ریزش مو ی سر چه تعداد در طول روز طبیعی است؟
 ریزش مو یکی از معضلاتی است که بیشتر خانم ها و آقایان با آن درگیر بوده و همیشه نگران هستند. اما باد بدانید که درصدی از این ریزش مو طبیعی است. اما این مقدار چقدر است ؟

ریزش طبیعی موی سر در روز چقدر است؟

ریزش 50 تا 100 تار مو در طول روز طبیعی است و این رقم در طول سال متغیر است؛ یعنی در پاییز بیشتر و در تابستان کمتر است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان قطعی ریزش مو با اضافه کردن سه ماده طبیعی!!!

عوامل دیگری مثل تغییر شدید و ناگهانی رژیم غذایی یا شروع یا توقف مصرف قرص های ضد بارداری هم می تواند در افزایش ریزش مو به طور موقت تاثیر بگذارد. اما اگر متوجه شدید ناحیه ای سکه  مانند روی پوست سرتان خالی شده است، حتما به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید چون می تواند علامت طاسی منطقه ای باشد؛ بیماری که طی آن سیستم ایمنی به فولیکول های مو حمله می کند و با تزریق کورتیزون قابل درمان است.

همچنین اگر خارش پوست سر دارید یا پوست سرتان قرمز، حساس، ناصاف یا پوسته پوسته و برآمده شده است به پزشک مراجعه کنید چون این علایم می تواند نشان دهنده مشکلی در پوست سر یا حساسیت باشد (التهاب طولانی مدت می تواند به ریزش مو منجر شود).

اگر متوجه شدید میزان ریزش موی تان ناگهان خیلی بیشتر شده است و بعد از یک ماه همچنان ادامه دارد، حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر موهای ناحیه گیجگاه و جلوی خط رویش موی تان بریزد و سابقه خانوادگی الگوی ریزش موی زنانه را داشته باشید هم ممکن است علایم مشابهی را مشاهده کنید.


بیشتر بدانید : ریزش مو، یک جوشانده طبیعی برای مقابله با ریزش مو

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ریزش مو و 6 دلیل اصلی آن که کشف شد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دلایل اصلی ریزش مو چیست؟ + راهکارهای درمانی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آب پیاز چگونه می تواند از ریزش موهایم جلوگیری کند؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com