چین و چروک دور چشم شما به این 4 علت است، مراقب باشید!!
چین و چروک دور چشم یکی از مشکلاتی است که زیبایی صورت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر اطراف چشم های شما هم چین و چروک دارد بهتر است بدانید که 4 عادت زیر می تواند باعث ایجاد این چین و چروک شود.

4 علت اصلی ایجاد چین و چروک دور چشم

زمانی که دور چشم چروک ظاهر می شود سن بیشتر نشان داده شده و اعتماد به نفسمان از بین می رود. بنابراین با خریدن انواع و اقسام داروها و محصولات گران قیمت می خواهیم به هر نحوی که شده از شر چین و چروک های دور چشم خلاص شویم.
آیا می دانستید این خودتان هستید که با عادت های بدتان چشم ها را ترغیب به چروک شدن می کنید؟ تنها راه چاره برای خلاص شدن از چروک ها این است که این عادت ها را برای همیشه کنار بگذارید.

استفاده نکردن از عینک آفتابی

خیلی از مردم حاضر نیستند پول زیادی برای عینک آفتابی هزینه کنند و عینک های استاندارد بخرند. اما بعد از مدتی وقتی چروک های دور چشم بیشتر می شود آرزو می کنند که ای کاش زمان به عقب برگردد تا هر کاری برای جلوگیری از چروک شدن پوستم انجام دهم. اگر به هر دلیلی عینک آفتابی استفاده نکنید چین و چروک ها را تشویق می کنید. به آینه نگاه کنید و مثل این که مقابل آفتاب ایستاده اید چشم ها را جمع کنید. چین و چروک هایی را می بینید که روی صورت شکل می گیرند. وقتی دائم این کار را انجام دهید چروک ها عمیق تر و دائمی می شوند. چین و چروک ها به دلایل مختلفی روی صورت شکل می گیرند یکی از دلایل حرکات صورت است که به مرور زمان کلاژن و الاستین پوست را از بین می برد. این اتفاق زمانی می افتد که چشم ها را به دلیل نور آفتاب جمع می کنید. پس برای عینک آفتابی هزینه کنید. فراموش نکنید که در زمستان هم به عینک آفتابی نیاز دارید زیاد برف نور آفتاب را منعکس می کند. سیگار کشیدن هم یکی از دلایل ایجاد چین و چروک به علت شکل دادن به صورت هنگام سیگار کشیدن است.

مالیدن چشم ها

وقتی خسته می شوید چه کار می کنید؟ چشم ها را می مالید. مالیدن چشم ها هنگام خستگی و خارش حس خوبی می دهد اما اگر می خواهید پیرتر از آنچه که هستید نشان ندهید این عادت بد را باید هر چه زودتر کنار بگذارید. پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و با مالیدن آن چین و چروک های دائمی ایجاد می کنید. هنگام شستن آرایش چشم خشونت به خرج ندهید. قبل از شستشو آرایش پاک کن را روی چشم بمالید و بگذارید کمی بماند تا راحت تر پاک شود. هنگام مالیدن کرم پودر هم با ملایمت این کار را انجام دهید.

خوابیدن روی شکم

وقتی روی شکم می خوابید یک طرف صورت که روی بالش است تحت فشار قرار می گیرد و به مرور زمان چروک می شود. رو به بالا بخوابید و زیر زانوها یک عدد بالش قرار دهید تا کمر درد نگیرید.

استفاده نکردن از ضد آفتاب

آفتاب پوست را پیر می کند و پوست اطراف چشم به قدری نازک هستند که زودتر از قسمت های دیگر صورت پیر می شود. قرار گرفتن در معرض آفتاب یکی از دلایل از دست دادن کلاژن و الاستین پوست و در نهایت چروک شدن پوست است. خوشبختانه کرم های زیادی وجود دارد که ضد آفتاب دارند و چشم ها را از پیر شدن حفظ می کنند.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن چین و چروک دور چشم با دو ماساژ خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رفع چین و چروک دور چشم با چند روش ساده و موثر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن چین چروک صورت با چند روش کاربردی در خانه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان چین و چروک دور لب با روشهای خانگی



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir