مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری زودرس با یک شربت خوش طعم تابستانی!
با شروع شدن فصل گرما یکی از نکات مهم مراقبت از پوست است. شربت آلبالو یکی از شربت های مفید برای فصول گرم سال است که می تواند از پیری زودرس جلوگیری کرده و فواید بسیاری برای پوست و سلامتی دارد.

خواص شربت آلبالو برای پوست

شربت آلبالو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ،E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲، B۶ ، قند طبیعی، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی، پکتین، آنتی اکسیدان، گوگرد و منگنز است.

خواص شربت آلبالو‌ در بهار و تابستان

این شربت عطش را رفع می‌کند و برای روزه‌داران در ماه های گرم سال بسیار مناسب است.

خواص شربت آلبالو برای بدن

این شربت ضد تهوع است و به خُرد شدن سنگ‌های کلیه کمک شایانی می‌کند. این شربت نقش موثری در کاهش غلظت و چربی خون دارد. شربت آلبالو برای از بین بردن التهاب و ورم کلیه، معده و روده مفید است؛ این شربت بر هورمون ملاتونین در مغز اثر می‌گذارد و موجب تنظیم خواب می‌شود؛ شربت آلبالو برای مبتلایان به قند و فشار خون همچنین افرادی که دچار نارسایی‌های قلب و کبد هستند، بسیار مناسب است. شربت آلبالو به علت وجود ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

شربت آلبالو‌ برای درمان کم اشتهایی

شربت آلبالو خاصیت اشتهاآوری دارد بنابراین برای کودکان کم اشتها بسیار مفید است.

شربت آلبالو برای پوست

این شربت خون را هم تصفیه و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند؛ شربت آلبالو موجب باز شدن رنگ چهره می‌شود. این شربت خارش، اگزما، کهیر و جوش را هم رفع می‌کند. شربت آلبالو برای افراد گرم مزاج به ویژه اشخاص صفراوی (گرم و خشک) بسیار مناسب است

مواد لازم برای ۲ لیتر شربت آلبالو‌

آلبالو : یک کیلوگرم‌
عسل : ۷۰۰ گرم تا یک کیلوگرم‌
آب : به مقدار لازم
وانیل : یک سوم قاشق چای‌خوری
آب لیمو ترش تازه : یک قاشق مربا خوری

طرز تهیه شربت آلبالو‌

نخست آلبالو‌ها را به خوبی بشویید و هسته آنها را هم جدا کنید.
آلبالو‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و عسل را هم به آنها اضافه کنید.
پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط شدند شربت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید.
موقع مصرف به مقدار دلخواه آب و یخ به شربت اضافه و جرعه جرعه میل کنید؛ البته اگر روزه‌داران قصد داشته باشند این شربت را در وعده افطار میل، نباید به آن یخ اضافه کنند.
شربت آلبالو را می‌توان همراه با شکر هم تهیه کرد البته ارزش غذایی شربت آلبالو با عسل بیشتر است؛ برای این منظور باید هسته آلبالو‌ها را جدا کنید و آنها را به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال بگذارید.
مخلوط آلبالوها و آب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ در انتهای جوشیدن شکر را به مواد اضافه و خوب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.
وانیل و آب لیمو ترش تازه را به شربت اضافه کنید. پس از اینکه شربت کاملاً سرد شد آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال قرار دهید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : شربت پرتقال خانگی را با این دستور درست کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آشنایی با روش تهیه شربت ترخون

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای عصر بهاری تان یک شربت سنتی خوش طعم درست کنید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : طرز تهیه 6 شربت گیاهی تابستانی


گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: yjc.ir