درمان ریزش مو با ترکیبی خانگی که سفیدی مو را هم برطرف میکند
ترکیب حنا, وسمه, روغن کنجد و زرده تخم‌مرغ محلی می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند و موهای سفید را نیز سیاه می‌کند که در ادامه نحوه ساخت این ترکیب خانگی آموزش داده شده است.

برای رفع سفیدی و ریزش مو در طب سنتی نسخه‌های فراوان وجود دارد. البته باید دانست که ریزش و سفید شدن مو به‌دلیل اختلال در اعضای داخلی بدن نیز ایجاد می‌شود.
تقویت معده و کبد می‌تواند از ریزش مو و سفید شدن موها جلوگیری کند البته ضمادهای مالیدنی بر سر نیز کمک‌کننده است و موجب سفت شدن ریشه موها و رفع غلظت در آن ناحیه می‌شود.

یک ترکیب طبیعی برای رفع سفیدی و ریزش مو

یک قاشق مرباخوری حنا همراه با نصف قاشق مرباخوری وسمه (باید دانست که همیشه مقدار وسمه نصف مقدار حنا است) همراه با یک عدد زرده تخم‌‌مرغ (ترجیحاً تخم‌مرغ محلی) مخلوط کنید، سپس روغن کنجد را آرام آرام به این مخلوط اضافه کنید تا مانند ماست روان و شل شود.

** وسمه گیاهی گلدار از خانواده شب‌بویان است. این گیاه بیشتر در استپ رشد می‌کند و خاستگاه آن قفقاز، آسیای میانه تا شرق سیبری و غرب آسیا است و در برخی نقاط جنوب شرقی اروپا یافت می‌شود.
کشت این گیاه توسط انسان دارای قدمت زیادی است. به دلیل داشتن رنگدانه‌های آبی و بنفش از عصاره گیاهی آن برای رنگرزی استفاده می‌کنند. **

این مقدار ترکیب  فقط برای کف سر کافی است البته می‌توان این مقدار را تا 10 برابر افزایش داد و برای کل سر استفاده کرد. ترکیب را به کف سر زده و ماساژ داده شود؛ حداقل 2 ساعت باید سر را با کلاه یا روسری که کف سر و موها با محیط بیرون تماس نداشته باشد، پوشاند.

انجام چنین عملی بر کف سر و استفاده از ضماد حنا, وسمه و روغن کنجد با زرده تخم‌مرغ حداقل باید 40 شب انجام شود تا درمان کامل شود‌، نکته مهم و اولیه این است که باید از غذاها و سبک زندگی مطابق مزاج استفاده کرد تا این درمان بیشترین اثر را داشته باشد.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : آب پیاز چگونه می تواند از ریزش موهایم جلوگیری کند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت ریزش مو های تان یکی از این 9 عادت بد است

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان ریزش موی تان را با 3 روش عالی شروع کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ریزش مو

 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tasnimnews.com