برای درمان جوش صورت تان از این روشهای طبیعی استفاده کنید
 جوش و آکنه یکی از بزرگترین مشکلات پوستی هستند که ممکن است شما را کلافه کنند. در این مقاله به شما روش های طبیعی برای درمان جوش صورت را می گوییم.

روش های طبیعی برای درمان جوش صورت

جوش‌ها ممکن است نشانه عفونت‌های ویروسی، باکتریایی و یا قارچی باشند. به طور کلی اگر جوش ها تا 5 روز بهبود نیافتند باید به یک متخصص پوست مراجعه کرد. علایم شایع جوش ها، خارش و قرمز شدن نواحی آسیب دیده روی پوست می باشد. همچنین وجود تاول های کوچک و یا تغییرات در رنگ، ظاهر و یا بافت پوست نیز از دیگر نشانه های رایج این نوع از مشکلات پوستی است. به طور کلی هر ناحیه از بدن ممکن است جوش بزند و یا بخش گسترده ای از پوست را بگیرد.

این مشکلات پوستی خفیف که اغلب آزاردهنده می شوند، عموما به دلایل مختلفی همچون اگزما، پسوریازیس، آلرژی، نیش حشرات، تماس با علف های هرز، آکنه، عرق بیش از حد و یا تماس با برخی از گیاهان سمی مانند سحر وحشی یا بلوط پدید می آیند.
همچنین جوش ها ممکن است نشانه عفونت های ویروسی، باکتریایی و یا قارچی باشند. به طور کلی اگر جوش ها تا 5 روز بهبود نیافتند باید به یک متخصص پوست مراجعه کرد. از طرفی برای مقابله با مشکلات پوستی، یکسری درمان های خانگی وجود دارد که در ادامه معرفی شده اند:

بیشتر بدانید : درمان سریع جوش صورت و آکنه با چند روش خانگی موثر

 

برای درمان جوش صورت از روغن زیتون استفاده کنید

روغن زیتون طبیعی، نوعی مرطوب کننده ای عالی است که با وجود ویتامین E و ترکیبات آنتی اکسیدان قوی فراوان، پوست را به خوبی معالجه کرده و روند بهبود آن را سرعت می بخشد. برای این منظور، مقدار مساوی از روغن زیتون و عسل را با هم مخلوط کرده و ترکیب حاصل را روزی 2 تا 3 مرتبه به آرامی روی نواحی صدمه دیده پوست، بمالید.

 

برای درمان جوش صورت از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین، خشکی ایجاد شده توسط جوش ها را از بین می برد. در ضمن، خارش، سوزش و التهاب پوست را نیز بهبود می بخشد. بنابراین، یک قسمت جوش شیرین را با 3 قسمت آب مخلوط کرده و آن را روزی یکبار به محل آسیب دیده بمالید. پس از چند دقیقه، محل صدمه دیده را کاملا بشویید. این درمان را می توانید چند روز ادامه دهید. البته دقت کنید که نباید جوش شیرین برای مدت طولانی روی پوست بماند، زیرا خود آن ممکن است باعث آزار و سوزش پوست شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با درمانهای کارساز خانگی

برای درمان جوض صورت از بلغور جوی دوسر استفاده کنید

بلغور جوی دوسر دارای خواص ضد التهاب بوده و یک مسکن قوی می باشد؛ بنابراین آن را می توان برای تسکین خارش های پوستی ایجاد شده در اثر اگزما، آفتاب سوختگی، آبله مرغان و یا آلرژی، به کار برد. برای این منظور، مقداری بلغور جوی دوسر را با یک مخلوط کن، آسیاب کرده و سپس به آن، یک فنجان آب اضافه کرده و مخلوط را به خوبی هم بزنید. بعد از آن، ترکیب ایجاد شده را حدود 20 دقیقه روی محل آسیب دیده پوست بگذارید. این روند را آنقدر ادامه دهید تا جوش های ایجاد شده، کاملا برطرف شوند.
در ضمن، برای از بین بردن جوش های پوستی ایجاد شده در صورت، مقادیر مساوی از بلغور جوی دوسر را با عسل و ماست چکیده مخلوط کرده و سپس اجازه دهید پماد حاصل تقریبا نیم ساعت روی پوست تان بماند. در نهایت، صورت خود را کاملا بشویید. این درمان را می توانید تا بهبودی کامل، ادامه دهید.

 

برای درمان جوش صورت از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی، نرم کننده، ضد باکتری و ضد ویروس بوده و بنابراین برای مقابله با جوش ها، دارویی بسیار موثر است. همچنین ژل آلوئه ورا، تسکین دهنده بوده و خارش و سوزش های ایجاد شده پوستی را آرام می کند.
محتوای ژل مانند درون برگ های آلوئه ورا را استخراج کرده و به محل آسیب دیده بمالید؛ سپس، پوست را به مدت 20 دقیقه به حال خود رها ساخته و در نهایت، محل را بشویید. این درمان را حداقل روزی 3 بار تکرار کرده و تا بهبودی کامل، ادامه دهید.

 

برای درمان جوش صورت از کمپرس آب سرد استفاده کنید

کمپرس آب سرد برای مقابله با جوش های ایجاد شده به خصوص اگر دلیل آن سوختگی، تماس با گیاهان سمی و یا نیش حشرات باشد، روش مناسبی است. این روش همچنین ضد التهاب بوده و از گسترش تاول های ایجاد شده، ممانعت می کند.
چند قالب یخ کوچک را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده و آن را چند دقیقه روی نواحی آسیب دیده پوست خود، قرار دهید. این کار را روزی چند بار و به مدت چند روز تکرار کنید. در ضمن، هرگز یخ را مستقیما روی نواحی آسیب دیده قرار ندهید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با چند روش موثر و کاربردی

 

برای درمان جوش صورت از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب خام و ارگانیک، گزینه عالی دیگری برای درمان های خانگی جوش ها و آرام کردن خارش هاست. علاوه بر آن این سرکه که تصفیه نشده و خالص است، به دلیل دارا بودن اسید استیک، با عفونت هایی که باعث ایجاد جوش و مشکلات پوستی می شوند و یا شرایط فعلی را بدتر می کنند، به خوبی مقابله می کنند. یک پارچه نخی را در مقداری سرکه سیب فرو کرده و بعد آن را روی پوست آسیب دیده خود، قرار دهید و بعد از چند دقیقه، پارچه بردارید.
این کار را می توانید روزی چند بار و به مدت چند روز ادامه داده تا کاملا بهبود بیابید. اگر سرکه سیب باعث سوزش می شود، بهتر است قبل از مصرف، مقداری آب به محلول اضافه کرده و سرکه سیب را رقیق کنید. اما اگر همچنان آزاردهنده است، درمان با این روش را متوقف کرده و از روش دیگری استفاده نمایید.

 

برای درمان جوش صورت از بابونه استفاده کنید

بابونه یک تسکین دهنده طبیعی بوده و باعث کاهش التهاب های پوستی می شود. این گیاه همچنین ضد باکتری، قارچ و ویروس نیز می باشد. برای استفاده از بابونه، یک دستمال کاغذی و یا پارچه ای نخی برداشته و آن را در چای بابونه ای که از قبل دم کرده اید، خیس کنید. سپس، محل آسیب دیده را به مدت 15 دقیقه کمپرس نمایید. این روند را می توانید حداقل روزی 2 تا 3 مرتبه تکرار کنید.

 

برای درمان جوش صورت از گل همیشه بهار استفاده کنید

این گیاه یک مسکن طبیعی عالی بوده که از آن می توان برای کاهش خارش و سوزش پوستی در اثر آکنه، خشکی پوست، اگزما، سوختگی و یا جراحت، استفاده کرد. بنابراین، مقداری از روغن گل همیشه بهار را برای مدت چند ساعت روی محل آسیب دیده قرار دهید. این روند درمان را روزی دو بار تا بهبود کامل، تکرار کنید.

 

برایر درمان جوش صورت از گشنیز استفاده کنید

گشنیز گیاهی است که ضد خارش، مسکن، ضد التهاب و همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده می باشد. در نتیجه می توان این گیاه را برای معالجه جوش ها به کار برد.
برای این منظور، مقداری از پماد تهیه شده از برگ های خرد شده گشنیز را به محل آسیب زده و آن را به مدت نیم ساعت به حال خود رها سازید. سپس، محل را کاملا بشویید. در ضمن، برای ایجاد این مرهم نیازی به اضافه کردن آب به برگ های خرد شده گشنیز نمی باشد.



بیشتر بدانید : از بین بردن جوش غرور جوانی با 5 ماسک خانگی



 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی آنلاین