درمان ریزش مو در خانم ها با چند توصیه خانگی!
 ریزش مو در زنان یکی از عمده دلایل نگرانی بوده و بهتر است تا با انجام راهکارهایی از ریزش مو جلوگیری کرد. با ما همراه شوید تا شما را با روش های خانگی درمان ریزش مو آشنا کنیم

درمان خانگی ریزش مو

در درمان ریزش مو، منتظر معجزه نباشید، راه حال قطعی و مطلق برای این مشکل وجود ندارد مگر کاشت مو ، اما می توان گفت که ترکیبی از داروهای گیاهی و تغییر در شیوه زندگی، بهترین راه برای بهبود سلامت فولیکول مو و تحریک رشد مو است.
وجود موهای نازک و شکننده، مخصوصا زمانی که زنان به سن ۴۰ تا ۵۰ سال می رسند، به دلیل فعالیت های هورمونی بیشتر می شود. عدم تعادل استروژن، پروژسترون و آندروژن بر سلامت فولیکول مو و دیگر علائم یائسگی می تواند این بیماری را تشدید کند. بهترین راه برای درمان ریزش مو چیست؟

رشد مجدد مو ممکن است زمان بر باشد، اما می توان با درمان های گیاهی و دوری از مواد شیمیایی، سرعت این روند را افزایش داد. درمان های گیاهی می تواند به طور موضعی به مو یا پوست سر اعمال شود تا مانع از شکستگی و تحریک رشد دوباره مو شود. انواع مختلفی از داروهای گیاهی هستند که می توانند از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث رویش مجدد مو شوند.

بیشتر بدانید : درمان ریزش مو با 7 راه موثر!!

مکمل های فیتواستروژنیک برای درمان ریزش مو در خانم ها

فیتواستروژن ها، نوعی استروژن های گیاهی هستند که برای درمان ریزش مو و مراحل چرخه رشد موها ،به طور کلی مورد استفاده قرار می گیرند. غذاهای حاوی فیتواستروژن عبارتند از لوبیا، محصولات سویا، نخود فرنگی، عدس و دانه های کامل . آنها ممکن است ریزش مو را با شبیه سازی تولید استروژن از بین ببرند و بنابراین برای رفع مشکلات مربوط به آن  و رشد مو ها مفید هستند.

مکمل های تنظیم کننده هورمون برای درمان ریزش مو در خانم ها

مکمل های گیاهی تنظیم کننده های هورمون می توانند درمان طبیعی موثر برای ریزش مو باشند. این مکمل ها، تولید طبیعی هورمون ها را تحریک می کنند. ترکیبی از روغن های گیاهی جنسینگ، اسطوخدوس و رزماری می تواند برای جلوگیری از ریزش مو، به کار رود. جنسینگ، باعث افزایش گردش خون می شود، اسطوخدوس، فولیکول های مو را تحریک می کند و رزماری، دارای عملکرد ضد آندروژنیک برای کمک به تنظیم اختلالات هورمونی است که باعث ریزش مو می شود.

ماساژ این روغن ها به آرامی روی پوست سر با استفاده از نوک انگشتان شما باعث افزایش گردش خون می شود. با استفاده از مرطوب کننده های گیاهی که دارای مواد مغذی برای پر کردن موهای آسیب دیده هستند، موی خود را تغذیه کنید.

منابع ویتامین E ، به طور طبیعی ، نوعی مرطوب کننده مو بوده و حاوی آنتی اکسیدان ها برای افزایش سلامت مو به شمار می روند. برای اثر بخشی بهتر، از روغن آووکادو، روغن ارگان، روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید.

رژیم های غذایی برای بهبود موهای از دست رفته

ریزش مو، اغلب ناشی از کمبود آهن می باشد. عملکرد اولیه آهن، حمل اکسیژن در جریان خون برای سلول های خونی و گردش خون است.
افزایش میزان مصرف آهن از طریق مصرف گوشت قرمز، مرغ، آجیل، دانه و حبوبات، موجب گردش خون به پوست شده و باعث رشد مجدد مو می شود. یک لیوان آب پرتقال را با منابع آهن مصرف کنید، زیرا ویتامین C ، جذب آهن را در بدن افزایش می دهد. استفاده گاه به گاه از محصولات رنگ مو، به طور چشمگیری بر سلامت مو تاثیر می گذارد. گرما نیز سبب ریزش مو می شود.

برخی از انواع رنگ مو، حاوی سرب است که می تواند باعث تحریک پوست سر شده و حالت شکنندگی مو را بیشتر کند. و محصولات گرمایی، مانند صاف کننده، آهنرباهای پیچش مو و سشوار، موجب آسیب رساندن به موها می شود. حتی مدل مو نیز در ریزش مو موثر است؛ مثلا جمع کردن مو به سمت عقب، موهای زاویه دار یا بریده،  که ریزش مو را تشدید می کند.

درمان های طبیعی برای ریزش مو

اصلاح رژیم غذایی شما ،یکی از ساده ترین راه های طبیعی برای درمان ریزش مو است. مصرف پروتئین بسیار مهم است، و اگر شما گیاهخوار هستید، مهم این است که از مصرف پروتئین کافی برای رشد موهای سالم استفاده کنید.

درمان ریزش مو با امگا ۳ 

اسیدهای چرب امگا ۳، برای بسیاری از بخش های بدن حیاتی هستند و باعث حفظ پوست سر و رشد موهای سالم می شوند. اما یکی از رایج ترین روش های درمان ریزش مو ، استفاده از روغن «آملا» هندی است که معمولا به طور مستقیم به پوست سر اعمال می شود. این روغن، حاوی اسیدهای چرب ضروری است و اعتقاد بر این است که نه تنها باعث تغذیه مو، بلکه سبب تقویت فولیکول های مو نیز می شود. شما می توانید  این روغن را روی موهای خود  و از ریشه به نوک زده و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس با آب گرم شستشو دهید.

درمان ریزش مو با روغن نارگیل و شیر نارگیل

روغن نارگیل و شیر نارگیل، معمولا به عنوان داروهای طبیعی برای ریزش مو توصیه می شوند، هرچند احتمال دارد که مزیت شیر ​​نارگیل در واقع از روغن موجود در آن باشد!

درمان ریزش مو با چای سبز

چای سبز، یکی از محصولات گیاهی برای درمان ریزش مو به شمار می رود.

درمان ریزش مو با عسل و حنا

عسل و حنا برای درمان ریزش مو موثر است. همچنین هر دو دارای خواص خارق العاده و اثردهی بالا ، در درمان ریزش مو هستند. با مصرف عسل و قرار دادن حنای طبیعی بر روی سر، تا حد نسبتا زیادی می توانید به درمان ریزش موی خود کمک کنید.

درمان ریزش مو با بیوتین

بیوتین، به تازگی به عنوان یکی از رایج ترین روش های درمان ریزش مو شناخته شده است، اما آیا واقعا موثر است؟ به نظر می رسد که بیوتین یک ماده طبیعی در درمان ریزش مو بوده و بهترین گزینه این است که به رژیم غذایی خود دقت کنید ، زیرا بیوتین یک ویتامین B محلول در آب است که شما به راحتی می توانید از طریق غذا آن را دریافت کنید.

درمان ریزش مو با سرکه سیب

سرکه راه موثری برای بهبود موهای از دست رفته بوده  و تاثیر زیادی در درمان ریزش مودارد. سرکه، برای تقویت  رشد مو ، ایجاد پوستی سالم و جلوگیری از شوره سر و عفونت های قارچی پوست بسیار موثر است. به عبارت دیگر خواص سرکه برای مو شفگفت انگیز است.

درمان ریزش مو با آلوئه ورا

آلوئه ورا، یکی دیگر از داروهای طبیعی برای درمان ریزش مو است که بسیاری از افراد از مصرف و نتیجه کار احساس رضایت دارند.

سایر روش های طبیعی  و گیاهی برای درمان ریزش مو در زنان، شامل: روغن زیتون، روغن بادام، کپسول باباآک، عصاره ریشه چای و زنجبیل هستند.


بیشتر بدانید : علت و راه های درمان ریزش مو

بیشتر بدانید : درمان قطعی ریزش مو با اضافه کردن سه ماده طبیعی!!!

بیشتر بدانید : جلوگیری از ریزش مو با رعایت چند نکته


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : alamto.com