مراقبت از پوست چرب با مواد ارگانیک خانگی
 پوست چرب به دلیل چرب بودنش باید در مراقبت از آن بسیار دقت کنید تا پوستی زیبا و شفاف داشتشه باشید. در این مقاله به شما مواد طبیعی و ارگانیکی را معرفی می کنیم که می تواند در مراقبت از پوست تان موثر باشد

محصولاتی که انتخاب می کنیم بستگی به نوع پوست مان دارند. پوست ها سه نوع هستند چرب، خشک و ترکیبی. اگر نوع پوست شما ترکیبی است مراقبت از آن هم زیاد کار سختی نیست اما اگر پوست تان خشک یا چرب است باید برای مراقبت، بهداشت و محصولات زیبایی کمی بیشتر هزینه کنید. پوست های چرب بیشتر در معرض آلودگی و آکنه هستند بنابراین بیشتر از پوست های دیگر به مراقبت نیاز دارند.
در ادامه با انواع روش های مراقبت از پوست چرب با استفاده از محصولات طبیعی که در هر خانه ای یافت می شود آشنا شوید.

بیشتر بدانید : 9 اشتباه در مراقبت از پوست

مراقبت از پوست چرب با میوه و آب میوه

میوه ها دارای اسیدهای طبیعی هستند که پوست چرب را پاکسازی می کنند. با ترکیب میوه هایی چون سیب، آب لیمو به نسبت مساوی و به کار بردن آن روی صورت به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست تان را روشن و پاکسازی کنید.علاوه بر سیب و لیمو از ترکیب لیمو و خیار هم استفاده کنید. چند قطره آب لیمو را در آب خیار ترکیب کنید و به مدت ۱۵ دقیقه به پوست بزنید. سپس با آب سرد بشوئید تا منافذ پوست کوچک تر شود.

روش دیگر برای استفاده از آب میوه این است که آب پرتقال را فریز کنید و یخ را به صورت بمالید. این کار آلودگی ها و چربی اضافه پوست را می گیرد. علاوه بر پرتقال می توانید از مرکبات دیگر مثل لیمو ترش و لیمو شیرین هم استفاده کنید.

مراقبت از پوست چرب با اسانس گل و برگ ها

گل ها و برگ ها هم برای پوست های چرب مفید هستند. مقداری برگ درخت نیم را بجوشانید و از صافی رد کنید. سپس آن را به صورت بزنید و با ملایمت روی پوست ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه صورت را بشوئید.
زمانی که تصمیم دارید بیرون بروید یک عدد تونیک پایه اسطوخودوس و گل رز و یک عدد دستمال مرطوب همراه خود داشته باشید زیرا آلودگی های روی پوست را به سرعت از بین می برد.

بیشتر بدانید : درمان پوست چرب با روشهای خانگی

مراقبت از پوست چرب با زردچوبه، خاک رس و روغن نارگیل

هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید. مقداری زردچوبه و خاک رس را با روغن نارگیل ترکیب کنید به صورت بزنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد از خشک شدن با آب ولرم بشوئید.

مراقبت از پوست چرب با مواد ارگانیک دیگر

  • مواد ارگانیک زیادی وجود دارد که می توان با آن ها چربی اضافی پوست را گرفت. یکی از آن ها ماسک سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ را به صورت بزنید و بعد از خشک شدن بشوئید.

  • گوجه فرنگی برای پوست های چرب نقش سفت کننده پوست دارد. برای درمان پوست چرب باید عادت های خوبتان را تقویت کنید. به عنوان مثال قبل از خواب صورت را از لوازم آرایشی و آلودگی ها پاکسازی کنید.

  • برای کنترل تولید سبوم پوست غذاهای چرب نخورید. برای متعادل کردن غدد چربی غذاهای فیبردار و سالاد بخورید. به علاوه مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین C بخورید.

  • هیچ وقت از صابون برای شستشوی صورت استفاده نکنید چون حاوی گلیسیرین است. هفته ای یک بار اسکراب استفاده کنید. اسکراب با پاکسازی منافذ پوست سلول های مرده پوست را از بین می برد. به علاوه جوش های سر سیاه نیز از بین خواهند رفت.

  • کسانی که پوست چرب دارند باید ریلکس باشند چون استرس چربی پوست را بدتر می کند. پس یوگا و مدیتیشن را به برنامه های روزانه تان اضافه کنید.


بیشتر بدانید : ترفندهای مراقبت از پوست برای خانم های 20 تا 30 سال

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست در فصل بهار، به شیوه متخصصان زیبایی!

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست دست و صورت در محل کار

بیشتر بدانید : شما که پوستی مختلط دارید بدانید!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir