نکته های خانمانه برای مراقبت از پوست و مو در 30 سالگی!
 حدود ۳۰ سالگی اولین چروک ها ظاهر می شود، کبودی و گودی چشم ها افزایش می یابد، به حدی که کمبود رنگدانه ها می تواند باعث برهم خوردن رنگ چهره شود.

نکته های مراقبت از پوست و مو مخصوص خانمهای 30 ساله

 در واقع از این سن به بعد بازسازی سلول های تولید کننده پوست ، کاهش می یابد. به علاوه، همواری پوست کم می شود و این حالت در زمان خستگی زودتر به چشم می آید. یک بار در هفته از صمغ گیاهی روی پوست تان استفاده کنید، این کار بازسازی سلولی را تقویت می کند.از ماسک های مخصوص درخشان کننده نیز برای بازگرداندن روشنایی پوست استفاده کنید.

معضل کبودی و گودی دور چشم

باز هم در 30 سالگی است که کبودی و گودی دور چشم اهمیت می یابد. از آن جا که این بخش از صورت، بسیار ظریف و حساس است و روی چهره تأثیر می گذارد، نشانه های افزایش سن و خستگی را به خوبی نشان می‌دهد.
اگر گفته می شود که یک زن دیگر هرگز مانند 30 سالگی اش زیبا نیست، فقط به دلیل چین و چروک های ریز نیست (خطوط باریک اطراف چشم ها و دهان) بلکه دلیلش اولین چین و چروک هایی است که خود را در برخی مناطق نشان می دهد.

بیشتر بدانید : از بین بردن سیاهی دور چشم با چند روش ساده خانگی

با لکه های قهوه ای مبارزه کنید

30 سالگی آغاز دوره ای است که پوست ملانین کمتری تولید می کند و این دلیلی است برای کارکرد نامناسب رنگدانه ها در این دوره ، سپس لکه های قهوه ای اطراف چشم ها ، لب ها و روی پیشانی (طی دوران بارداری یا به دلیل مصرف قرص های ضدبارداری یا قرارگرفتن در معرض آفتاب) ظاهر می شوند.

جلوگیری از چرب شدن مو

بعضی از افراد دچار چربی زیاد مو هستند و فرقی هم نمی‎‏کند که موها کوتاه یا بلند باشد اما شیوه‌هایی ساده برای جلوگیری از چرب شدن مو وجود دارد که به آن‏ها اشاره می‏کنیم.

بیشتر بدانید : موهای چرب شما به دلیل یکی از اشتباهات زیر است!

شستن مو

اگر موهای چربی دارید باید موهای خود را در فواصل کم بشویید. توصیه می‎شود هر ۲ یا ۳ روز موهای خود را بشویید. باید دنبال شامپویی باشید که چربی اضافه را بگیرد نه این که کل چربی مو را بگیرد و مو و پوست سر را خشک کند.

نرم کننده‏ ها را به ریشه مو نزنید

از نرم کننده برای تغذیه نیمه پایینی موها استفاده کنید. اگر موها خیلی چرب باشد باز هم لازم است از نرم کننده‎‌ها برای تغذیه نیمه پایینی مو استفاده شود. یادتان باشد نباید نرم کننده را به ریشه مو بزنید.

خیلی برس نکشید

فقط موهای خود را با برس مرتب کنید، برس کشیدن زیاد می‌‎تواند غدد چربی را تحریک کند که در پی آن، چربی موهای شما بیشتر می‌شود.


بیشتر بدانید : 9 نکته مهم برای مراقبت و تقویت موهای فر و مجعد

بیشتر بدانید : 11 روغن گیاهی مفید برای مراقبت از مو، ریزش مو تا درمان موخوره

بیشتر بدانید : مراقبت از مو در فصل پاییز و چند نکته مهم که باید بدانید!


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com