین اگر دانشآموزان پس از بیدار شدن از خواب صبحانه مصرف نکنند در یادگیری دروس با مشکل مواجه میشوند.

وی با تاکید بر اینکه صبحانه باید شامل همه گروههای غذایی باشد خاطر نشان کرد: عدسی یا لوبیای پخته شده از جمله مواد غذایی مناسب برای صبحانه دانش آموزان است، همچنین این افراد میتوانند در صبحانه از لبنیات مانند یک لیوان شیر یا کمی پنیر به همراه انواع مغزها همچون گردو استفاده کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: مصرف کره به همراه مربا یا عسل نیز در وعده صبحانه برای دانش آموزان مفید است. جوزدانی درباره بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان گفت: میان وعده باید متنوع باشد انواع میوه ها و سبزیجات تازه مانند هویج و ذرت پخته شده، مغزها همچون گردو و بادام، میوه های خشک شده مانند توت و انجیر خشک و برگه ها از جمله میان وعدههای مناسب برای دانش آموزان هستند. این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: والدین میتوانند انواع کیک های خانگی را به همراه پودر بادام، پسته و گردو، اسنک یا پیراشکیهای خانگی را برای میان وعده فرزندانشان در نظر بگیرند.

جوزدانی با اشاره به اینکه پفیلا (ذرت بوداده) خانگی نیز جایگزین مناسبی برای انواع چیپس و پفکها است گفت: دانش آموزان باید از انواع ماهی ها مانند سالمون و حلوا هفته ای دو بار استفاده کنند. ماهی حاوی امگا ۳ است که در افزایش هوش و تمرکز دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد. گردو نیز یکی دیگر از منابع غنی از امگا است که جایگزین مناسبی برای ماهی محسوب میشود.

وی یادآور شد: دانش آموزانی که علاقه فراوانی به مصرف سوسیس و کالباس دارند می توانند گوشتهای فرآوری شده یا اسنکهای خانگی تهیه شده با مرغ، ماهی و گوشت را جایگزین کنند همچنین برای ترغیب دانش آموزانی که علاقه چندانی به مصرف صبحانه ندارند میتوانیم شکلات را به شکل کامل یا کرم کنجدهای شکلاتی در این وعده بگنجانیم.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.ir