طرز تهیه صابون خانگی با موادی که در خانه دارید
 صابون خانگی بهترین جایگزین برای صابون های شیمیایی است. به راحتی با مرکبات و گیاهان معطری که در خانه دارید می توانید یک صابون خانگی معطر و مفید برای پوست تان درست کنید

 طرز تهیه صابون خانگی با مرکبات و گیاهان خوشبو

صابونی که خود شما با دست‌های خودتان در منزل تهیه کرده‌اید می‌تواند هدیه کوچک اما با ارزشی برای نزدیک‌ترین افراد خانواده یا حتی دوستان‌تان باشد. صابونی که علاوه بر درخشنده‌تر کردن پوست، عطر و رایحه عالی هم داشته باشد. اگر طرفدار مصرف صابون‌های دست‌ساز باشید خودتان به خوبی می‌دانید که این نوع صابون‌ها به هیچ عنوان ارزان‌قیمت نیستند و در حقیقت بعضی اوقات برای خرید یک تکه صابون کوچک باید هزینه نسبتا زیادی پرداخت کنید. خبر خوب این است که در مطلب امروز با شیوه ساخت یک نوع صابون خانگی و دست‌ساز آشنا می‌شوید که تنها با صرف کمی وقت خیلی سریع آماده و قابل استفاده خواهد بود. در حقیقت می‌توانید بسیاری از مواد اولیه آن را در باغچه یا یخچال خانه پیدا کنید.
برای داشتن یک انتخاب خوب و مناسب، تنها کافی است تا بوی خوش نعنای تازه و خرد شده را به خاطر آورید تا تصمیم‌گیری برای‌تان راحت‌تر شود و موادی را که دوست دارید سریع‌تر انتخاب کنید.

بیشتر بدانید : ایده هایی برای تزئین صابون حمام

مواد لازم برای تهیه صابون خانگی
صابون,صابون خانگی,مواد لازم برای تهیه صابون خانگی

- صابون گلیسیرین بدون بو (قابل تهیه از داروخانه‌ها)
- چند نوع گیاه مختلف مثل (نعناع، رزماری، ریحان و یا آویشن)
- پوست مرکبات (لیمو یا پرتغال)
- کاسه شیشه‌ای یا پیمانه مخصوص اندازه‌گیری
- قالب پلاستیکی
- اسپری روغن

طرز تهیه صابون خانگی

_ برای شروع کار ابتدا صابون گلیسیرین را در کاسه شیشه‌ای گذاشته و برای مدت زمان ۳۰ ثانیه در ماکروویو قرار دهید تا آب یا ذوب شود.
_ در حالی که صابون در حال آب شدن است، سبزی‌ها را تمیز کرده و با استفاده از یک حوله کاغذی آب اضافه آن‌ها را کاملا بگیرید و به اندازه دلخواه‌تان کمی خرد کنید. سپس پوست لیمو یا پرتغال را بگیرید. دقت داشته باشید به ازای هر فنجان یک قاشق‌غذاخوری افزودنی (شامل همین مواد خوشبوکننده است) نیاز دارید. لازم به ذکر است ترکیب رنگی پرتغال با ریحان سبز لجنی می‌شود که رنگ جذابی نخواهد داشت.
_ می‌توانید از فروشگاه‌های عرضه لوازم قنادی یا هر پلاستیک فروشی‌ قالب دلخواه خود را تهیه کنید اما هر نوع ظرف پلاستیکی مثل ظرف شیر هم برای انجام این کار مناسب است. ترجیحا از ظرفی استفاده کنید که تمایلی به نگه داشتن آن ندارید، تمیز کردن این ظرف کار آسانی نخواهد بود. کمی روغن در قالب اسپری کنید و روغن اضافی را پاک کنید.
_ وقتی صابون آب شد (بگذارید برای چند دقیقه خنک شود) قبل از اینکه خیلی خنک شود افزودنی‌های مورد نظر خود را که شامل گیاهان و مرکبات است به آن اضافه کنید. تمامی مواد را خوب هم بزنید تا ته ظرف ته‌نشین نشود. زمانی که مخلوط به رنگ دلخواه‌تان درآمد، دیگر مواد را هم نزنید (هر چه مواد را بیشتر هم بزنید رنگ صابون تیره‌تر خواهد شد).
_ سپس مواد را در قالب بریزید و برای مدت زمان ۱ ساعت در جای ثابت قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد. بعد از گذشت زمان لازم، قالب را در فریزر قرار دهید و بگذارید برای ۱ ساعت یا بیشتر در آن بماند طوری که با کمی فشار صابون از قالب جدا شود. به وسیله یک چاقوی تیز صابون را به قطعات دلخواه برش بزنید و آن را به کسی که دوست دارید هدیه دهید. (صابون دست‌ساز شما برای مدت زمان ۳ ماه قابل استفاده است).


اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین صابون برای پوست های جوش دار چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کدام صابون برای کدام پوست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای تمیز کردن پوست صابون بهتر است یا کرمهای شستشو؟!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com