درمان میخچه پا با چند روش موثر خانگی
میخچه از مشکلات شایعی است که در نقاط مختلف پا و به ویژه در انگشتان پا ایجاد می‌شود و علت به وجود آمدن آن، ضخیم شدن لایه‌های پوست بر اثر فشار و سایش متوالی است.در این مطلب به روش‌های خانگی درمان میخچه پا اشاره می کنیم :

روشهای خانگی درمان میخچه پا

درمان میخچه با سنگ پا

قبل از خواب،  پای خود را در آب گرم به مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید تا پوست سخت نرم شود. سپس قسمت آسیب‌دیده را به آرامی از جلو و عقب به مدت سه تا پنج دقیقه با سنگ پا ماساژ دهید. به قسمت مد نظر روغن کرچک بزنید و رویش را بپوشانید تا یک شب بماند.چند روز این کار را انجام دهید تا میخچه به طور کامل از بین برود.

بیشتر بدانید : درمان میخچه پا در منزل با 12 دستور العمل طبیعی

درمان میخچه با سرکه  سفید

قبل از رفتن به رختخواب،  یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس با وسیله نرمی روی میخچه ماساژ دهید، صبح روز بعد میخچه پوسته پوسته می شود، آن را با سنگ پا تمیز کنید. سپس به محل مورد نظر روغن زیتون یا روغن نارگیل بزنید.روزانه یک‌بار این کار را انجام دهید تا میخچه به طور کامل از بین برود.

درمان میخچه پا با جوش‌ شیرین

دو تا سه قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را به مقداری آب گرم اضافه کنید؛ سپس پای خود را در این محلول به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید.  محل آسیب‌دیده را با سنگ پا ماساژ دهید تا پوست مرده از بین برود.

درمان میخچه پا با لیمو

آب لیموی تازه را روی میخچه بزنید سپس صبر کنید تا خشک شود؛ روزانه حداقل سه بار این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید با کمی آب‌لیمو یک خمیر درست کنید. خمیر را روی میخچه بزنید، آن را با نوار زخم ببندید تا یک شب بماند.

درمان میخچه پا با سیر

نصف سیر را به محل میخچه بزنید و اجازه دهید پوست خشک شود.آن را با یک نوار زخم‌ ببندید تا یک شب بماند. صبح روز بعد، پانسمان را باز کنید و پای خود را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تا از بین رفتن کامل میخچه تکرار کنید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com