مو هایی پرپشت و زیبا می خواهید؟ 7کار ساده زیر را هر روز انجام دهید!!
همه دوست دارند مو های پرپشت، مشکی، خوش حالت و زیبا داشتخ باشند. شما هم اگر به دنبال داشتن مو هایی با این خصوصیات هستید، پیشنهاد می کنیم 7 کار ساده زیر را هر روز انجام دهید

7 راهی که به شما کمک می کند موهای خود را زیباتر کنید

این یک مساله طبیعی و غریزی است که ما دوست داریم هر روز جذاب تر به نظر برسیم. در این مطلب ما 8 روش ایده آل برای زیباتر شدن موهای شما مطرح می کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید : راز داشتن موهای سالم، براق و پرپشت!!


انواع مراقبت از مو

مو های سالم و براق یکی از ضروریات زیبایی است، به طوری که در عصر باستانی زیبایی زنان بر اساس حجم، بلندی و کیفیت مو ارزیابی میشد. داشتن موهای سالم و مراقبت شده یکی از عوامل اصلی زیبایی و جذابیت چهره است.
امروزه زندگی در این هوای آلوده با انواع آلاینده ها نیاز به مراقبت از موها را افزایش داده است. ولی شما می توانید با عادت های خوب و صبر و شکیبایی در طولانی مدت موهای جذابی داشته باشید. مراقبت از مو بدون داشتن اطلاعات صحیح و داشتن چند اشتباه کوچک موجب از بین رفتن موهای سالم می شود.
در ادامه مطلب 8 عادت روزمره ساده برای داشتن موهای جذاب به شما یاد می دهیم:

بیشتر بدانید : 11 روغن گیاهی مفید برای مراقبت از مو، ریزش مو تا درمان موخوره

اجتناب از گرما و آب داغ

آب داغ با از بین بردن روغن طبیعی موجود در سطح مو، باعث کدر شدن و از بین رفتن درخشندگی موها می شود. بنابراین شستن سر با آب بسیار گرم و در دفعات مکرر به راحتی باعث از بین رفتن درخشندگی طبیعی موها خواهد شد. منظور ما این نیست که شما باید حمام آب سرد داشته باشید و یا خیلی دیر به دیر حمام کنید. بلکه توصیه ما به شما این است که از آب ولرم برای شستن موها استفاده کنید و فراموش نکنید که پوست سر خود را آرام بشویید.

خداحافظی با بالشت پنبه ای

بالشت پنبه ای به موهای شما آسیب می زند، چون باعث می شود تارهای مو شما کشیده شوند و این امر عامل اصلی موخوره است. این نوع بالشت ها همچنین چربی طبیعی پوست را جذب می کنند و باعث خشک و وز شدن موها می شوند.

برای مقابله با این مشکل
رویه بالشتتان را به ابریشم یا ساتن تغییر دهید.
موها روی این سطوح راحت تر حرکت می کنند و این نوع پارچه کمتر چربی پوست را جذب می کند.
با موی خیس نخوابید. این کار اصطکاک بین مو و بالش را افزایش می دهد.
با حوله یا سشوار موهایتان را خشک کنید یا با یک گیره سر آن را ببندید. این کار اصطکاک را کاهش می دهد و از آسیب به مو جلوگیری می کند.

موهای خود را تمیز نگه دارید

3بار در هفته موهای خود را به شست و شوی با شامپو مخصوص سرتان عادت دهید، با این کار از انباشته شدن خاک و گرد و غبار در فولیکول های مو جلوگیری می کنید. چون ذرات خاک فولیکول های سر شما را مسدود می کنند که این امر باعث ریزش مو و متوقف شدن رشد مجدد موهایتان می شود.

ماهی و مغزهای روغنی برای داشتن موهای سالم بخورید

این مواد غذایی حاوی ترکیباتی هستند که داشتن موهای زیباتر را تقویت می کنند. پس با ماهی ها مخصوصا ماهی قزل آلا و مغزها مثل آجیل بیشتر دوست باشید. پروتئین موجود در آنها و همچنین محتوای بالای چربی امگا 3 در آنها به حفظ سلامت پوست سر و تقویت مو سر جدا کمک می کند.
سبزیجات برگ سبز، لوبیاها، حبوبات و هویج از دیگر مواد غذایی مناسب برای سلامت و تقویت مو هستند.

شامپو مناسب انتخاب کنید

شامپوی مناسب برای مراقبت از موهایتان را با توجه به جنس مو و همچنین بسته به منطقه آب و هوایی محل سکونت خود انتخاب کنید. از تعویض زود به زود برند شامپو خود اجتناب کنید و به برند شامپوی سازگار با موی خود وفادار باشید.

بیشتر بدانید : چگونه شامپو مناسب موهایم را پیدا کنم؟

موهای خود را بندید

اگر موهای شما بلند و پر حجم است هرگز با موی باز نخوابید، حتما قبل از رفتن به رختخواب آنها را ببافید. این کار از آشفتگی و درهم شدن موها جلوگیری می کند. از نتایج خوب بافتن این است که صبح دیگر احتیاج به زمان زیادی برای مرتب کردن موها نخواهید داشت.

ویتامین مصرف کنید

مصرف ویتامین برای داشتن پوست و مو مناسب ضروری است. بسیاری از افراد زمانی که با کمبود ویتامین مواجه می شوند به شدت دچار ریزش مو می شوند. مشورت با یک متخصص پوست و دریافت ویتامین های مخصوص این مشکل را برطرف می کند. هر زمانی که احساس کردید پوست و مو شما از حالت طبیعی خارج شد با مشورت یک متخصص، ویتامین مصرف کنید.

از شانه دندانه ریز استفاده نکنید

وقتی موهای شما کاملا خشک است برای شانه کردن آنها اقدام کنید، هرگز موی خیس خود را شانه نکنید. برای شانه کردن مو از شانه دندانه پهن استفاده کنید، حتی شما می توانید از برس نرم برای این کار استفاده کنید.
شانه زدن بیش از حد موها سبب شکنندگی و کشیدگی موهایتان می شود. بعد از شستشو فورا موها را شانه نزنید. بگذارید رطوبت آن خشک شود سپس به آرامی آنها را با انگشتانتان باز کنید. بعد از این عمل می توانید موهایتان را شانه کنید. سعی کنید از شانه هایی با دندانه بزرگ استفاده کنید.


بیشتر بدانید : درمان شپش سر با چند روش خانگی!!

بیشتر بدانید : راز موهای پرپشت و زیبای کیم کارداشیان چیست؟

بیشتر بدانید : 7 راز ناگفته زنانی که همیشه موهای زیبا و پرپشتی دارند

بیشتر بدانید : راز پرپشتی موهای زنان هندی اینجاست!!


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل