از بین بردن موهای زائد با زردچوبه، زنجبیل و پوست گردو
از بین بردن موهای زائد بدن یکی از دغدغه های اصلی همه خانم ها است. به شما پیشنهاد می کنیم به جای صرف هزینه های زیاد برای رفع موهای زائد بدن تان، از روش هایی طبیعی استفاده کنید. در این مقاله روش هایی طبیعی برای از بین بردن موهای زائد بدن تان به شما پیشنهاد می کنیم

از بین بردن موهای زائد با مواد طبیعی

گرچه موهای زائد هیچ خطری برای سلامت ایجاد نمی کند، اما برای اکثر افراد ناخوشایند است. عدم تعادل هورمونی،چرخه های نامنظم قاعدگی، مصرف داروهای خاص، تغییرات هورمونی پس از حاملگی می تواند باعث افزایش موهای زائد برای افراد بویژه زنان شود.

اکثر افراد دوست دارند موهای زائد بدن را از بین برده و از آن خلاص شوند. روش های زیادی برای حذف موهای زائد بدن وجود دارد که هر فردی یکی از آن روش ها را انتخاب می کند. گاهی هم از بین بردن موهای زائد به طور دائمی مد نظر قرار می گیرد که در هر فردی متفاوت است.

بهتر است پیش از صرف هزینه های زیاد برای تکنیک هایی مانند روش حذف مو با لیزر، مومیایی دائمی، الکترولیز، و غیره … روش های خانگی و طبیعی را هم امتحان کنید. زیرا درمان های گیاهی برای حذف موهای زائد نه تنها هزینه زیادی ندارند، بلکه در اکثر موارد نتایج خوبی هم دارند. رفع موهای زائد بدن با گیاهان، ارزان و در دسترس است.

بیشتر بدانید : برای از بین بردن موهای زائد صورت این ماسک های طبیعی را امتحان کنید

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه

زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل وآنتی اکسیدان قوی است که از  قرن ها، در پزشکی سنتی چینی و طب قدیم، مورد استفاده قرار می گرفت. زردچوبه ارزان است و می توانید در هر فروشگاه مواد غذایی آن را خریداری کنید.
اغلب زردچوبه برای افزودن رنگ و عطر و طعم، به غذاها استفاده می شود. اما یکی از ویژگی های زردچوبه، رفع موهای زائد بدن است که در حذف و مهار رشد مو بسیار موثر است و در اکثر موارد نتایج دائمی دارد. در این روش، با گذشت زمان و با استفاده مداوم، متوجه می شوید، رشد موهای شما بسیار کند شده است.

برای استفاده از زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد می توانید از روش زیر استفاده کنید

  • پودر زردچوبه (حدود 3 قاشق چای خوری)
  • شیر (تقریبا 1 قاشق چایخوری)

روش استفاده از زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد بدن

  • زردچوبه را با شیر مخلوط کنید تا به شکل خمیر یکدست شود.
  • سپس این خمیر را در جهت رشد موها روی پوست زده و اجازه دهید خشک شود.
  • با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب، پوست خود را به شکل دایره ای پاک کنید.
  • این روش را  هر چند روز یک بار تکرار کنید. پس از استفاده از این راهکار به مدت چند ماه،  متوجه می شوید که رشد موها بسیار کند و یا متوقف شده است.
  • البته، زردچوبه به طور موقت پوست شما را کمی زرد رنگ می کند. بنابراین، برای رفع رنگ زرد آن، پوست خود را با کمی نوشابه و آب پاک کنید تا  این رنگ پاک شود. همچنین می توانید با  شیر یا روغن بادام، پوست خود را بشویید تا رنگ زرد از بین برود.

رفع موهای زائد با نعنا

در بین روش های خانگی و گیاهی، برخی از گیاهان علاوه بر خواص مصرفی در پخت و پز، از خواص دیگری هم برخوردار هستند. برخی از آن ها به شکل درمانی و به عنوان دارو مصرف شده و برخی دیگر هم  کاربردهای زیبایی دارد. نعنا یکی دیگر از گیاهان موثر در حذف موهای زائد است. مصرف نعنا می تواند سبب  کاهش هورمون تستوسترون شده و رشد موهای زائد را کاهش دهد.
شما می توانید صبح، کمی چای نعنا بنوشید تا اثرات آن را در بلند مدت بر روی موهای زائد خود ببینید. البته توجه کنید که پیش از مصرف، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا اختلالی در هورمون های شما ایجاد  نشود.

از بین بردن موهای زائد بدن با زنجبیل

یکی دیگر از روش های گیاهی رفع موهای زائد، با زنجبیل است. برای این کار، کمی زنجبیل را با آب مخلوط کرده و در نواحی مورد نظر قرار دهید. ممکن است کمی احساس سوزش داشته باشید اما این سوزش پس از زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.

بیشتر بدانید : از بین بردن موی زائد با ترکیب خانگی شماره 2!!

رفع موهای زائد صورت با پوست گردو

با استفاده از پوست گردو، رشد موهای زائد، مخصوصا موهای زائد صورت بسیار کاهش پیدا می کند و بعد از مدتی، به طور کامل از بین می روند. البته پس از چند ماه  استفاده از پوست گردو نتیجه مشخص می شود.
برای استفاده از پوست گردو، ابتدا چند پوست گردو را بسوزانید. سپس، خاکستر به دست آمده  را داخل آب بریزید ( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب). اجازه دهید این مخلوط 12 ساعت بماند و سپس، برای موهای زائد خود استفاده کنید.

از بین بردن موهای زائد بدن به طور دائمی

بسیاری از افراد دارای موهای زائد در بدن هستند که آن ها را اذیت کرده و ظاهری نامناسب به بدن و یا صورت می دهند. موهای زائد می تواند در لب بالا، چانه، گونه ها، پشت گردن، پاها، دست ها و ناحیه بیکینی باشد.
موهای زائد و زیاد در نقاطی از بدن می تواند علل بسیاری داشته باشد، از جمله ژنتیک،  مصرف داروهایی مانند استروئیدها، سطوح بالاتر هورمون های خاص و سندرم تخمدان پلی کیستیک است.
رفع موهای زائد به روش دائمی با برخی از روش ها ممکن است رضایت بخش باشد. بنابراین شما می توانید یکی از روش های حذف دائمی موهای زائد را انتخاب کنید. البته باید اضافه کرد که موی بدن مرتب در حال رشد است و شما نمی توانید رشد مو را به کامل متوقف کنید، اما می توانید روند رشد آن را کاهش داده و یا برای مدت طولانی از شر این موهای زائد خلاص شوید.


بیشتر بدانید : آموزش بند انداختن صورت مخصوص افراد مبتدی

بیشتر بدانید : از بین بردن موهای زائد پشت لب با روشهای طبیعی و کاربردی

بیشتر بدانید : تیغ یا کرم موبر؟ کدام برای از بین بردن موهای زائد بهتر است؟

بیشتر بدانید : از بین بردن موهای زائد صورت و بدن با یک روش خانگی


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : nabzema.com