اگر پوست شما خشک و حساس است، باید هنگام انتخاب محصولات لایه برداردقت بیشتری کنید، حتی اگر قصد انتخاب بین مواد طبیعی را داشته باشید، تا ازآسیب دیدن پوست پیشگیری شود.ترمیم شرایط پوست درنقاط مختلف بدن مزایای مربوط به خود را دارد. لایه برداری پوست درسراسر بدن به بهبود زیبایی ظاهری انسان کمک می کند. حواستان به نقاط حساس بدن مانند سینه ها و پایین...

 

 

 

 اگر پوست شما خشک و حساس است، باید هنگام انتخاب محصولات لایه برداردقت بیشتری کنید، حتی اگر قصد انتخاب بین مواد طبیعی را داشته باشید، تا ازآسیب دیدن پوست پیشگیری شود.ترمیم شرایط پوست درنقاط مختلف بدن مزایای مربوط به خود را دارد. لایه برداری پوست درسراسر بدن به بهبود زیبایی ظاهری انسان کمک می کند. حواستان به نقاط حساس بدن مانند سینه ها و پایین تنه، گردن و صورتتان باشد. پوست این نقاط حساس تر است، پس باید این قسمت ها را آرام ترماساژ دهید. فشار بیشتری را روی پوست زانوها، آرنج ها و پاها وارد کنید، زیرا پوست این نقاط از بدن کلفت تر است. با چند اسکراب طبیعی که می توانید ازآن ها برای لایه برداری پوست کل بدن استفاده کنید بیشترآشنا شوید.
  اسکراب موز و شکر
یک عدد موزرسیده
سه قاشق غذاخوری شکر
  روش تهیه
موزرا به شکل پوره در آورید و با شکرترکیب کنید.
سپس، این ترکیب را روی پوست بمالید و پس از 15 دقیقه پوستتان را بشویید.
اگر قصد دارید ازاین اسکراب تنها برای صورت استفاده کنید، باید از شکر کمتری استفاده کنید. موزحاوی پتاسیم ودیگر مواد مغذی است که برای پوست ایده آل است.
نکته قابل توجه درباره این اسکراب نیازنداشتن آن به هیچ گونه روغن است زیرا موز هر آن چه را پوست نیاز دارد، در خود جای داده است. این اسکراب برای افراد با پوست چرب بسیار توصیه شده است.
  خاک رس سبز
خاک رس سبز برای افرادی که دارای پوست حساس هستند یا افرادی که قصد دارند یک پاک سازی ملایم درکل بدن خود انجام دهند، گزینه خوبی محسوب می شود. باید خاک رس را با اندکی روغن زیتون ترکیب کنید. استفاده ازاین ترکیب، بهره مندی ازپوستی تمیزبدون ایجاد هرگونه اثر جانبی را تضمین می کند.
خاک رس ناخالصی ها را به خود جذب می کند و به بازسازی بافت پوست که در معرض نورخورشید قرار داشته است، کمک می کند. این ترکیب را با حرکات دایره ای روی پوست خود ماساژدهید تا به پاک سازی ناخالصی ها ازروی پوست کمک شود. اجازه دهید این ترکیب برای 10 دقیقه روی پوست باقی بماند. برای شست وشوی پوست نیزاز آب گرم استفاده کنید.
  روغن نارگیل وشکر
محصولات طبیعی چندانی وجود ندارد که توانایی مرطوب کردن پوست به اندازه روغن نارگیل را داشته باشد. استفاده از روغن نارگیل برای حفظ کلاژن، مرطوب کردن و دریافت اسیدهای چرب که از پیری بافت پوست پیشگیری می کند، بسیار مهم  است.
شکر دانه های سرسیاه و دیگر ناخالصی را پاک می کند و در کنار آن روغن نارگیل پوست را تغذیه می کند. اجازه دهید این ترکیب خمیر مانند به مدت پنج دقیقه روی پوست باقی بماند.
  اسکراب بدن با مرکبات
اسکراب های لیمویی یکی ازشناخته شده‌ترین انواع اسکراب بدن است. با این حال ، میوه های مشابه دیگری نیز وجود دارد که
می توانید برای پاک سازی و رفع انسداد منافذ پوست و از بین بردن سلول های مرده از آن استفاده کنید. می توان از پرتقال، لیمو شیرازی و گریپ فروت هم استفاده کرد.
  مواد تشکیل دهنده
پوست یک میوه مرکباتی، یک قاشق غذاخوری
شکر یک ونیم قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا روغن بادام یک ونیم قاشق غذاخوری
  دانه های خشخاش و روغن گیاهی
دانه های خشخاش که حاوی مواد مغذی و اسیدهای چرب است، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در یک اسکراب باشد. دانه های خشخاش به پاک سازی عمیق پوست کمک می کند زیرا می تواند چند لایه ازسلول های مرده پوست را از بین ببرد. در این ترکیب از هرروغن گیاهی می توان استفاده کرد، اما باید توجه داشت که گزینه ای مناسب برای افراد با پوست حساس نیست. برای شست وشوی اسکراب از آب فراوان استفاده کنید.
 
از اسکراب فقط وفقط یک ‌بار در هفته استفاده کنید. استفاده هر روزه ازآن، به آسیب‌های پوستی منجرخواهد شد، پوست شما خشک و خشن می شود و اگردارای پوستی حساس هستید، قطعا نتایج بدتری حاصل می‌شود.

خراسان