چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ 7 ماده غذایی برای رشد بهتر مو ها
بیوتین یکی از ویتامین هایی است که در رشد مو ها تاثیر بسیاری دارد. در این مقاله به شما مواد غذایی سرشار از بیوتین را معرفی می کنیم که می تواند در رشد مو هایتان موثر باشد.

مواد غذایی سرشار از بیوتین برای افزایش رشد مو

بیوتین که با عنوان ویتامین H هم از آن نام برده می‌شود عامل بسیار مهمی در رشد سلولی، بهبود متابولیسم (سوخت و ساز بدن) و تولید اسیدهای چرب محسوب می‌شود. مصرف این ویتامین برای رشد ناخن‌، مو و به‌طور کلی سلامت پوست بسیار لازم و مهم است. کمبود بیوتین می‌تواند منجر به ریزش مو، ناخن‌های سست و شکننده و پوست ناسالم شود. خوشبختانه، برای دریافت کافی این ویتامین مهم و ضروری شما نیاز به استفاده از داروها و مکمل‌های پیچیده خوراکی ندارید و تنها با مصرف چند نوع خوراکی طبیعی می‌توانید مقدار لازم بیوتین مورد نیاز برای بدن خود را تامین کرده و به رشد صحیح سلول‌های بدن‌تان کمک کنید. در ادامه مطلب امروز ما شما را با لیستی از بهترین خوراکی‌هایی آشنا می‌کنیم که سرشار از این ویتامین مهم و سایر مواد مفید برای رشد و به‌طور کلی سلامت بدن شما هستند.

بیشتر بدانید : طرز استفاده روغن آرگان برای مو،نرم کننده تا پرپشت و تقویت کننده ریشه مو

افزایش رشد مو با بادام

بادام اولین و یکی از مهم‌ترین مواد طبیعی است که برای رشد موها بسیار مهم است. این ماده طبیعی علاوه بر اینکه سرشار از بیوتین است حاوی مقدار زیادی  مواد مغذی لازم مانند ویتامینE و پروتئین است که مصرف آن‌ها می‌تواند پوست شما را نرم و لطیف نگه داشته و از ایجاد چین و چروک‌های احتمالی روی آن جلوگیری کند. بادام اِسنکی عالی است که می‌توانید همیشه همراه خود داشته باشید و زمانی که احساس گرسنگی کردید از آن میل کنید.

افزایش رشد مو با هویج

هویج تامین‌ کننده مناسبی برای بیوتین لازم بدن‌تان است. علاوه بر این، بتاکاروتن موجود در آن به سلامت کلی چشم‌های‌تان هم کمک می‌کند. به همین دلیل در لیست ما، هویج جایگاه دوم را کسب می‌کند. میزان بالای بیوتین در هویج آن را به یک منبع عالی برای دریافت این ویتامین ضروری تبدیل کرده است.

افزایش رشد مو با گردو

گردو یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که مملو از بیوتین است و به همین دلیل مصرف آن برای رشد موها بسیار مفید است. گردو و سایر دانه‌های روغنی، حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب لازم برای بدن ما هستند. پس با اضافه کردن تنها مقدار کمی از این ماده خوراکی به رژیم غذایی‌تان می‌توانید به خوبی مقدار لازم بیوتین برای بدن‌تان را تامین کنید. علاوه بر بیوتین، گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، زینک، پتاسیم، آهن، کلسیم و پروتئینی است که بدن ما همواره برای حفظ سلامتی خود به آن‌ها نیازمند است.

افزایش رشد مو با اسفناج

اگر شما گیاه‌خوار هستید و زیاد هم طرفدار استفاده از آجیل و دانه‌های روغنی نیستید می‌توانید با مصرف اسفناج مواد لازم برای بدن خود را تامین کنید. اسفناج جزو سبزیجات برگ سبز تیره‌ای است که حاوی مقدار زیادی بیوتین است. علاوه بر بیوتین، اسفناج سرشار از ویتامینE، ویتامینB و فولات هم هست.

افززایش رشد مو با ماست

ماست غنی از بیوتین است و می‌تواند یکی از بهترین منابعی باشد که برای تامین مقدار بیوتین لازم برای رشد کامل مو، ناخن و به‌طور کلی سلامت بدن‌تان به آن نیاز دارید. خوش‌بختانه امروزه ماست‌های متنوعی وجود دارند که غنی شده با بیوتین هستند و مصرف آن‌ها به تنهایی هم می‌تواند بیوتین لازم برای بدن‌تان را تامین کند.

افزایش رشد مو با قارچ

انواع مختلف قارچ‌ها منابعی بسیار مفید برای پیشگیری از ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، چاقی، سرطان و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن هستند. علاوه بر این، قارچ‌ها سرشار از بیوتین، مواد معدنی مفید و مغذی هم هستند. مصرف قارچ به رشد مو، پوست و به‌طور کلی سلامتی ما کمک شایانی می‌کند.

افزایش رشد مو با کره بادام‌ زمینی

خیلی از ما طرفدار طعم و مزه بی‌نظیر کره‌ بادام‌زمینی هستیم و خبر خوب اینکه این ماده خوراکی خوشمزه سرشار از بیوتین است. صرف نظر از بیوتین، کره بادام‌زمینی حاوی مقدار زیادی پروتئین هم هست. کم‌چرب بودن این اّبر خوراکی، مصرف آن را برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و افرادی که شانس ابتلا به دیابت دارند مناسب کرده و استفاده از آن می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و در نتیجه کم‌تر غذا بخورید. تنها باید به خاطر داشته باشید که کره بادام‌زمینی خوراکی پر‌کالری است که باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید.
 

بیشتر بدانید : افزایش رشد مو بدون استفاده از مواد شیمیایی با دو راه ساده

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 خوراکی مفید برای رشد مو

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت رشد مو با 8 محرک خوراکی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای رشد سریع مو های تان این مواد غذایی را بخورید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com