از بین بردن خال با روشهای طبیعی و موثر!
از بین بردن خال یکی از مسائلی است که می توانید درمان های طبیعی را جایگزین درمان های شیمیایی کنید. در ادامه به برخی از روش هایی که گفته می شود می تواند برای از بین بردن خال با داروهای گیاهی موثر باشد، اشاره می کنیم

از بین بردن خال با داروهای گیاهی و روشهای خانگی

با جستجو در اینترنت با روش های زیادی برای از بین بردن خال با داروهای گیاهی و خانگی مواجه می شوید. اما آیا این روش ها موثر هستند و خطر ندارند؟ خال ها به خاطر جمع شدن سلول های پوست تشکیل می شوند. این خوشه ها در ابتدا برآمدگی گوشتی رنگی را تشکیل می دهد. سپس با گذشت زمان و بر اثر تجمع رنگدانه ها تیره تر شده و به رنگ قهوه ای یا مشکی تبدیل می شود. خال ها به طور معمول مضر نیستند، اما خال هایی با شکل های عجیب، تغییر رنگ داده و یا خال های جدید پس در سنین بزرگسالی، نیاز به بررسی بیشتر دارد. برای از بین بردن خال با داروهای گیاهی و روش های خانگی زیادی معرفی شده است.

اکثر این روش ها اثبات نشده اند و در برخی موارد، ممکن است ضررهایی هم برای بدن داشته باشند. در ادامه به چند روش بیان شده در این مورد می پردازیم و همین طور برخی خطرات داروهای گیاهی و روش های خانگی هم مورد بحث قرار خواهیم داد. توجه داشته باشید که این روش ها صرفا جهت افزایش اطلاعات عمومی گفته شده است و اعمال هریک از آن ها لازم است که با مشورت پزشک صورت گیرد تا احتمال بروز هرگونه مشکلی به حداقل برسد.

بیشتر بدانید : از بین بردن خال صورت به روش خانگی، 3 روش موثر و بدون ضرر

از بین بردن خال با سیر

یک لایه نازک ژله پترولیوم را در اطراف خال بر روی پوست خود قرار دهید. شما همچنین می توانید از نوارهای پوششی هم در اطراف خال خود استفاده کنید چرا که عصاره سیر می تواند پوست را بسوزاند.
می توانید یک حبه سیر را فشرده کنید تا خمیر شود و  سپس آن را بر روی خال خود قرار دهید. همچنین می توانید از عصاره سیر هم استفاده کنید و آن را با استفاده از یک چوب پنبه یا پنبه بر خال خود اعمال نمایید. سپس روی آن را بپوشانید و برای 4 ساعت بگذارید بماند. این کار را 3 بار در روز انجام دهید. دقت داشته باشید که قبل از خواب باید بگذارید محل خال باز بماند.

از بین بردن خال با روغن درخت چای

روغن درخت چای روغنی است که برای از بین بردن خال با داروهای گیاهی استفاده می شود. روغن درخت چای به خاطر خواص ضد میکروبی و ضد التهابی اش شناخته می شود. بعضی از مردم ادعا می کنند که استفاده از روغن چای چند بار در روز برای یک دوره باعث می شود که خال ها از بین بروند. مراقب باشید که روغن درخت چای را نبلعید! چرا که خطرناک و سمی است.

از بین بردن خال با آبلیمو

استفاده از آبلیمو چند بار در روز می تواند موجب سفید شدن خال شود.

از بین بردن خال با سیب زمینی

سیب زمینی دارای خواص سفیدکنندگی است. اگرچه استفاده از سیب زمینی ممکن است که خال را به صورت کامل از بین نبرد ولی در طول زمان ممکن است کمک کند که خال کمرنگ شود.

از بین بردن خال با روشهای طبیعی و موثر!
از بین بردن خال با روشهای طبیعی و موثر!

از بین بردن خال با روغن کندر

برای از بین بردن خال با داروهای گیاهی ، روغن کندر یکی از گزینه ها است. روغن کندر موجب می شود چربی پوست گرفته شود و پوست خشک گردد. از این رو طرفداران این ماده گیاهی ادعا می کنند که استفاده از روغن کندر می تواند با سلول های خال واکنش نشان داده و موجب خشک شدن، ریزش و افتادن آن شود.

از بین بردن خال با آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی بسیاری از مواد مفید شناخته شده پوست است. بعضی از مردم معتقدند که استفاده طولانی مدت از آلوئه ورا به از بین بردن خال ها کمک می کند. می توانید گیاه یا محصول تولید شده با آن را روی پوست خود اعمال نمایید. البته لازم است که پیش از استفاده آن از آلرژی نداشتن به این گیاه مطمئن شوید.

از بین بردن خال با روغن نارگیل

روغن نارگیل ممکن است برای مشکلات دیگر پوست کمک کند، اما مطالعاتی وجود ندارد که نشان دهد می تواند به از بین بردن خال ها نیز کمک کند. با این حال، بعضی از مردم معتقدند که در صورت استفاده روزانه، اندازه خال کاهش می یابد.


بیشتر بدانید : از بین بردن خال گوشتی با یک روش موثر گیاهی!!

بیشتر بدانید : از بین بردن خال های صورت با روشهای خانگی!!

بیشتر بدانید : راهی طبیعی برای از بین بردن خال های صورت تان


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : nabzema.com