جوان سازی پوست صورت با 8 تکنیک موثر خانگی
 جوان سازی پوست صورت یکی از رازهای زیبایی خانم ها است که روش های مختلفی دارد. در این مقاله به شما 8 تکنیک خانگی برای جوان سازی پوست صورت تان آموزش می دهیم

با 8 تکنیک خانگی از پیری صورت تان جلوگیری کنید

برای این که لبخند زیبا و جوانی داشته باشید لازم نیست حتما به اسکراب ها و کرم های گران قیمت ضد چروک پناه ببرید. بدون هزینه با تمرین دادن عضلات صورت هم می توان به این هدف رسید. ورزش های صورت و یوگای ضد پیری صورت هم در جوان سازی پوست صورت تاثیر زیادی دارند. در ادامه با ۸ تمرین ساده شروع کنید.

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 12 راه طبیعی

جوان سازی پوست صورت با ماساژ صورت
جوان سازی پوست صورت با ماساژ صورت,جوان سازی پوست,جوان سازی پوست صورت,جوان سازی صورت,جوان سازی پوست صورت با ماساژ صورت

ماساژ صورت را خودتان هم می توانید در خانه انجام دهید. ورزش صورت حکم لیفتینگ صورت را دارد زیرا گردش خون و عضلات صورت را تقویت می کند.
با سر انگشت ها پیشانی را از پایین به بالا لمس کنید. می توانید جمجمه را هم ماساژ بدهید. انگشت ها به شکل دایره ای حرکت دهید. سپس به سمت گونه ها بروید و به سمت گیجگاه ماساژ بدهید. ۲ الی ۳ بار در هفته این تمرین را انجام دهید و قبل از ماساژ دست ها را تمیز بشوئید.

جوان سازی پوست صورت با حروف الفبا
جوان سازی پوست صورت با حروف الفبا,جوان سازی پسوست صورت,جوان سازی صورت,تکنیک های جوان سازی پوست صورت,تکنیک های جوان سازی صورت

برای تقویت ماهیچه های صورت که کمی ضعیف شده اند و باعث ایجاد چین و چروک روی صورت می شوند شاید لازم باشد حروف الفبا را بخوانید. به عنوان مثال با تلفظ حروف انگلیسی X و O برخی از عضلات صورت را  تقویت کرده و مانع از چین و چروک و پیری صورت می شوید. روزانه چند دقیقه این حروف را تمرین کنید.

جوان سازی پوست صورت با عضلات گیجکاه
جوان سازی پوست صورت با عضلات گیجکاه,جوان سازی,جوان سازی پوست صورت,جوان سازی صورت

این تمرین باعث تحرک بیشتر برخی از عضلات صورت و از همه مهم تر عضلات گیجکاه می شود. با ضعیف شدن عضلات گیجکاه قسمت بالای صورت شروع به چروک شدن می کند. یوشیکو مامادا مخترع این تکنیک با استفاده از یکسری تمرین های تنفسی است.
در مقابل آینه بایستید. دست راست را روی گیجکاه سمت چپ صورت قرار دهید به طوری که انگشت ها در گوشه چشم و گوشه ابروها قرار بگیرد. پوست را به آرامی فشار دهید و بکشید.
سپس سر را به سمت راست خم کنید. شانه ها باید کاملا ریلکس و آزاد باشند.
زبان را بیرون بیاورید و با صدای “ها” نفس را بیرون بدهید. نفس را با بینی داخل بدهید. ۴ تا ۵ مرتبه تمرین تنفس را تکرار کنید.
زبان را به داخل دهان برگردانید. عضلات را ریلکس کنید و به حالت اولیه برگردید.این تمرین را به سمت چپ هم تکرار کنید.

جوان سازی پوست صورت با ژیمناستیک صورت
جوان سازی پوست صورت با ژیمناستیک صورت,ژیمناستیک صورت,جوان سازی صورت,جوان سازی پوست صورت

چشم ها را ببندید و ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید. سپس دست ها را روی پیشانی قرار دهید و به آرامی فشار دهید. چشم ها را به جهت عقربه های ساعت بچرخانید. این تمرین مانع از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم ها و بینی می شود.
سپس صورت را باد کنید نفس را داخل بدهید و باد را داخل دهان نگه دارید. باد را از یک طرف به طرف دیگر صورت تکان بدهید. ۱۰ ثانیه این تمرین را انجام دهید تا از چین و چروک های اطراف دهان و گونه های شل و افتاده خلاص شوید.

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 7 روش جادویی!!

جوان سازی پوست صورت با شکلک های خنده دار
جوان سازی پوست صورت با شکلک های خنده دار,جوان سازی,جوان سازی پوست صورت,تکنیک های جوان سازی پوست صورت

برای برگرداندن تازگی و جوانی پوست نباید زیاده از حد جدی باشید. با صورت های خنده دار هم می توانید به هدف خود برسید. به عنوان مثال دهان را تا جایی که می توانید باز کنید و زبان را به چانه برسانید. و یا این که ادای آدم های شگفت زده را در بیاورید. ابروها را بالا بدهید و دهان را کامل باز کنید.

جوان سازی پوست صورت با صورت دلقک
جوان سازی پوست صورت با صورت دلقک,جوان سازی,جوان سازی پوست صورت,روش های جوان سازی پوست صورت

صورت دلقک یکی از تمرین های معروف برای مبارزه با پیری است. این تمرین عضلاتی که برای لبخند به کار می روند را تقویت می کند یعنی مانع از ایجاد چروک لبخند می شود.
تا جایی که می توانید دهان را برای لبخند باز کنید و لبخند بزنید. ابروها را بالا و پایین بدهید و به بینی چروک بیندازید. بعد از ۱۰ ثانیه لبخند را متوقف کنید و چانه را ۵ ثانیه پایین بیاورید. این تمرین را سه بار در هفته تکرار کنید.

جوان سازی پوست صورت با یوگای صورت

جوان سازی پوست صورت با یوگای صورت,جوان سازی,جوان سازی پوست صورت,یوگا صورت

تاثیر یوگای صورت از ماسک ها و کرم ها بیشتر است. روش های زیادی برای یوگای صورت وجود دارد که می توانید به تنهایی در خانه انجام دهید.

بیشتر بدانید : با یوگا صورت پوست تان را جوان تر و زیباتر کنید


بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت و دست با 6 روش ارزان قیمت خانگی!!

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با ماسک برنج، راز زیبایی پوست زنان ژاپنی

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با چند روغن بی ضرر خانگی


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bdunim.ir