اشتباهات ساده ای هنگام خواب که پوست صورت تان را نابود می کند!!
داشتن پوستی سالم، شاداب و زیبا یکی از نکات مهم در زیبا بودن است. در این مقاله به شما اشتباهات ساده ای هنگام خواب را می گوییم که پوست صورت تان را نابود می کند

چه اشتباهاتی قبل از خواب سبب آسیب به پوست می شود؟

پوست سالم و شاداب نقش مهمی در زیبایی چهره شما دارد، این سلامت پوست شماست که در نگاه اول سن شما را نشان می دهد. مطلب امروز 8 اشتباه رایج قبل از خواب را به شما گوشزد می دهد با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید : 9 اشتباه در مراقبت از پوست

با آرایش خوابیدن

شما می دانید که باید تمام آرایش خود را قبل از خواب بشویید، اگر این کار را نکنید یا درست انجام ندهید سالها به سن چهره تان اضافه می کنید. شب قبل از اینکه بخوابید، باید یک سری عادات را برای درخشان شدن پوست خود انجام دهید و در مقابل از انجام یک سری عادات خودداری کنید. پاک کردن آرایش قبل از خواب از عادات خوب خوابیدن است.

بیشتر بدانید : آموزش تصویری آرایش صورت توسط بابی براون آرایشگر معروف!

نشستن صورت

حتی اگر آرایش نداشته باشید شست و شوی صورت برای اینکه آلودگی هایی که در طول روز روی صورت شما نشسته پاک شود ضروری است. وقتی شما خواب هستید پوستتان بازسازی می شود به این معنی که سلول های مرده پوست از بین می روند و سلول های تازه جایگزین آن ها می شوند. مونا گه رار، عضو انجمن پوستی زنان می گوید: « هنگامی که شما با آرایش یا سایر آلاینده ها می خوابید به جای اینکه پوست شما از شر سلول های مرده خلاص شود با گذشت زمان، روی صورت شما منافذی ایجاد می شوند و این منافذ راه تنفس را مسدود می کنند و می توانند منجر به آکنه شوند.»
لازم نیست وقتی بعد از کار به منزل می روید اولین کاری که شما انجام دهید شستن صورتتان باشد ولی قطعا نباید منتظر بمانید تا وقت خواب فرا برسد. دکتر تایلر هولمیگ، استاد دانشکده پوست و مدیر جراحی لیزر و زیبایی می گوید: «اگر شما مستعد ابتلا به منافذ مسدود شده باشید، هرچه قدر دیرتر صورتتان را بشویید زودتر مستعد آکنه و سایر مشکلات پوستی می شوید. برای شست و شوی صورت از صابون های ملایم استفاده کنید.»

آب خیلی گرم

شستن صورت با آب داغ یکی از عمده اشتباهات افراد است. آب داغ باعث شکنندگی مویرگ های گونه شده و کم کم پوست به سمت ویرانی کشیده می شود علاوه بر آن روغن های طبیعی که در پوست وجود دارند خشک شده و چین و چرک زودتر از زمان مقرر ایجاد می شود. گه رار می گوید: « آب خیلی گرم می تواند پوست شما را بسوزاند و باعث تحریک آن شود.»

عدم استفاده از مرطوب کننده

استفاده از یک مرطوب کننده قبل از خواب برای همه مفید است زیرا باعث افزایش تولید کلاژن و کاهش تخریب کلاژن می شود. روش مراقبت از پوست توسط مرطوب کننده دو مرحله ای است:

  • صورت خود را بشویید.
  • یک مرطوب کننده مناسب اعمال کنید.

بیشتر بدانید : کرم مرطوب کننده خانگی با 16 ترکیب طبیعی!!

بالش پنبه ای

با عرض پوزش برای دوستداران پنبه. ابریشم یا ساتن بهترین مواد برای پوست شما هستند. مواد سخت افزاری مانند پنبه برای پوست و موهایتان خشن هستند. بالش پنبه ای هنگام خواب باعث ایجاد چین خوردگی و تحریک پوست می شود.

شست و شوی نامناسب بالش

مواد شیمیایی معطر می توانند هنگام خواب باعث بروز خارش در پوست شما شوند. پیشنهاد می شود که بالش های خود را با مواد شوینده بدون عطر حداقل یکبار در هفته بشویید. برای شستن رو بالشی نیز به نکات زیر توجه کنید:

  • پیش از شستن رو بالشی آن را تکان دهید تا گرد و غبارش از بین برود.
  • برای شست و شوی روبالشی از آب سرد استفاده کنید.
  • بعد از شست و شوی رو بالشی حتما آن را در هوای آزاد و نور خورشید خشک نمایید.

اشعه های تلفن همراه

مصرف بیش از حد تلفن، رایانه یا قرص قبل از خواب می تواند خواب شما را خراب کند و در نتیجه شما را در معرض خطر سرطان و افسردگی قرار دهد. داشتن خواب کافی برای بدن ضروری است. خواب ناکافی منجر به مسدود شدن حفره های پوست و آکنه می شود. مصرف بیش از حد در تلفن قبل از خواب فقط بر کیفیت پوست تاثیر نمی گذارد چون قادر است خطوط اطراف چشم را بیشتر کند. وقتی اتاق خواب تاریک است اگر گوشی خود را مستقیم به سمت صورت خود نگه دارید با گذشت زمان مبتلا به خارش و چین و چروک پوست می شوید.

مرطوب نکردن بدن

هنگامی که ما در مورد مراقبت از پوست حرف می زنیم فقط به صورت توجه می کنیم و پوست بدن را فراموش می کنیم. پزشکان از همه می خواهند بدن را هم در شب مرطوب نگه دارند. حتی اگ شما نمی خواهید تمام بدن خود را مرطوب کنید به زانو، پاشنه پا، آرنج و سایر قسمت های پوست که در معرض خشکی هستند مرطوب کننده بمالید.


بیشتر بدانید : ترفندهای مراقبت از پوست برای خانم های 20 تا 30 سال

بیشتر بدانید : توصیه هایی برای مراقبت از پوست خشک

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست در فصل بهار، به شیوه متخصصان زیبایی!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل