برای از بین بردن موهای زائد صورت این ماسک های طبیعی مناسب اند
از بین برن موهای زائد صورت یکی از دغدغه های همیشگی خانم ها است. اما نگران نباشید، به سادگی می توانید با ماسک های طلیعی موهای زائد صورت تان را از بین ببرید

ماسک های طبیعی برای از بین بردن موهای زائد صورت

زنانی که موی اضافی در صورتشان دارند، در ارتباطات اجتماعی و فعالیت‌های بیرون از خانه احساس ناخوشایندی می‌کنند. برای همین راه هایی که برای رها شدن از موهای صورت وجود دارد، کمک می‌کند خانم ها اعتماد به نفس خود را به دست بیاورند.

بیشتر بدانید : آموزش بند انداختن صورت مخصوص افراد مبتدی

ماسک زردچوبه و شیر برای از بین بردن موهای زائد صورت

زردچوبه نه تنها پوست را کاملا پاک سازی می کند بلکه ترکیب آن با شیر می‌تواند رشد موهای ناخواسته را متوقف کند. یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و شیر را ترکیب کنید تا خمیر مانند شود. با این خمیر به آرامی بالای لبتان را با انگشت بمالید و بگذارید خشک شود و سپس صورت خود را با آب بشویید. چند روز پشت سرهم این کار را تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد صورت

یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با سفیده تخم مرغ خوب مخلوط کنید و آن را بالای لبتان بمالید. اجازه دهید تقریبا یک ساعت بماند ، سپس مثل یک ماسک صورت آن را جدا کنید. صورتتان را با آب گرم بشویید. این کار را دست کم هفته‌ای چهار بار انجام دهید تا موهای زاید کاملا برطرف شود.

از بین بردن موهای زائد صورت با ماسک طبیعی
از بین بردن موهای زائد صورت با ماسک طبیعی,موهای زائد صورت,از بین بردن موهای زائد صورت

ماسک سیب زمینی و عدس برای از بین بردن موهای زائد صورت

یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و آن را همراه با مقداری عدس در آب جوش بریزید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آب آن را جدا کنید. سیب زمینی و عدس را کاملا مخلوط کنید تا خمیر درست شود و آن را پشت لبتان بگذارید. اجازه دهید خشک شود و سپس مانند اسکراب آن را خوب روی پوست بمالید.

ماسک ماست، زردچوبه و آرد نخود برای از بین بردن موهای زائد صورت

دو قاشق چای خوری ماست را با دو قاشق چای خوری آرد نخود و دو قاشق چای خوری زردچوبه در کاسه‌ای ترکیب کنید و آن را روی پوست بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند تا خشک شود. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک ماست و آرد برنج برای از بین بردن موهای زائد صورت

یک چهارم قاشق چای خوری ماست را با یک دوم قاشق چای خوری آرد برنج ترکیب کنید تا خمیر مانند شود و آن را به پشت لبتان بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید و با آب تمیز آبکشی کنید. این راهکار را دست کم دو بار در هفته انجام دهید.

ماسک شکر برای از بین بردن موهای زائد صورت

چند قاشق چای خوری شکر را در یک قابلمه بریزید و یک دقیقه حرارت دهید. کمی آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و حرارت دهید تا مایه غلیظی درست شود. وقتی سرد شد آن را به پشت لبتان بزنید. با یک تکه پارچه روی آن را بپوشانید و با حرکات دورانی چند دقیقه ماساژ دهید و فورا در جهت عکس رویش موها آن را بکشید.

ماسک لیمو ترش، زردچوبه و آب خیار برای از بین بردن موهای زائد صورت

آب لیمو و زردچوبه را با هم ترکیب کنید و آن را 10 تا 15 دقیقه روی صورت بگذارید و با آب بشویید. سپس آب خیار را هم 5 تا 10 دقیقه روی صورت بگذارید. این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

ماسک آب لیمو و نشاسته ذرت برای از بین بردن موهای زائد صورت

10 میلی گرم آب لیمو، 30 گرم نشاسته ذرت و 150 میلی گرم آب تمیز را با هم ترکیب کنید و آن را روی صورت بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس با دست آن را روی پوست بمالید و با آب بشویید.

روش های طبیعی برای از بین بردن موهای زائد صورت
روش های طبیعی برای از بین بردن موهای زائد صورت,موهای زائد صورت,از بین بردن موهای زائد صورت

ماسک شنبلیله برای از بین بردن موهای زائد صورت

شنبلیله هم گیاهی است که به خوبی می‌تواند موهای ناخواسته را از روی پوستتان بردارد. تخم شنبلیله را شب خیس کنید و روز بعد بخورید یا این که دو قاشق چای خوری تخم شنبلیله را پودر و با آب ترکیب و خمیر درست کنید و آن را به پوستتان بزنید و صبر کنید تا خشک شود. با یک تکه پارچه خشک و نرم به آرامی صورت را تمیز کنید و بشویید.

ماسک پودر جو دوسر ، عسل و آب لیمو برای از بین بردن موهای زائد صورت

هفته ای دو تا سه بار این مواد را مخلوط وبه صورت ماسک از آن استفاده کنید.
 

ماسک باقلا برای از بین بردن موهای زائد صورت

در طب سنتی از باقلا هم به عنوان کاهش دهنده رویش موهای زاید نام برده شده است .به این ترتیب که تازه آن را خوب له کنید وروی قسمتی که موهای زاید آن را برطرف کرده اید، قرار دهید. به نظر می رسد برای تاثیر بیشتر ماسک باید ابتدا موهای زاید را برطرف کرد، این شیوه را می توانید برای روش های ذکر شده هم انجام دهید.

بیشتر بدانید : ماسک ماست، معجزه ای که پوست تان را زیبا می کند! + طرز تهیه 6 ماسک صورت پرطرفدار

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن مو های زائد صورت با ترکیب خانگی شماره 7!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن موهای زائد پشت لب با 4 روش طبیعی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن موهای زائد صورت و بدن با یک روش خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تیغ یا کرم موبر؟ کدام برای از بین بردن موهای زائد بهتر است؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com