جوش سرسیاه روی بینی تان را با چند روش موثر خانگی از بین ببرید!!
برخی از ماسک های طبیعی برای درمان جوش های سرسیاه روی پوست بینی را به شما معرفی می نماییم. خواهید دید که به راحتی می توانید از شر این جوش های مزاحم خلاص شوید

چگونه جوش های سر سیاه روی بینی را از بین ببریم؟

دانه های سیاه و سفید معمولا روی پوست صورت و بینی، به دلیل منافذ باز و چربی زیاد روی پوست ایجاد می شوند. اگر جوش سیاه روی بینی و دانه های سر سیاه در اطراف بینی تان افزایش یافته و پوست را تغییر شکل داده، می توانید آن ها را با روش های خانگی از بین ببرید. روش های خانگی می تواند سریع ترین و موثر ترین راه برای برطرف کردن این دانه های سر سیاه باشد.
در این ناحیه، پوست مرده شده و ظاهر ناخوشایندی به خود می گیرد. این دانه های سر سیاه، اغلب در نوجوانان و زنان در پیش از دوران قاعدگی دیده می شود. در این بخش، برخی از درمان های خانگی را برای از بین بردن دانه های سرسیاه معرفی می کنیم:

بیشتر بدانید : از بین بردن جوش روی بینی با چند روش ساده

_ جوش سر سیاه را با جوش شیرین درمان کنید

استفاده از جوش شیرین تنها برای پخت و پز و مصارف غذایی نیست. شما می توانید از جوش شیرین به عنوان یک درمان خانگی برای مشکلات پوستی و محو کردن دانه های سیاه روی بینی استفاده کنید. کیفیت ضد باکتری جوش شیرین باعث می شود تا پوستی صاف و سالم داشته باشید. جوش شیرین نه تنها به عنوان یک لایه بردار پوست عمل کرده و پوست مرده را از بین می برد، بلکه می تواند پوست شما  را نرم و صاف کند.

همچنین، جوش شیرین به عنوان یک مهاجم قوی در برابر دانه های سر سیاه و سیاهرگ های مزاحم عمل می کند. استفاده از جوش شیرین برای پوست باعث می شود تا چربی پوست کمتر شده و pH پوست را خنثی سازی می کند. به این ترتیب، شما از دانه های سر سیاه روی بینی خلاص می شوید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان های خانگی برای جوش سر سیاه و راه های پیشگیری از آن

روش استفاده از ماسک جوش شیرین برای جوش سرسیاه

در یک کاسه شیشه ای یا سرامیکی، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. سپس خمیر به دست آمده را با کمی سرکه مخلوط کرده و حدود 10 دقیقه بگذارید بماند و پس از آن به روی دانه های سر سیاه بزنید. یک تا دو بار در هفته این کار را تکرار کنید تا  دانه های سر سیاه روی بینی کاملا از بین برود.

_ ماسک دارچین و عسل برای درمان جوش سر سیاه روی بینی

دارچین یک ادویه ضد باکتری است که به عنوان یک ماسک صورت معطر به کار می رود و به راحتی می تواند انواع مختلفی از جوش و دانه های سیاه روی بینی و صورت را از بین ببرد. همچنین، دارچین برای برطرف کردن پوسته پوسته شدن پوست و آکنه هم موثر بوده و به عنوان یک اسکراب مناسب، پوست را صاف و روشن تر می کند.

طریقه استفاده از ماسک دارچین برای جوش سرسیاه

کمی دارچین  را با عسل مخلوط کنید و سپس، یک لایه نازک از آن را روی دانه های سر سیاه بینی بزنید. حداقل 15 دقیقه بگذارید بماند. سپس، صورت را با پاک کننده های طبیعی مورد علاقه خود تمیز کرده و مرطوب کننده بزنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوش سر سیاه روی بینی را چگونه از بین ببریم؟

_ جو دوسر برای درمان جوش سرسیاه روی بینی

جو دوسر، دانه ای غنی از مواد مغذی است که برای پوست های آسیب دیده و رفع دانه های سر سیاه موثر است. جو دوسر، به عنوان یک پاک کننده طبیعی ملایم و لایه بردار، منافذ پوست را مرطوب کرده و باعث ریختن دانه های سر سیاه و جوش و محو کردن دانه های سیاه روی بینی می شود. همچنین، جو دوسر دارای آنتی اکسیدان های قوی و خواص ضد التهابی است که پوست را تحریک کرده و  باعث از بین بردن سلول های مرده پوست می شود.

طریقه مصرف جو دوسر برای جوش سرسیاه

ابتدا کمی جو دو سر را در مقداری آب بخیسانید. قبل از استفاده به مناطق آسیب دیده، بگذارید جو دوسر در دمای اتاق خنک شود. سپس، آن را به نواحی آسیب دیده اعمال کرده و بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

_ لایه برداری پوست و درمان جوش سرسیاه با آب لیمو

آب لیمو حاوی اسید سیتریک آلفا-هیدروکسی اسید (AHA) است که به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی، دانه های سیاه روی بینی را از بین برده و پوست مرده را لایه برداری می کند. آب لیمو همچنین غنی از ویتامین C وآنتی اکسیدان است که باعث تولید کلاژن برای بهبود سلامت پوست و ازبین رفتن آکنه می شود.

روش استفاده از آبلیمو برای درمان جوش سر سیاه

ابتدا  صورت خود را با پاک کننده طبیعی و ملایم بشویید. سپس یک قاشق چایخوری آب لیمو تازه را در کاسه ای بریزید و پنبه ای را به آن آغشته کنید و روی صورت بزنید. اجازه دهید حداقل 10 دقیقه  بماند و سپس با آب سرد بشوئید. درمان آب لیمو را باید یک بار در روز انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوش های سرسیاه را با لیمو و تخم مرغ از بین ببرید

_ روش گیاهی درمان دانه های سیاه روی بینی با چای سبز

ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز کمک می کنند تا چربی اضافی از پوست برداشته شده  و التهاب پوست از بین برود.
همچنین چای سبز، درمان خوبی برای دانه های سیاه روی بینی است.

طریقه مصرف چای سبز برای از بین بردن جوش سرسیاه پوست

یک فنجان آب را جوشانده و سپس دو قاشق چایخوری چای سبز به آن اضافه کنید و بگذارید تا خنک شود. سپس این مایع را روی پوست صورت زده و بگذارید تا ده دقیقه بماند. پس از آن، صورت را با آب سرد شسته، خشک کرده و سپس مرطوب کننده طبیعی بزنید. این درمان را یک بار در روز استفاده کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روش هایی خانگی برای محو کردن دانه های سیاه روی بینی

_ ماسک عسل از بین برنده جوش های سیاه

عسل، ضد باکتری و ضد عفونی کننده است و در از بین بردن میکروب ها و یا ناخالصی هایی که به منافذ پوست آسیب می رسانند، موثر است.
عسل، به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند و دانه های سر سیاه را از بین برده و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. اگر به عسل حساسیت دارید، از یکی از روش های دیگر استفاده کنید، زیرا حتی استفاده از آن به طور موضعی باعث ایجاد واکنش در برخی افراد می شود.

روش استفاده از ماسک عسل برای از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی

ابتدا کمی عسل را حرارت داده و در ظرفی بریزید و بگذارید تا خنک شود. سپس آن را روی پوست اعمال کرده و بگذارید تا 10 دقیقه بماند. پس از آن، با یک پارچه گرم و مرطوب، صورت را پاک کنید.
برای نتیجه بهتر، شما می توانید این درمان را هر شب روی صورت خود انجام داده و روز بعد صورت خود را بشویید.


بیشتر بدانید : جوش سر سیاه صورت تان را با این ماسک های خانگی برای نوروز از بین ببرید

بیشتر بدانید : جوش سر سیاه صورت تان را با این روش برای همیشه از بین ببرید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : nabzema.com