رفع موای زائد با 8 نکته مهم و خواندنی!!
 برای یک اصلاح خوب، دانستن بعضی نکات و شناخت انواع وسایل به کارتان می‌آید. در این مقاله بیشتر با این موارد آشنا می‌شوید

 7+1 نکته خیلی مهم برای رفع موهای زائد بدن

یکی از مواردی که باعث می‌شود همیشه جذاب به نظر برسید، رسیدگی به خودتان و رعایت اصول بهداشتی است. برای همین هم تمیز بودن، اصلاح کردن و رفع موهای زائد یکی از کارهایی است که باید برای آن وقت بگذارید تا همیشه جذاب، مرتب و شیک به نظر برسید.

بیشتر بدانید : برای از بین بردن موهای زائد صورت این ماسک های طبیعی را امتحان کنید

استفاده از تیغ باعث بیشتر شدن مو می‌شود؟

اگر از قدیمی‌ها بپرسید اصلاح موهای زائد با استفاده از تیغ، باعث بیشتر شدن آن‌ها می‌شود یا نه، طوری سرشان را به نشانه تایید تکان می‌دهند که فکر می‌کنید باورشان بر اساس یک دنیا تحقیقات علمی و تجربه است. واقعیت اما این است که تراشیدن موهای زائد به وسیله تیغ باعث زیاد شدن آن نمی‌شود؛ بنابراین اگر تا الان نگران این قضیه بودید و به علت ترس از زیاد شدن موی زائد سراغ استفاده از تیغ نمی‌رفتید، از حالا به بعد با خیال راحت این کار را انجام دهید.

چند مدل تیغ اصلاح داریم؟

دنیای امروز دنیای تنوع و پیدا کردن جواب‌های متعدد برای نیازهای مختلف است. به همین دلیل هم این روزها در بازار، مدل‌های متنوعی از تیغ اصلاح پیدا می‌شود. دسته‌بندی اول برای انواع ژیلت و تیغ اصلاح، تقسیم‌بندی به دو گروه زنانه و مردانه است. شرکت‌های مطرحی مثل ژیلت، محصولات تخصصی متفاوتی برای زنان و مردان طراحی کرده‌اند که نه تنها از جهت رنگ متفاوت هستند، بلکه از نظر تعداد تیغ‌ها، ظرافت و کارکرد هم با هم تفاوت دارند.
برای مثال ژیلت مخصوص بانوان اغلب صورتی یا نیلی است؛ در حالی‌که ژیلت‌های مردانه رنگ‌های تیره‌تری مثل سرمه‌ای دارند. از آنجایی‌که تراکم موهای مردان بیشتر از خانم‌هاست، نیاز به تعداد تیغه‌های بیشتری هم دارند و در نهایت فرم دست ژیلت زنانه ظرافت بیشتری نسبت به مدل‌های مردانه دارد.

چه تعداد تیغ روی ماشین اصلاح بهتر است؟

دسته بندی دوم مربوط به تعداد تیغ‌هاست. معمولا تیغ‌های اصلاح، یک تیغ، دو تیغ یا سه تیغ هستند. به خاطر داشته باشید تعداد تیغ‌های بیشتر اصلاح سریع‌تر و تمیزتری را به شما ارائه می‌دهد؛ اما اگر موهایی که قصد اصلاحشان را دارید، کم‌پشت است بهتر است سراغ گزینه‌های یک تیغ یا نهایتا دو تیغ بروید. تعداد بیشتر تیغ‌ها باعث خشک شدن بیشتر پوست می‌شود چون ناخودآگاه تیغ با لایه‌های سطحی پوست هم درگیر خواهد شد.

امکانات جانبی دیگر

برندهای مختلف هر روز امکانات بیشتری به ماشین‌های اصلاحشان اضافه می‌کنند که باید بسته به نیازتان سراغشان بروید. برای مثال بعضی برندها سر لغزنده دارند که باعث ایجاد ارتعاش روی سطح پوست می‌شود و کمک می‌کند مو کمی از سطح بلند و اصلاح آن آسان‌تر شود. تقریبا تمام برندها یک لایه لیز دارند که رنگی است و باعث لغزندگی تیغ روی سطح پوست می‌شود و هر وقت رنگ آن تغییر پیدا کند و به سفیدی بزند، به معنای تمام شدن عمر آن است.

بعضی برندها، بیشتر روی محصولات یک‌بار مصرف تاکید دارند در حالی‌که بعضی دیگر سراغ تولید دسته‌های ثابت می‌روند که قابلیت سوار شدن تیغ جدید را دارند. هر وقت تیغ این ماشین‌ها کند شدند، می‌توانید سراغ خرید تیغ‌های یدک بروید. این مدل‌ها به خصوص برای کسانی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند، گزینه‌های خوبی هستند. با این کار نیازی به خرید یک عالم تیغ با دسته پلاستیکی نیست.

آشنایی با انواع ماشین اصلاح

ماشین اصلاح به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می‌شود. زنانه‌ها به طور کلی با اسم اپیلیدی شناخته می‌شوند و مردانه‌ها در دو دسته موزن (یا موزر) و ریش‌تراش قرار می‌گیرند که هر کدام‌شان دسته بندی‌های خودشان را دارند. برای مثال ریش تراش مردانه عمدتا به چهار دسته تک کاتر، کاتر دوبل، سه کاتر و روتاری تقسیم می‌شود و موزن‌ یا موزر هم یا گزینه‌هایی هستند که برای خط انداختن به ریش مناسب هستند یا برای اصلاح سر با شانه‌های مختلف؛ طوری که می‌تواند موها را از پایین‌ترین سطح تا سطوح بالاتر کوتاه کند.

دستگاه‌های اپیلیدی زنانه نیز از انواع ساده شروع می‌شوند و به گزینه‌های دارای امکانات بیشتر مانند سردکننده برای کاهش درد می‌رسند که هر کس بسته به نیاز و تعداد دفعات استفاده از دستگاه می‌تواند دست به انتخاب بزند. برای مثال کسی که موهای ضخیم با ریشه‌های محکم دارد بهتر است سراغ دستگاه اصلاح دارای سردکننده برود تا متحمل درد کمتری شود؛ اما کسی که موهای کمتر و نازک‌تر با ریشه‌های سست دارد، بهتر است از گزینه‌های معمولی استفاده کند. برای مطالعه نکات بیشتر درباره دستگاه اپیلیدی و مزایا و معایب استفاده از آن کلیک کنید.

برای زیرپوستی نشدن مو چه کنم؟

مشکل زیر پوستی شدن مو به خصوص در مورد خانم‌هایی که اپیلاسیون می‌کنند یا حتی از اپیلیدی استفاده می‌کنند، زیاد اتفاق می‌افتد. برای اینکه تا حد امکان جلوی زیر پوستی شدن مو را بگیرید، بهتر است بعد از هر یک الی دو بار استفاده از اپیلیدی یا اپیلاسیون کردن، اصلاح را با استفاده از تیغ انجام دهید. در عین حال استفاده از لایه‌بردارها هم به شما توصیه می‌شود.

از کرم موبر استفاده کنم؟

کرم‌های موبر یا انواع اسپری‌ از بین برنده مو هم از دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توانند به کارتان بیایند. نکاتی که باید هنگام استفاده از این کرم یا اسپری موبر به آن‌ها توجه داشته باشید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • حتما قبل از استفاده از این مواد، آن‌ها را روی بخش کوچکی از پوست اطراف آرنج تست کنید و مطمئن شوید نسبت به کرم موبر صورت و بدن
  • حساسیت ندارید.
  • نحوه استفاده را به دقت مطالعه کنید.
  • اگر موهای ضخیمی دارید بهتر است برای اصلاح سراغ گزینه‌های دیگری بروید؛ چون معمولا طی زمانی که مجاز هستید کرم را روی پوست قرار دهید، موهای ضخیم از بین نمی‌روند و کرم باید مدت بیشتری روی بدن بماند که باعث آسیب دیدن پوست خواهد شد.
  • بعد از استفاده از کرم موبر، پوست خشک می‌شود. در صورتی که در دستورالعمل کرم مانعی در نظر گرفته نشده، از لوسیون‌ها یا آبرسان‌های ترجیحا بدون بو استفاده کنید.

چند نکته تکمیلی

  • هنگام استفاده از ژیلت یا تیغ اصلاح از فوم اصلاح برای بدن و خمیر ریش برای اصلاح صورت استفاده کنید و هرگز تیغ را روی سطح پوست خشک نکشید.
  • بعد از اصلاح از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید تا مانع خشک شدن پوست شوید.
  • دستگاه‌های اصلاح مو معمولا یا برقی هستند یا با باتری و شارژ کار می‌کنند. بسته به شرایطی که دارید دست به انتخاب بزنید.


بیشتر بدانید : از بین بردن موهای زائد با زردچوبه، زنجبیل و پوست گردو

بیشتر بدانید : از بین بردن موهای زائد پشت لب با روشهای طبیعی و کاربردی

بیشتر بدانید : اپیلاسیون موهای زائد با چند روش طبیعی


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل