جوانسازی پوست با ماساژ صورت + آموزش
جوانسازی پوست یکی از راه های داشتن چهره ای شاداب و زیبا است. ماساژ منظم صورت برای پیشگیری از چین و چروک‌ها و سایر علائم سالخوردگی سودمند است.

ماساژ بدن، پاها و ماساژ صورت، همگی بسیار آرامش بخش هستند. اما ماساژ صورت برای حفظ ظاهر زیبا نیز مفید است. وقتی صحبت از زیبایی صورت می‌شود، ماساژ منظم صورت اهمیت خاصی پیدا می‌کند، چون ورزش لازم به عضلات صورت داده شده و ظاهرتان جوان‌تر و شاداب‌تر خواهد شد.
 
ماساژ منظم صورت برای پیشگیری از چین و چروک‌ها و سایر علائم سالخوردگی سودمند است. استرس‌های روزانه می‌تواند موجب تنش در عضلات صورت شود که در نتیجه منجر به چروک پیشانی و خطوط چشمگیری در بین ابروها و کنار لب‌ها می‌‌شود. ماساژ دادن به ریلکس کردن عضلات منقبض شده کمک کرده و این خطوط و چروک‌ها به حداقل خواهند رسید. ماساژ صورت باعث افزایش جریان خون در صورت شده و مقدار مناسبی از اکسیژن و مواد مغذی دیگر را که برای سلامتی آن مهم هستد به پوست می‌رساند. جریان بیشتر خون در این ناحیه، تولید کلاژن را افزایش داده و ظاهری طبیعی و سالم و درخشان به پوست‌تان می‌دهد.
 

بیشتر بدانید : آموزش تصویری ماساژ صورت برای کاهش روند پیری و چین و چروک صورت

ماساژ صورت و چشم برای جوانسازی پوست

ضمنا ماساژ دادن، اثرگذراری سایر درمان‌های صورت را افزایش می‌دهد زیرا باعث می‌شود محصولات مراقبت از پوست، بهتر جذب آن شوند. ماساژ درست صورت یکی از بهترین راههای کاهش اضطراب و بهبود خلق و خو است. مطالعه‌ای در سال 2008 نشان داد 45 دقیقه ماساژ صورت به کاهش اضطراب و افکار منفی کمک می‌کند. ماساژ مرتب صورت با به حرکت در آوردن ترشحات سینوسی و کمک به تخلیه‌ی آنها، گرفتگی‌های سینوسی را نیز برطرف می‌کند. جالب است بدانید ماساژ صورت برای سم زدایی طبیعی بدن نیز مفید است. ماساژ صورت، رگهای لنفاوی را تحریک کرده و به دفع سموم از قسمت صورت کمک می‌کند. عملکرد مناس سیستم لنفاوی، نقش مهمی در سلامت پوست و سلامت عمومی دارد. ماساژ دادن، روش شگفت انگیزی برای آرام سازی خودتان است که می‌توانید خودتان در خانه هم انجام دهید.

ماساژ صورت برای جوانسازی

_ قبل از اینکه ماساژ صورت را شروع کنید، باید آن را برای ماساژ آماده کنید. صورت‌ خود را با یک تمیز کننده به خوبی بشویید تا هیچ آرایش یا آلودگی روی سطح پوست‌تان باقی نماند.

_ سپس صورت را با حوله خشک کنید و موهای خود را پشت سرتان جمع کنید.

_ اگر می‌خواهید ماساژتان یک تجربه‌ی واقعا لذت بخش و مفید باشد، حتما ابتدا کمی بخور دهید.
با این کار حفره‌های پوست‌تان باز شده و هر محصولی که استفاده می‌کنید فورا جذب پوست خواهد شد.

_ یک نکته‌ی مهم دیگر این است که باید محصول خوب و مناسبی را برای ماساژ صورت انتخاب کنید. می‌توانید از یک نوع روغن یا سرُم استفاده کنید اما حتما نوعی را انتخاب کنید که با پوست‌تان سازگار باشد. استفاده از کمی روغن یا سرُم باعث می‌‌شود انگشت‌های‌تان به نرمی روی پوست‌تان حرکت کند و در نتیجه پوست‌تان کشیده و آزرده نشود.

_ ابتدا کمی روغن یا سرُم در کف دست‌تان بگذارید و سپس کف دست‌ها را چند ثانیه به هم بمالید تا همه‌ جای دست‌ها و انگشتان‌تان پخش شود. سپس انگشت‌ها را بین ابروهای‌تان  با حرکت‌هایی به سمت بالا یعنی به طرف پیشانی فشار دهید. این کار را چند بار تکرار کنید تا کم کم تمام پیشانی‌تان را پوشش دهید. دوباره کمی روغن یا سرُم کف دست‌تان بگذارید. با کمک نوک انگشتان ماساژ مرکز صورت را شروع کنید، سپس گونه‌ها و در نهایت به سمت گوش‌ها. سپس همین تکنیک ماساژ را برای خط آرواره نیز تکرار کنید (با حرکات به سمت بالا و بیرون صورت). حالا نوبت ماساژ گردن است. با حرکات آرام و عمودی از محدوده‌ی یقه به سمت بالا، گردن را ماساژ دهید.
 
_ ماساژ را با ضربه‌های سبُک با نوک انگشتان به تمام صورت تمام کنید. حالا باید روش درست ماساژ دادن چشم‌های خسته‌تان را یاد بگیرید.

_ ماساژ چشم‌ها

کرم یا سرُم مخصوص چشم‌های‌تان را بزنید و چشم‌ها را ببندید. انگشت حلقه‌ی هر دو دست را بین ابروها قرار دهید و با ایجاد حرکات چرخشی کوچک در دور چشم‌ها به آرامی ماساژ دهید.

چند نکته :
_ دست‌های شما برای ماساژ صورت‌تان کافی هستند اما می‌توانید از ابزارهایی که برای کمک به ماساژ صورت موجودند نیز استفاده کنید. اگر دوست دارید ماساژور تهیه کنید حتما با مشورت کارشناس، بهترین نوع مناسب خود را خریداری کنید. می‌توانید از فرمولاسیون ترکیبی روغن‌ها برای ماساژ صورت استفاده کنید یا اینکه فقط یک نوع روغن را انتخاب کنید که متناسب با پوست‌تان باشد.
 
_ هنگام ماساژ، پوست‌تان را به خوبی لمس کنید اما فشار زیاد وارد نکنید. برای اینکه بهترین نتیجه را از ماساژ کسب کنید، این کار را به طور منظم و طبق برنامه انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 12 راه طبیعی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با این ماساژ صورت، پوست تان را زیباتر کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست صورت با 4 ترفند خانگی!!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل