پایی زیبا و لطیف می خواهید؟ این 7 نکته را بدانید!!
 داشتن پا هایی زیبا و لطیف یکی از معیارهای زیبایی برای خانم ها است. اگر شما هم می خواهید پاهایی لطیف و زیبا داشته باشید فقط کافی است 7 نکته زیر را بدانید

چگونه پایی لطیف و زیبا داشته باشیم؟

پا یکی از اعضای مهم بدن ماست و به قلب دوم معروف است. بنابراین مراقبت از پا یکی از نکات مهم در سلامت، بهداشت و زیبایی ما به شمار می‌رود. در این مطلب هفت نکته را در این باره با هم بررسی می‌کنیم.

بیشتر بدانید : مدل طراحی ناخن برای ناخن های پا

هر روز پاهایتان را بشویید

پا در طول روز، نسبت به بقیه‌ی اعضای بدن بیشتر تعرق دارد. به همین دلیل باید سعی کنید هر شب قبل از خواب، شستن پاهایتان را در برنامه‌یتان قرار دهید. پاهایتان را با آب گرم و صابون بشویید. این کار باعث از بین رفتن تعرق، آلودگی و باکتری‌های روی پایتان می‌شود. به فاصله‌های بین انگشتانتان توجه کنید و آنها را خوب بشویید. همچنین اگر در تابستان صندل می‌پوشید، با هربار شست‌وشو، زیر ناخن‌هایتان را با برس تمییز کنید. سپس پایتان را به آرامی با حوله‌ای تمییز، خشک کنید.

پای خود را مرطوب نگه‌دارید

بعد از شست‌وشو، پاهایتان را مرطوب کنید. برای این کار می‌توانید از لوسیون یا کرم پا استفاده کنید و بعد از آنکه کرم تا حد زیادی جذب پوستتان شد، جوراب بپوشید و بخوابید تا پایتان برای مدتی طولانی گرم و مرطوب بماند. زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، متوجه نرمی پوست پایتان خواهید شد. اما نکته‌ی مهم اینجاست که هیچ وقت نباید فاصله‌ی بین انگشتان پایتان را مرطوب کنید. چراکه باعث بروز بیماری‌های قارچی و پوستی خواهد شد.

کفش مناسب بپوشید

پاهایتان سالم‌تر خواهد بود اگر کفش راحت و مناسب فصل بپوشید. برای تابستان از سندل یا کفش‌هایی استفاده کنید که تبادل حرارت و رطوبت پا با محیط را امکان‌پذیر می‌کند. برای زمستان از چکمه‌ی گرم و ضد آب و جوراب استفاده کنید.

پایی زیبا و لطیف می خواهید؟ این 7 نکته را بدانید!!
پایی زیبا و لطیف می خواهید؟ این 7 نکته را بدانید!!

ترک‌های پایتان را از بین ببرید

پوست کف پای ما به علت فشار زیادی که بر اثر وزن‌مان به آن وارد می‌شود، چندین لایه سلول مرده روی هم انباشته می‌کند که این باعث ضخیم شدن پوست آن است. زمانی که رطوبت کافی به این لایه‌ی زمخت نرسد، ترک ایجاد می‌شود. پس مهمترین کاری که برای برطرف کردن ترک‌ها می‌توانیم انجام دهیم، مرطوب نگه‌داشتن پوست است. لایه‌برداری نیز در درجه‌ی بعدی، اهمیت بسزایی دارد. برای لایه‌برداری می‌توانید از سنگ پا، کرم‌های مخصوص لایه‌برداری پا و یا اسکراب خانگی استفاده کنید.
برای درست کردن یکی از انواع اسکراب‌های خانگی، باید مقدار زیادی شکر را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید(می‌توانید به آن عسل و وازلین نیز اضافه کنید) و بعد آن را به آرامی روی پایتان ماساژ دهید تا زمانی که بیشتر روغن آن جذب پوستتان شود و سپس پایتان را آب بکشید.

بیشتر بدانید : رفع ترک پا با 10 روش موثر

از بوی بد پا خلاص شوید

همانطور که گفتیم، پا نسبت به بقیه اندام تعرق بیشتری دارد و این باعث می‌شود باکتری‌هایی بر روی آن رشد کنند که باعث بوی بد است. ما برای کاهش این مشکل چند راه‌حل پیشنهادد می‌کنیم:

اول) سعی کنید زود به زود جوراب‌هایتان را عوض کنید و بشویید. حتی می‌توانید برای بیرون رفتن، یک جوراب اضافه همراه داشته باشید، تا زمانی که حس کردید پایتان بیش از حد داغ شده جورابتان را عوض کنید.

دوم) کفشتان را تمیز نگه‌دارید. ممکن است باکتری‌هایی که ذکر شد، درون کفش‌های شما نیز وجود داشته باشند و هربار که شما آنها را به پا می‌کنید، بوی بد دوباره بازمی‌گردد. بنابراین هرچند وقت یکبار آن‌ها را بشویید یا کفشی نو تهیه کنید.

سوم) محصولات زیادی برای جلوگیری از بوی بد پا وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به‌ طور مثال می‌توانید از پودر بچه، پودر پا یا حتی محلول جوش‌شیرین استفاده کنید.

بیشتر بدانید : رفع بوی پا با چند روش موثر

مراقبت بعد از حمام

بعد از حمام حتماً دمپایی بپوشید. برای رفتن به محل‌های عمومی مانند استخر، دمپایی مخصوص خودتان را ببرید و از دمپایی‌های عمومی استفاده نکنید. یادتان باشد دمپایی و کفش جزو وسایل شخصی ما هستند. آن‌ها را با دیگران شریک نشوید.

مراقبت از ناخن‌ها

هر چند هفته یکبار ناخن‌هایتان را کوتاه کنید اما نه زیاد از حد. سعی کنید هر دو هفته یکبار پاهایتان را پدیکور کنید. انجام مرتب این کار باعث می‌شود پاهایتان زیباتر و سالم به‌نظر رسند. نیازی نیست برای پدیکور حتماً به سالن‌ها و آرایشگاه‌ها مراجعه کنید و هزینه‌ای بپردازید. می‌توانید با دیدن چند ویدئو، آموزش ببینید و خودتان در خانه این کار را انجام دهید.
در آخر لاک زدن می‌تواند باعث زیباتر شدن پاهای شما شود. اما فراموش نکنید قبل از زدن لاک، مراحل قبل را انجام دهید تا این زیبایی بهتر و بیشتر به‌چشم بیاید.


بیشتر بدانید : پدیکور را با این مراحل به راحتی در خانه تان انجام دهید

بیشتر بدانید : من پاهایی خوش فرم می خواهم چه کار باید بکنم!

بیشتر بدانید : روش های لاغر کردن پا بدون ورزش!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل