نرم کننده مو، ماسک مو یا سرم مو، کدام برای موهای من بهتر است؟
موهای رنگ شده خانم ها علاوه بر زیبایی که دارد مشکلاتی مانند پیچ خوردگی وز شدن به وجود می آورد. سوالی که مطرحمی شود این است که برای هر مدل مو،نرم کننده بهتر است یا ماسک مو یا سرم مو.

کاربرد نرم کننده مو، ماسک مو و سرم مو

نرم کننده مو

موهایی که رنگ شده یا دکلره می شود، معمولا در حمام برای راحت تر شانه شدن نیاز به نرم کننده دارد. شامپوهای نرم کننده به دلیل موادی که در آن ها وجود دارد، موها را تا حدی لزج و شانه پذیری آن ها را راحت تر می کند.  اثر شامپو نرم کننده کوتاه و در حد راحت شانه شدن در حمام است. توصیه می شود حتما از شامپوهای برندهایی استفاده کنید که مورد تایید وزارت بهداشت باشند. اگر از شامپوی نرم کننده غیر مرغوب استفاده کنید، به مرور زمان تار موهایتان نازک می شود و مو کم پشت به نظر می آید.

بیشتر بدانید : ماسک مو خانگی برای داشتن موهایی درخشان، براق و زیبا

ماسک مو

وقتی موها آسیب دیده باشند مثلا در اثر دکلره کردن حالت اصلی و سالم خود را از دست داده باشند بهتر است به جای شامپوهای نرم کننده، از ماسک مو استفاده شود. اگر مویی را که آسیب دیده است زیر میکروسکوپ نگاه کنید، استوانه ای ریش ریش شده و با خلل و فرج و پیچ و تاب خورده ای مشاهده می کنید که باورتان نمی شود این همان تار مو است! کاری که ماسک مو می کند این است که مانند غلافی روی ساقه مو می نشیند و خلل و فرج را پر می کند. لایه ای پوشاننده روی مو باقی می گذارد که هم باعث استحکام بیشتر مو می شود و هم شاخه های بیرون زده از استوانه اصلی تار مو را صاف می کند و روی ساقه می نشاند. از این جهت حالت خوبی به مو می دهد. در واقع می توان گفت تا حمام بعدی، مو را به ظاهر ترمیم می کند. روش استفاده از ماسک مو این است که پس از شست وشوی مو در حمام، ماسک مو به سر مالیده شود و در حدود 4- 5 دقیقه روی ساقه مو باقی بماند. پس از آن آب کشی شود. معمولا برندهای آرایشی و بهداشتی از اسانس هایی نیز در فرمولاسیون ماسک موهایشان استفاده می کنند که باعث خوش بو شدن مو می شود.

سرم مو

سرم مو کاربردش کاملا با ماسک مو متفاوت است. سرم مو بعد از حمام استفاده می شود و در واقع نوعی حالت دهنده به موهاست. سرم مو را می توان بعد از خشک کردن موها به نوک مو مالید. سرم موی برندهای معتبر موخوره را از بین می برند. سرم مو می تواند به ساقه مو نیز زده شود. سرم مو باعث درخشندگی موها نیز می شود و حالت پذیری آن را تقویت می کند. استفاده از سرم مو موها را خوش حالت می کند ولی اثر درمانی بر مو ندارد.
در خرید محصولات مویی حتما به تایید وزارت بهداشت دقت کنید.


بیشتر بدانید : 8 نکته مهم در استفاده از سرم های مو

بیشتر بدانید : طرز استفاده روغن آرگان برای مو،نرم کننده تا پرپشت و تقویت کننده ریشه مو

بیشتر بدانید : موی فر دارید؟ چند نکته کلیدی برای مراقبت از موهای فر که باید بدانید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com