جوان سازی پوست صورت و دست با 6 روش ارزان قیمت خانگی!!
جوان سازی پوست صورت و دست یکی از رازهای جوانی است. شما هم اگر به دنبال روش هایی برای جوان سازی پوست دست و صورت تان هستید به جای هزینه کردن برای روش های شیمیایی از این روشهای خانگی استفاده کنید

6 روش طبیعی برای جوان سازی پوست دست و صورت

خانم یا آقا، پیر یا جوان، همه و همه می‌خواهند پوستی شفاف و بدون چروک داشته باشند. پوست سالم بر زیبایی فرد می‌افزاید و نشان از سلامتی بدن دارد، درمان های خانگی برای جوان سازی پوست با روش های طبیعی می تواند به تسریع آن کمک کند.

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 12 راه طبیعی

با افزایش سن، پوست نرمی و انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد. رنگ رفتگی، خطوط ریز، چین و چروک، لکه های مرتبط با سن، و افتادگی روی پوست ظاهر می‌شود و پوست دمق و بی جان جای پوست شاداب و جوان را می‌گیرد.
دلایل دیگری نیز بر سلامت پوست تاثیر دارند، که از این میان می‌توان آلودگی، مراقبت‌های پوستی نادرست، قرار رفتن در معرض پرتوهای ماورا بنفش و مضرآفتاب، رژیم غذایی ناسالم، دی هیدراسیون، استرس، استعمال دخانیات، استفاده‌ی بیش از حد از مشروبات الکلی، و خواب ناکافی را نام برد. علاوه براین، مشکلات مرتبط با سلامت بدن نیز روی سلامت و کیفیت پوست اثرگذار است.
با این وجود، با چند تغییر ساده در سبک زندگی و درمان‌های خانگی که به آسانی تهیه می‌شوند، می‌‌توان جوانی را دوباره به پوست بازگرداند. در حقیقت، این اقدامات پوست را بسیار زیباتر و جوان تر از آنچه مورد انتظار شماست، جلوه خواهند داد.

در اینجا به ۱۰ درمان های خانگی برای جوانسازی پوست اشاره خواهیم کرد:

جوان سازی پوست دست و صورت با آب لیمو

آب لیمو از طریق کاهش لکه‌های ایجاد شده در اثر سن و دیگر علائم پیری، پوست را جوان می‌کند. ویتامین C موجود در لیمو یک آنتی اکسیدان قوی است که پوست را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. علاوه براین، خواص سفید‌کنند‌گی آب لیمو ظاهر کلی پوست را بهتر می‌کند.

  • چند قطره عسل را روی نصف لیمو بریزید و به نرمی آن را روی صورت بمالید. به مدت ۱۰ دقیقه آن را رها کرده و سپس با آب بشویید. یک یا دوبار در هفته این کار را انجام دهید.
  • و یا، می‌توانید آب یک لیمو را گرفته روی پوست بمالید. به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی صورت نگه داشته و سپس با استفاده از آب خنک صورت را بشویید. این درمان را یکبار در روز استفاده کنید.
  • یکی دیگر از گزینه ها، ترکیب یک قاشق چای خوری آب لیمو با سفیده‌ی تخم مرغ، و نصف قاشق چای خوری خامه‌ است.خمیر تهیه شده را به صورت زده و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، آن را با آب خنک بشویید. این کار را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید.

جوان سازی پوست دست و صورت با خیار

آب موجود در خیار، یک ماده‌ مغذی و مرطوب کننده عالی برای پوست به شمار می‌آید. خواص تسکین دهندگی آب خیار، برای پوست‌های آفتاب سوخته و مستعد آکنه بسیار مفید است و جوان‌سازی مجدد پوست را به همراه دارد. علاوه براین، آنتی اکسیدان موجود در خیار، پوست را روشن، براق و جوان نگه می‌دارد.

  • دو قاشق غذاخوری خیار رنده شده و نصف پیمانه ماست را برای تهیه ماسک صورت با هم ترکیب کنید. ماسک تهیه شده را به صورت و گردن بزنید. بعد از ۲۰ دقیقه، آن را با آب گرم بشویید. این ماسک را دوبار در هفته استعمال کنید.
  • در روشی دیگر، مقادیر مساوی خیار رنده شده را با پالپ هندوانه ترکیب کنید. چند قطره آب لیمو به آن اضافه کرده و روی صورت بمالید. بگذارید خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را ۲تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بدانید : جوانسازی پوست با ماسک عسل و ماست

جوان سازی پوست دست و صورت با پاپایا

پاپایا غنی از ویتامین A ،C و E بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی در جوان سازی پوست است و پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. علاوه بر این، اسیدهای آلفا هیدروکسی موجود در پاپایا در لایه برداری پوست موثرند. از طرف دیگر، پاپایا در درمان آکنه، لکه‌های پوستی، لکه های سیاه، و دیگر مشکلات مشابه مفید است.

  • دو قاشق غذاخوری پوره‌ی پاپایای رسیده،۱ قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه را با هم ترکیب کنید.
  • ترکیب به صورت زده و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.
  • در نهایت، چند بار صورت را با آب سرد بشویید.
  • برای لذت بردن از زیبایی پوست خود، این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته به کار برید.

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 7 روش جادویی!!

جوان سازی پوست دست و صورت با موز

موز، به دلیل خواص مرطوب کنند‌گی که دارد، یک گزینه فوق العاده برای جوان‌سازی پوست، به ویژه برای پوست های خشک، است. موز همچنین برای مبارزه با چروک پوستی، خطوط ریز، و دیگر علائم پیری یک سلاح بسیار ارزنده به شمار می‌آید.

  • یک موز رسیده‌ کوچک را به صورت پوره در بیاورید. دو قاشق غذاخوری خامه‌ ، یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک و آرد جو و مقدار کمی آب را به آن اضافه کرده و یک ماسک صورت تهیه کنید. ماسک را به صورت زده و به مدت ۳۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید و سپس، با آب ولرم صورت را بشویید.
  • در روشی دیگر، یک موز با اندازه‌ی متوسط انتخاب کنید و آن را با ۲ قاشق چایخوری عسل ارگانیک و مقدار کمی روغن زیتون ترکیب کنید. آن را به صورت زده و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.
  • هر یک از این درمان‌ها را یک یا دوبار در هفته استفاده کنید تا از پوستی شفاف، زیبا و جوان برخوردار باشید.

جوان سازی پوست دست و صورت با ماست

ماست برای پوست بی نهایت مفید است. اسید لاکتیک موجود در ماست مانند یک پاک کننده‌، مرطوب کننده و لایه بردار طبیعی عمل می‌کند و درخشندگی و شفافیت از دست رفته‌ پوست را به آن برمی‌گرداند.

  • با استفاده از دو قاشق غذاخوری ماست معمولی و نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و آرد نخود، یک ترکیب درست کنید. خمیر تهیه شده را به صورت و گردن بزنید. بگذارید خشک شود، و سپس آن را با آب خنک بشویید. این ماسک را یک یا دوبار در هفته استفاده کنید.
  • یکی دیگر از گزینه ها، ترکیب دو قاشق غذاخوری عسل ارگانیک با دو قاشق غذا خوری ماست معمولی است. این ترکیب را به صورت زده و ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. سپس، آن را با آب خنک بشویید. این درمان را چندبار در هفته استفاده کنید.


جوان سازی پوست دست و صورت با پوست پرتقال

پوست پرتقال غنی از ویتامین C، اسید سیتریک، و دیگر آنتی اکسیدانهاست و به کاهش لکه های پوستی کمک کرده و پوست را سالم و جوان نگه می‌دارد. پوست پرتقال باعث تمیز کردن، لایه برداری و سفتی پوست می‌شود.

  • پوست چند پرتقال را به مدت چند روز زیر نور آفتاب بگذارید تا خشک شود.
  • پوستها را خرد و تبدیل به پودر کنید.
  • یک قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال را با ۲ قاشق چای‌خوری آرد نخود و به مقدار کافی آب ترکیب کرده تا تبدیل به خمیر شود.
  • خمیر را به دستها، صورت و گردن بزنید.
  • 15 دقیقه منتظر بمانید و سپس با آب گرم بشویید.
  • این ماسک را یک یا دوبار در هفته استفاده کنید.


بیشتر بدانید : ماسک صورت برای جوانسازی پوست از ماسک زردچوبه تا ماسک خیار

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با ماسک های طبیعی و خانگی!

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با ماسک برنج، راز زیبایی پوست زنان ژاپنی

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 8 تکنیک موثر خانگی

بیشتر بدانید : پیشگیری از تیرگی پوست دست و پا با 3 راه حل ساده

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : nabzema.com