درمان جوش صورت با 7 خوراکی معجزه گر
جوش صورت یکی از مشکلات پوستی است که از سنین نوجوانی شروع می شود. اما برخ از مواد غذایی وجود دارد که می تواند تاثیر بسیاری در درمان جوش صورت بگذارد. با ما همراه شوید تا 7 خوراکی معجزه گر برای دران جوش صورت را معرفی کنیم.

۷ خوراکی‌ شگفت‌انگیز برای درمان جوش صورت!

در حالی که نوجوانان در  طول دوره نوجوانی همیشه آرزوی داشتن پوستی شفاف و بدون جوش دارند عوامل موثر در سن بلوغ و تغییرات هورمونی ناشی از آن شرایطی کاملا متفاوت و دور از انتظار آن‌ها را پیش روی‌شان خواهد گذاشت. اما این تغییرات تنها محدود به تغییرات هورمونی نیست و عوامل مختلف دیگری هم در ایجاد آن‌ها موثر است. به طور کلی سبک زندگی همیشه رابطه تنگاتنگی با ایجاد جوش و آکنه داشته است. برای مثال کمبود خواب لازم و کافی، عدم تحرک و فعالیت ورزشی و کم‌آبی بدن جز مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند به طور مستقیم باعث ایجاد جوش و آکنه شوند. صرف نظر از تمامی این موارد، نوع و میزان غذایی که روزانه مصرف می‌کنیم هم نقش بسیار مهمی در ایجاد این عارضه پوستی خواهد داشت. مصرف خوراکی‌های تصفیه شده مانند شکر و غلات آرد سفید (بدون سبوس) تاثیر مستقیم روی پوست دارند و با بسته کردن منافذ آن مانع از تنفس صحیح پوست می‌شوند و در نتیجه آکنه ایجاد می‌شود. خوش‌بختانه غذاهای سالمی هم برای رفع این مشکل پوستی وجود دارد که با مصرف کردن آن‌ها می‌توانید به طرز چشم‌گیری از ایجاد آکنه جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب با بهترین خوراکی‌ها برای درمان جوش صورت آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با چند ماسک خانگی

درمان جوش صورت با آووکادو

این میوه معجزه‌گر حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که مصرف‌ آن‌ها به تولید و کنترل میزان لکوترین بی 4 کمک می‌کند. این ترکیب عامل اصلی در افزایش میزان سبوم و التهاب ناشی ازجوش و آکنه است.

درمان جوش صورت با نعناع ‌فلفلی

یک فنجان چای نعناع فلفلی تاثیر به سزایی در عملکرد سیستم‌ گوارشی و کاهش میزان استرس شما خواهد داشت. از آنجایی که یکی از اصلی‌ترین دلایل جوش صورت وجود استرس است، یک فنجان چای گرم می‌تواند تسکین دهنده آشفتگی و به طور کلی حالات روحی شما باشد و جلوی جوش زدن‌تان را هم بگیرد.

درمان جوش صورت با انگور قرمز

انگور قرمز همراه با دانه‌های درون آن یکی از بهترین آنتی‌اکسیدان‌های شناخته شده برای درمان التهاب‌های پوستی مثل اگزما و جوش صورت است.

درمان جوش صورت با سیر

سیر تنها یک طعم‌ دهنده عالی برای غذاهای مختلف نیست این ماده خوراکی حاوی مقدار زیادی آلیسین است که به از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها در بدن کمک می‌کند.

درمان جوش صورت با تخمه کدو

مصرف این تخمه چه در سالاد و یا اسموتی که می‌خورید می‌تواند به از بین بردن جوش های روی صورت کمک موثری کند. تخمه کدو سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب امگا۳ و زینک است.

درمان جوش صورت با چغندر

چغندر مملو از ویتامین‌ A و ویتامین E، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که همگی به تسکین و نرم و لطیف کردن پوست‌تان کمک چشمگیری می‌کنند. این ماده خوراکی با کاهش میزان کلسترول و سم‌زدایی بدن مانع از ایجاد جوش صورت در پوست می‌شود.

درمان جوش صورت با پنیر توفو

این پنیر بی‌نهایت خوشمزه و مقوی است و مهم‌تر اینکه بسیار سالم هم هست. توفو یکی از بهترین منابع غذایی برای دریافت و تامین پروتئین گیاهی است. علاوه بر این، توفو حاوی کلسیم و چربی‌های اشباع نشده هم هست که هر دوی آن‌ها نقش پر‌رنگی در درمان و رفع جوش صورت خواهند داشت.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای درمان جوش صورت تان از این روشهای طبیعی استفاده کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سه سوته جوش هایتان را درمان کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با یک روش سریع و موثر + فیلم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با 5 روش موثر خانگی


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemrogh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com