مراقبت از ناخن کاشت با چند نکته ساده!
خانم ها همیشه دوست دارند دستانی زیبا داشته باشند. مهم ترین عامل در حفظ زیبایی دست، ناخن ها می باشد. مراقبت از ناخن ها در کنار استفاده از لاک الزامی ست. اگر دوست دارید ناخن‌هایتان بلند باشد و لاک بزنید، با ما همراه باشید:

راه های مراقبت از ناخن کاشت

امروزه بلند کردن ناخن چه به صورت طبیعی چه با کاشت، یکی از امور رایج زیبایی است و طرفداران زیادی دارد و در کنار این موضوع، استفاده از لاک ناخن نیز امری متداول است. اما لاک زدن به ناخن‌‌‌ها علی‌رغم زیبایی، ممکن است عوارضی را نیز در پی داشته باشد که نیاز به مراقبت دارد.

بیشتر بدانید : کدام روش کاشت ناخن بهتر است؟پودری، ژله ای یا قالبی

ژلیش ناخن چیست؟

به غیر از لاک‌های کلاسیک که معمولا مصارف خانگی دارند، لاک موقت که به نام ژلیش معروف شده، یکی از پرمصرف‌ترین انواع لاک در مرکز زیبایی و آرایشگاه‌ها است. لاک موقت‌ در واقع همان لاک کلاسیک است که با ژل اکرلیک مخلوط شده است. این لاک بعد از گذاشته شدن روی ناخن باید توسط اشعه UV خشک شود. لاک‌‌های موقت همانند لاک‌‌های کلاسیک مایع هستند با این تفاوت که براق‌ترند و به سادگی و به کمک استن پاک نمی‌شوند. دوام این نوع لاک‌‌‌ها هم حداقل 18 روز است.

طریقه استفاده از ژلیش ناخن

معمولا در آرایشگاه ژلیش را همانند لاک کلاسیک روی ناخن می‌زنند. بعد از زدن لایه نخست باید دست را برای 30 ثانیه داخل دستگاه UV یا LED گذاشت و بعد لایه دوم را روی ناخن زد. و مجدد ناخن‌‌‌ها را داخل دستگاه گذاشت. کل پروسه زدن ژلیش روی ناخن حدود 25 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

طریقه پاک کردن ژلیش ناخن

دو هفته بعد از زدن ژلیش روی ناخن با بلند شدن ناخن فاصله‌ای بین ریشه ناخن و لاک ایجاد می‌شود. در این هنگام باید ژلیش را از روی ناخن برداشت و مجدد رنگ کرد. برای این منظور بهتر است به آرایشگاه مراجعه کنید. آرایشگر پنبه‌ای را با استن 100درصد نمناک کرده و روی ناخن می‌گذارد و با فویل آلومینیومی آن را می‌پوشاند و بعد از 15 دقیقه ژلیش پاک می‌شود. البته با کمک کیت‌‌های مخصوصی که در بازار به فروش می‌رسد هم می‌توان این کار را در خانه انجام داد.

یک نکته مهم اینکه لاک‌های ژلیش برای خانم‌هایی که ناخن‌‌های ضعیف و حساس دارند اصلا توصیه نمی‌شود چون ژلیش به صورت 4 لایه روی ناخن می‌خورد و مانع از رسیدن اکسیژن کافی به ناخن می‌شود. در ضمن بهتر است هر از گاهی به ناخن فرصت استراحت داد و قبل از زدن لاک جدید، ناخن‌ها را از لحاظ سلامت کاملا بررسی کرد.
 

چطور لاک را از روی ناخن پاک کنیم؟

تا جای ممکن باید از کندن لاک پیشگیری کرد زیرا لایه‌ای طبیعی از خود ناخن نیز در این شرایط به همراه لاك كنده می‌شود و این موضوع به مرور زمان باعث نازك شدن، خرابی و شكستن ناخن می‌شود. برای پاک کردن لاك ناخن حتما باید از لاك‌پاك‌كن استفاده كنید.

چند نکته مهم در مراقبت از ناخن

استراحت دادن به ناخن ها

بعد از پاك كردن لاك مدتی به ناخن‌هایتان استراحت دهید.

کوتاه نگه داشتن ناخن ها

در زمان استراحت ناخن‌ها، آنها را كوتاه نگه دارید تا از شكسته شدنشان جلوگیری شود.

ناخن را از ته کوتاه نکنید

از ته کوتاه کردن ناخن ها به شدت به رشد ناخن آسیب می‌‌زند.

چرب نگه داشتن ناخن ها

ناخن‌ها را توسط كرم مرطوب‌كننده چرب نگه دارید.

استفاده از بافر برای ناخن ها

از بافر برای سطح ناخنتان استفاده كنید تا سطح آن تمیز و براق بماند. بافر ناخن کریستال ابزاری حرفه ای برای زیبایی و مراقبت از ناخن های طبیعی بدون استفاده از لاک،کاشت ناخن و هرگونه ماده شیمیایی مضر می باشد.

استفاده از کرم های تقویت ناخن

كرم‌های تقویت ناخن استفاده كنید تا مقاومت ناخن بالا رود.

نوشیدن آب برای سلامت ناخن

آب زیاد بنوشید تا رطوبت ناخن و ریشه ناخن حفظ شود.

استفاده از لاک پاک کن بدون الکل

 از لاك پاك‌كن‌های مناسب و مرغوب و بدون الکل استفاده كنید.
 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 3 روش پاک کردن لاک ناخن بدون نیاز به آستون

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از لب پر شدن لاک ناخن با چند ترفند ساده

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاک موقت چیست؟ و چه معایب و مزایایی دارد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عروسی مگان مارکل : طراح ناخن و آرایشگر مگان مارکل چه کسانی بودند؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamaneh.com