جوانسازی پوست با 7 ماده غذایی مفید
جوانسازی پوست با روشهای شیمیایی یکی از روش ها برای داشتن پوستی جذاب و زیبا است. اما شما میتوانید برای جوانسازی پوست صورت تان از خوراکی هایی هم استفاده کنید. در این مقاله به شما مواد غذایی را معرفی می کنیم که در جوانسازی پوست صورت تان بسیار موثر است.

مواد غذایی مفید برای جوانسازی پوست

کلاژن نقش بسیار پر‌رنگی در جوان ماندن و درخشنگی بیشتر پوست، درخشش موها و تقویت و استحکام ناخن‌ها به عهده دارد. در ادامه مطلب امروز با لیستی از بهترین خوراکی‌ها برای افزایش طبیعی میزان کلاژن آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با ماسک های طبیعی و خانگی!

جوانسازی پوست با پروتئین بدون چربی

کلاژن یکی از فراوان‌ترین نوع پروتئین در بدن ما است و عامل بسیار مهمی در تشکیل و حفاظت از سلول‌های سالم پوست، مو و ناخن است. برای تامین میزان لازم کلاژن برای بدن سعی کنید تا حد امکان از منابع سالم و مفید پروتئینی استفاده کنید. برای مثال پروتئین‌های بدون چربی مثل سینه مرغ و بو‌قلمون گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

جوانسازی پوست با نخود‌ فرنگی

به‌ طور کلی، سبزیجات نمی‌توانند حاوی مقدار زیادی پروتئین باشند اما اگر پای نخود‌فرنگی در میان باشد موضوع کاملا متفاوت است. به‌طور تقریبی ۱ فجان نخودفرنگی حاوی ۸ گرم پروتئین است. می‌توانید از نخود‌فرنگی در تهیه انواع سالاد، سوپ و حتی در تهیه سس پِستو برای پاستا استفاده کنید.

جوانسازی پوست با فلفل‌ دلمه‌ای

خواص آنتی‌اکسیدانی فلفل‌دلمه‌ای همراه با ویتامین C، مصرف آن را به یک منبع بسیار مناسب و ضروری برای تامین میزان لازم کلاژن در بدن تبدیل کرده است. در حقیقت فلفل‌دلمه‌ای، مخصوصا نوع قرمز آن، منبع بسیار مفیدی برای دریافت کلاژن است. کلاژن کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیری پوست‌تان بالا رود و با مانع شدن از خشکی پوست که از اصلی‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک‌ها است، جلوی پیری پوست شما گرفته ‌شود.

جوانسازی پوست با هویج

برای تولید میزان لازم کلاژن بدن، شما نیازمند مصرف کافی ویتامین A هستید که نقش بسیار مهمی در کلاژن‌سازی دارد. هویج یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تامین این ویتامین ضروری است. شما می‌توانیداز هویج به صورت خام یا پخته در تهیه انواع سالادها و سوپ‌ها استفاده کنید.

جوانسازی پوست با سبزیجات برگ سبز تیره

سبزیجات برگ سبز تیره مثل اسفناج، کلم پیچ و غیره می‌توانند مقدار زیادی از کلاژن مورد نیاز برای بدن‌تان را تامین کنند. این سبزیجات حاوی ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین A و C هم هستند که برای حفظ زیبایی و سلامت پوست‌تان بسیار مفید هستند.

جوانسازی پوست با زردآلو

این میوه زرد‌رنگ و شیرین سرشار از ویتامین A است که برای کلاژن‌سازی ضروری است. می‌توانید در فصل تابستان زردآلو تازه میل کنید و در سایر فصل‌ها هم از نوع خشک آن استفاده کنید.

جوانسازی پوست با نخود

این بُنشن مقوی حاوی ترکیبات خاصی است که در تامین پروتئین برای کلاژن‌سازی ضروری است. علاوه بر این، نخود حاوی ویتامین A، C، زینک و تیامین است. تیامین یک ویتامین مهم برای تولید کلاژن است و کمک می‌کند تا پروتئین در بدن شما تجزیه شود.
 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 12 راه طبیعی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست صورت با چند روش خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست صورت با 4 ترفند خانگی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست با ماساژ صورت + آموزش



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com