جوش ( جوش صورت ) شما به دلیل استفاده از این وسیله است!!
موبایل یا تلفن همراه یکی از وسایل پرکاربرد امروزی است که شاید ورتان نشود ولی می تواند باعث ایجاد جوش در صورت شما شود. در این مقاله به شما می گوییم که چگونه از ایجاد جوش در صورت تان جلوگیری کنید

گوشی موبایل چطور باعث جوش صورت می‌شود؟

آیا برای شما هم پیش آمده که جوشی روی صورت داشته باشید اما پیش خود بگویید دلیل این جوش صورت چیست؟ بعضی از مواقع حتی اگر شما بهترین رژیم غذایی را داشته باشید، در هفته مرتب ورزش کنید، بهترین محصولات آرایشی را استفاده کنید و مراقبت از پوست را به شکل صحیح انجام دهید، باز هم به شکل غیر قابل پیشبینی جوش بزند و پوست صورت‌تان چرب شود.
خیلی از کارهای روزمره ما می‌تواند به پوست‌مان آسیب برساند. در این مقاله می‌خوانید که چه کارهایی باعث می‌شود پوست ما بی دلیل به هم بریزد و یاد می‌گیرید که چه کارهایی انجام دهید تا از ضررهای تلفن همراه بر روی پوست جلوگیری کنید.
شاید بد نباشد که بدانید میزان باکتری‌های گوشی موبایل شما بیشتر از باکتری‌های موجود در توالت منزل‌تان است! حق با شماست این موضوع واقعا چندش‌آور است اما وقتی قرار است در مورد پوست صحبت کنیم باید از حقایق آگاه شوید. گونه‌های شما هر روز با این حجم زیاد باکتری در تماس است. باکتری‌های که می‌توانند از طریق گوشی موبایل به سطح پوست شما منتقل شوند و باعث جوش‌های سر سفید و دانه‌های سر سیاه روی پوست شوند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سه سوته جوش هایتان را درمان کنید (راهنمای کامل)

با گوشی موبایل‌مان چه کنیم؟

اولین قدم برای جلوگیری از آلوده شدن پوست توسط تلفن‌های همراه، تمیز کردن گوشی‌ها حداقل هفته‌ای یک بار است. می‌توانید گوشی تلفن خود را توسط الکل سفید، الکل صنعتی یا اسپری تمیز کننده موبایل و مانیتور تمیز کنید. با این کار مطمئن می‌شوید که باکتری‌های زیادی روی موبایل شما جمع نمی‌شود و در طول روز میزان باکتری کمتری از سطح آن به پوست شما منتفل می‌شود.

راه دیگر استفاده از هندزفری یا هدست است. هرچه تماس اجسام خارجی و دست خود را با پوست صورت کمتر کنید، پوست کمتر چرب می‌شود، جوش‌ صورت کمتری می‌زنیم و دانه‌های سر سیاه کمتری روی پوست خواهیم دید.
البته ناگفته نماند که گوشی هدست و هندزفری خود را هم باید حداقل هفته‌ای یک بار تمیز کنید چون در غیر این صورت حجم زیادی باکتری را وارد گوش خود می‌کنید. افزایش باکتری در گوش باعث افزایش جرم گوش، خارش، چرب شدن و بوی بد گوش گوش می‌شود که کسی دلش نمی‌خواهد با آن‌ها درگیر شود.

با پوست صورت‌مان که جوش می زند، چه کنیم؟

در قدم بعدی باید روشی برای تمیز کردن پوست خود پیدا کنید. آیا برایتان پیش می‌آید که فراموش کنید آرایش خود را پاک کنید؟ یا شب‌ها بعد از یک روز پر مشغله و صحبت کردن با تلفن، صورت خود را تمیز کنید؟ پاک نکردن آرایش و تمیز نکردن صورت قبل از خواب عواقب بدی برای پوست به وجود می‌آورد. به جای خوابید با آرایش، قبل از خواب صورت خود را با استفاده از تونر، لوسیون پاک کننده یا شیر پاک‌کن و یک پد یا پنبه تمیز کنید.
برای کسانی که دوست دارند در طول روز نیز پوست خود را تمیز کنند و در خانه نیستند و همچنین برای کسانی که در تمیز کردن و شستن صورت کمی تنبل هستند، دستمال مرطوب پاک کننده آرایش را توصیه می‌کنید. یک بسته دستمال مرطوب پاک کننده آرایش در کنار تخت خود قرار دهید برای شب‌هایی که خسته هستید و حس شستن صورت قبل از خواب را ندارید. کسانی که به دلیل کار در مرکز شهر یا تردد شهری زیاد پوست‌شان در طول روز احتیاج به تازه شدن مجدد دارد هم می‌توانند یک بسته دستمال مرطوب آرایش پاک کن در کیف خود نگه‌ دارند تا هر وقت که لازم شد از آن استفاده کنند.

از آنجایی که موبایل شما محل زندگی باکتری ‌های زیادی است، بسیار مهم است که حتما حداقل هفته‌ای یک بار موبایل خود را تمیز کنید. در این صورت پوست‌تان در حین مکالمه با موبایل باک میزان کمتری از باکتری در تماس است. این نکات در کنار یک برنامه مراقبت از پوست صحیح، موثر خواهد بود و به شما کمک می‌کند تا از جوش صورت و پوست چرب در امان باشید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان جوش صورت با 7 خوراکی معجزه گر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 علت شایع جوش در بدن و راه حل درمان آنها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با درمانهای کارساز خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان جوش زیر پوستی با چند روش ساده خانگی


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : digikala.com