درمان گیاهی شوره سر، چند روش موثر و ارزان
 شوره سر یکی از مشکلات پوستی است که ممکن است شما را کلافه کند و بای درمان آن به سمت روشهای شیمیایی بروید. اما نگران نباشید در ادامه چند روش درمان گیاهی شوره سر را به  شما معرفی می کنیم.

شوره سر ممکن است نتیجه خشکی بیش از حد پوست سر، بیماریهای پوستی مثل اگزما، پسوریازیس و یا رشد بیش از حد یک نوع قارچ مخمر به نام مالاسزیا باشد. خلاصه دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. پس اگر دچارش هستید، در وهله اول باید علت را ریشه یابی کنید.
بعد از پیدا کردن علت شوره دو راه دارید از داروهای شیمیایی استفاده کنید و یا از درمانهای گیاهی. تجربه نشان داده میل به داروهای گیاهی بخاطر منشا طبیعی بیشتر است و البته عوارض کمتری دارد. در ادامه چند داروی تقویتی گیاهی که کاربرد رفع شوره سر را هم دارد معرفی می کنیم.

درمان شوره سر با روش های خانگی و گیاهی

درمان شوره سر با روغن درخت چای

یک مطالعه نشان داده است شامپویی که تنها 5 درصد روغن چای به آن اضافه شده باشد، می تواند به طور قابل توجهی شوره سر را از بین می برد. شما همچنین می توانید چند قطره از روغن درخت چای را به شامپو یتان اضافه کنید و مثل همیشه سرتان را با آن شستشو دهید.

درمان شوره سر با سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان عالی برای شوره سر از گذشته تا به امروز بوده و مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده فوق العاده به خاطر اسیدی بودنش باعث تغییر pH پوست سر می شود و شوره را از بین می برد. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب در یک بطری اسپری بریزید و به پوست سرتان اسپری کنید، سپس سر را با حوله بپوشانید و بسته به میزان شوره موهایتان از 15 دقیقه تا یک ساعت بگذارید روی سرتان بماند. در انتها موهایتان را با همان شامپوی همیشگی شستشو دهید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید، خیلی زود اثر معجزه آسای سرکه را خواهید دید.

درمان شوره سر با روغن نارگیل

روغن نارگیل با بوی مطبوع و خواص زیادی که برای موها دارد، درمان شوره سر هم هست. قبل از دوش گرفتن، 3-5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی پوست تان بمالید و حدود یک ساعت بگذارید. سپس با شامپوی همیشگی موهای تان را شستشو دهید.

درمان شوره سر با لیمو شیرین

فقط 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را روی پوست تان ماساژ دهید و با آب شستشو دهید. بعد 1 قاشق چای خوری آب لیمو را درون یک فنجان آب بریزید و موهایتان را با آن بشویید. هر روز تا زمانی که شوره سر شما ناپدید شود، این کار را تکرار کنید. اسیدیته لیمو باعث می شود pH پوست شما حفظ شده و این کار به از بین رفتن شوره سر کمک می کند.

درمان شوره سر با نمک

برای رفع شوره سر در حمام بعد از مرطوب کردن موها یک مشت نمک را روی پوست سر ماساژ بدید خواهید دید که سرتان پر از پوسته های مرده می شود و سپس با شامپو موهایتان را بشویید. این یکی از ده ها خواص نمک هست.

درمان شوره سر با آلوئه ورا

در تمام روش های درمانی که برای شوره سر گفته شد با تسکین پوست سر، شوره را برطرف می کرد، اما در این روش آلوئه ورا به عنوان یک خارش دهنده شوره را دو برابر می کند. اثرات خنک کننده آلوئه ورا باعث خارش می شود و اینکار باعث می شود پوسته ها بریزد و بعد با شامپوی همیشگی سرتان را بشویید.

درمان شوره سر با سیر

خواص ضد میکروبی سیر مناسب برای از بین بردن باکتری های شوره سر هستند. سیر را له کنید و آن را به پوست سر بمالید. برای جلوگیری از بوی زیادی که دارد می توانید سیر خرد شده را با عسل مخلوط کنید و بعد ماساژ دهید. استفاده از سیر یکی از بهترین راه حل های رفع شوره سر به حساب می آید.

درمان شوره سر با روغن زیتون

گذاشتن روغن زیتون روی سر برای یک شب درمان خوبی برای رفع شوره سر هست، برای اینکار باید تقریبا 10 قطره از روغن زیتون رو روی پوست سرتان بذارید و سرتان را با کلاه بپوشانید. صبح با شامپو معمولی سرتان را شستشو دهید . برای درمان سریعتر، به دنبال یک شامپو حاوی روغن زیتون باشید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان شوره سر با نعناع

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان شوره سر با چند روش موثر و خانگی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 راه که شوره سرتان را کم می کند


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : 2nafare.com