کم پشتی مو در زنان و 7 باور غلط!
 ۵۰ درصد از زنان کره زمین، از کم‌پشتی مو رنج می‌برند. اما پیش از اینکه نگران شوید بهتر است ابتدا باورهای غلطی را که در این باره وجود دارند بشناسید.

7 باور  غلط در مورد کم پشتی موی زنان

زیاد شستن موها می‌تواند باعث نازکی آن‌ها شود!

این یک برداشت اشتباه است. برعکس، موها باید مرتب شسته شوند تا تمیز و سالم بمانند. مطالعات نشان می‌دهند که همان اندازه که نوع شامپو بر سلامت پوست سر تأثیر دارد، به همان اندازه بر قدرت و ضخامت موها نیز اثر دارد. استفاده از نرم‌کننده‌ها نیز به طور مرتب می‌تواند برای موها مفید باشد زیرا از گره خوردن و شکستگی آن‌ها جلوگیری می‌کند اما مراقب باشید که فقط ساقه موها را با آن شستشو دهید نه پوست سر را.

تمامی ریزش موها، دائمی هستند!

اگر فاکتورهای بیرونی مانند رژیم غذایی، استرس و زیاد ور رفتن به مو، باعث ریزش آن شده باشد، اصلاح سبک زندگی می‌تواند درمان آن باشد. اما اگر یک بیماری، زمینه ریزش مو را فراهم کرده باشد، با درمان بیماری و به کمک پزشک پوست و مو می‌توان موها را تقویت کرد. فقط در حالی که عامل ریزش مو ژنتیکی باشد، متأسفانه دائمی بوده و درمانی غیر از کاشت مو ندارد.

ریزش مو فقط در زنانی که موهای نازک دارند رخ می‌دهد!

ریزش مو می‌تواند با مسائل بسیاری از جمله ژنتیک، مشکلات پزشکی مانند نقصان یا عدم تعادل هورمونی، استرس، کم‌خونی، کمبود ویتامین، مشکلات تیروئیدی،سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، رژیم غذایی و کاهش وزن تحریک شود. هر کدام از این موارد می‌توانند با نازک شدن مو یا ریزش آن همراه باشند. بنابراین ریزش مو فقط مختص زنان کم‌مو نیست.

مهم‌ترین عامل ریزش مو در زنان ژنتیک است!

ژنتیک به همان اندازه که در ریزش مو در مردان نقش دارد به همان اندازه در ریزش مو در زنان مؤثر است. اتفاقا برخلاف طاسی مردانه، ریزش مو در زنان معمولا بر اثر یک بیماری زمینه‌ای رخ می‌دهد. مهم‌ترین قدم برای درمان ریزش مو، یافتن علت آن است.

بستن مو به صورت دم اسبی، ربطی به نازک شدن مو ندارد!

این کار اشتباه است. هرچه مو بیشتر تحت فشار و کشش قرار بگیرد ضعیف‌تر و نازک‌تر شده و در نهایت می‌ریزد. حتی اکستنشن مو نیز می‌تواند به دلیل فشاری که بر ریشه مو وارد می‌کند، باعث آلوپسی کششی شود.

قرص‌های ضد بارداری می‌توانند باعث ریزش مو شوند!

این باور نیمه درست است. زیرا مصرف قرص‌های ضدبارداری، با نازک شدن مو همراه است و در برخی موارد باعث ریزش مو می‌شود. اما این نازکی یا ریزش مو موقت و قابل بازگشت است. نمی‌توان گفت به طور کلی مصرف قرص‌های ضد بارداری در همه زنان باعث ریزش مو می‌شود زیرا درجه‌ آن هم در هر شخصی متفاوت است. قرص‌های ضدبارداری، می‌توانند باعث شوند تا موها از فاز رشد به فاز استراحت بروند.

تغییر در رژیم غذایی تغییری در رشد موها ایجاد نمی‌کند!

مو، از کراتین که یک پروتئین طبیعی است ساخته شده است. رژیم غذایی دارای پروتئین می‌تواند به حفظ قدرت مو و استحکام و درخشندگی آن کمک کند. گوشت، ماهی و تخم‌مرغ را فراموش نکنید. اگر گیاهخوار هستید نیز از کینوآ، سویا، عدس و لوبیا بهره ببرید. ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین A، ویتامین D، بیوتین، آهن، منیزیم، نیاسین و روی نیز با مصرف غلات، میوه‌ها و سبزیجات، به حفظ استحکام و درخشندگی مو کمک می‌کنند.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : موهای نازک و کم پشت تان را تقویت کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای پرپشت شدن مو های تان این 8 نکته را بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روشهایی برای پر نشان دادن موهای صاف و کم پشت


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com