ماسک مو برای رشد سریع مو، این ماسک مو معجزه می کند!
آیا احساس می‌کنید موهایتان ضعیف است و دیر بلند می‌شود؟ آیا موهایتان به خاطر سشوار کشیدن یا اتو کردن زیاد آسیب دیده اند؟ امروز به شما یک درمان خانگی و طبیعی معرفی خواهیم کرد که به تحریک ریشه‌های مو برای رشد بیشتر و قوی‌تر کمک می‌کند.

ماسک مو خانگی برای رشد سریع مو

این ترکیب بسته به آنکه موهایتان چرب یا خشک است نحوه استفاده متفاوتی خواهد داشت. مواد تشکیل دهنده آن روغن نعناع، روغن نارگیل و دارچین است. در نظر داشته باشید که نرم‌کننده‌ها و انواع ماسک مو معمولاً برای ترمیم و تقویت به موها زده می‌شوند. اما اگر می‌خواهید سرعت رشد مو را افزایش دهید و از ریزش آن جلوگیری کنید، باید موها را از ریشه و کف سر مورد درمان قرار دهید. ترکیب پیشنهادی ما همچنین به تثبیت و تعدیل چربی مو کمک می‌کند و برای مقابله با شوره نیز مؤثر است.

بیشتر بدانید : ماسک مو خانگی برای داشتن موهایی درخشان، براق و زیبا

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک مو

45 گرم روغن نارگیل
5 قطره روغن نعناع
2 قاشق غذاخوری پودر دارچین
کافی است تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا ترکیب آماده شود. روغن نارگیل باید دمایی بالای 24 درجه سانتیگراد داشته باشد تا سایر مواد بخوبی در آن حل شوند.

نحوه استفاده از ماسک مو برای بیشتر کردن رشد مو

موها را به چند بخش تقسیم کنید و محلول را به کف سر بمالید. به آرامی با نوک انگشتان، سر را ماساژ دهید.
اگر موهای معمولی یا متمایل به خشک دارید این محلول را به موها بزنید. اگر موهایتان چرب است آن را تنها به ریشه‌ها بمالید.
سر را با یک پلاستیک پیچیده و گرم نگه دارید.
این کار را قبل از خواب انجام دهید تا ترکیب چند ساعت روی سرتان بماند. سپس موها را با شامپو بشویید. این کار را هفته‌ای دوبار برای یک ماه انجام دهید.

خواص مواد تشکیل دهنده ماسک مو برای سریع کردن رشد مو

روغن نارگیل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله منیزیم و سلنیوم است. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در این روغن برای سلامت مو بسیار مفید است. روغن نارگیل موها را براق نیز می‌کند. اگر موهای چربی دارید نگران نباشید، استفاده مرتب از آن چربی موها را تعدیل خواهد کرد.روغن نعناع جریان خون را در کف سر افزایش داده و به مقابله با شوره کمک می‌کند. هنگام تهیه این روغن سعی کنید از انواع معطر آن استفاده نکنید. دارچین در افزایش جریان خون مؤثر است و علاوه بر آن از ریزش موها جلوگیری می‌کند. استفاده دائم از دارچین می‌تواند رنگ موها را اندکی روشن و زیبا‌تر کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت رشد مو با 8 محرک خوراکی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای رشد سریع مو های تان این مواد غذایی را بخورید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رشد سریع مو با روش زنان ژاپنی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 خوراکی مفید برای رشد مو


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ایران بانو