روش صحیح شستن انواع صورت برای داشتن پوستی زیبا
یکی از مسائلی که در رابطه با داشتن پوست زیبا و سالم باید رعایت کنیم نحوه شستشوی پوست صورت است. شستن صورت ها با انواع مختلف شستشوی متفاوتی نیاز دارند. در این مقاله انواع پوست و روش صحیح شستن هر نوع پوست را برای شما گردآوری نموده ایم

زیبایی با شستن اصولی صورت

همه ما دو بار در روز صورت را می شوییم اما تاثیر هر روشی در افراد متغیر است. پس قبل از هر چیزی ابتدا نوع پوست تان را بشناسید شاید لازم باشد نوع شوینده را عوض کنید یا صورت را کمتر لایه برداری کنید.

بیشتر بدانید : با آزمایشی ساده نوع پوست خود را تشخیص دهید!

شستن پوست چرب

اگر پوست چرب دارید قبل و بعد از یکسری فعالیت ها مثل ورزش باید صورت را حتما بشوئید. از شوینده هایی استفاده کنید که زیاد کف نکنند تا چربی صورت بیش از حد گرفته نشود. صورت باید احساس تمیزی کند نه این که مثل بشقاب صدای جیر جیر تمیزی بدهد.

بیشتر بدانید : درمان خانگی پوست چرب با 6 روش

شستشوی پوست خشک

پوست های خشک هم مثل پوست های چرب مشکلات و دردسرهای خودش را دارد. اگر پوست خشک دارید نباید کاری کنید که باعث خشکی بیشتر و پوسته پوسته شدن پوست شود. کسانی که پوست خشک دارند باید دفعات شستشو را کمتر کنند تا از خشکی بیشتر پوست جلوگیری کنند. صبح ها و شب ها صورت را با شوینده ملایمی بشوئید که چربی پوست را نگیرد. برای پاک کردن آرایش به جای شستن صورت از آرایش پاک استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده برای همه پوست ها حتی پوست های چرب لازم است اما پوست های خشک باید از مرطوب کننده های کرمی استفاده کنند تا آن رطوبت مورد نیاز را به دست بیاورند.

بیشتر بدانید : توصیه هایی برای مراقبت از پوست خشک

مراقبت پوست های ترکیبی

پوست های ترکیبی در برخی قسمت ها خشک و در برخی قسمت ها چرب هستند. بنابراین باید با دقت از آن ها مراقبت شود. باید صبح ها و شب های قبل از خواب و قبل از فعالیت های فیزیکی مثل ورزش شستشو شوند. کسانی که پوست ترکیبی دارند باید هنگام شستشو به قسمت های چرب و هنگام استفاده از مرطوب کننده به قسمت های خشک پوست توجه کنند.

محافظت از پوست حساس

کسانی که پوست حساس دارند باید هنگام استفاده از محصولاتی که عطر زیاد دارند یا خاصیت لایه برداری دارند بسیار مراقب و محتاط باشند. یکی از اصولی که پوست های حساس باید رعایت کنند این است که از مرطوب کننده هایی استفاده کنند کمتر از ۱۰ ماده تشکیل دهنده در آن وجود داشته باشد. قبل از استفاده از هر محصولی ابتدا آن را روی مچ دست امتحان کنید و مطمئن شوید که آیا این محصول باعث خشکی، التهاب یا قرمزی پوست تان می شود یا خیر.

شاید فکر کنید تا همین اندازه اطلاعات برای مراقبت از پوست کافی است اما نوع مراقبت ها بسته به شرایط تغییر می کند. شاید لازم باشد از نو همه چیز را دوباره ارزیابی کنید. فراموش نکنید که مراقبت های پوستی در هر فصل متغیر است. محصولاتی که در تابستان استفاده می کنید مناسب فصل زمستان نیستند.

در فصل زمستان به محصولات سنگین تر و در فصل تابستان به محصولات سبک تری نیاز دارید. بهترین کار این است که در انتخاب محصولات با متخصص پوست مشورت کنید.


بیشتر بدانید : شستشوی زیاد صورت برای آکنه و جوش صورت خوب است یا بد؟

بیشتر بدانید : 3 اشتباه بزرگ در شستن صورت که باید بدانید!!

بیشتر بدانید : چند اشتباه بزرگ و رایج در شستن صورت که پوست تان را خراب می کند

بیشتر بدانید : همه آنچه در مورد برس های شستشوی صورت لازم است بدانید



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir