پوست صورت تان خراب است؟ این عادت های ساده را ترک کنید!!
در اینجا پنج رفتار روزانه‌ای که ممکن است پوستتان را تخریب کند نشان می‌دهیم و به چگونگی جلوگیری از آسیب می‌پردازیم

5 عادت تخریب‌ کننده‌ پوست

احتمالاً همه شما می‌دانید که پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است. اما اغلب از وظایف شگفت‌انگیز آن غافل هستید. اپیدرم دمای بدنتان را تنظیم می‌کند، اعصاب این بخش به شما در تجربه لمس، فشار و درد کمک می‌نماید. این قسمت همچنین بخش‌های داخلی بدن را در جای خود نگه می‌دارد و شما را در برابر میکروب‌ها حفظ می‌کند.

متأسفانه کارهای زیادی هستند که ما اغلب به طور روزانه انجام می‌دهیم که به پوستمان نسبتاً آسیب می‌رسانند؛ اما همان‌طور که پوست شما هر روز تجدید می‌شود، احتمال بازگشت و به حداقل رساندن برخی از آسیب‌هایی که ممکن است در گذشته به آن رسانده باشید، وجود دارد. در اینجا پنج رفتار روزانه‌ای که ممکن است پوستتان را تخریب کند نشان می‌دهیم و به چگونگی جلوگیری از آسیب می‌پردازیم.

بیشتر بدانید : این عادت های ساده را ترک کنید تا پوست زیبایی داشت باشید

در نور آبی غرق می‌شوید

اخیراً متخصصین در حال بررسی تأثیرات منفی نور آبی بر روی الگوی خواب و چشمان ما هستند. نور آبی، قسمت آبی انتهایی طیف نور مرئی است که توسط خورشید و همچنین دستگاه‌های الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ‌ها، نمایشگرهای رایانه‌ای، تلویزیون و گوشی‌های هوشمند ساطع می‌شود. تعداد زیادی از مردم تقریباً به طور مداوم از اینترنت استفاده می‌کنند. این قرار گرفتن در معرض نور آبی می‌تواند پوستتان را تخریب نماید. قرار گرفتن در معرض این نور در درازمدت باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد و درنتیجه بروز التهاب و ابتلا به هایپرپیگمنتاسیون و تغییر رنگ می‌شود. این به معنی پیر شدن پوست، بروز چین و چروک و بیماری‌های التهابی است. این خطرات را می‌توان با استفاده از فیلترهای صفحه نمایش، قرار دادن صفحه نمایش بر روی حالت شب و استفاده از کرم ضدآفتاب به طور روزانه، دفع کرد. در حالی که پیشگیری و حفاظت از پوست بهترین راه جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی است، روش‌های درمانی وجود دارد که می‌تواند پوست را به حالت اولیه بازگرداند. محصولاتی مانند رتینوئیدها و لیزر درمانی می‌توانند به حذف رنگدانه‌های روی پوست، قرمزی یا دیگر تغییرات، کمک کنند.

از کرم ضد آفتاب غافل می‌شوید

SPF باید بخشی از رژیم روزانه پوستی شما باشد و نباید استفاده از آن را تنها به زمان‌هایی که خارج از خانه هستید محدود نمایید. نور فرابنفش خورشید منجر به تجزیه پروتئین‌هایی مانند کلاژن و الاستین و تخریب لیپیدها که برای زنده ماندن سلول و جلوگیری از تخریب DNA و آسیب‌های دائمی به سلول‌های بنیادی پوست ضروری است، می‌شود. به عبارت دیگر پوست شما در مسیری قرار می‌گیرد که به سرعت دچار چین و چروک و تغییرات رنگ پوست خواهد شد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خطر ابتلا به سرطان پوست و مخصوصاً کشنده‌ترین نوع آن یعنی ملانوما، که شایع‌ترین نوع سرطان پوست در میان جوانان به ویژه زنان است، را افزایش می‌دهد. بنابراین هرگز از کرم ضدآفتاب غافل نشوید و از لباس‌های مناسب، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

بیشتر بدانید : کرم ضد آفتاب رنگی بخریم یا بدون رنگ؟

با آرایش صورت می‌خوابید

همه ما این موضوع را درک می‌کنیم زمان‌هایی وجود دارد که به علت مشغله زیاد نمی‌توانیم به پوستمان رسیدگی کنیم. اما پاک نکردن مواد آرایش روی پوست قبل از خواب می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ و همچنین ایجاد خطوط و بروز چین و چروک شود. علاوه بر این عدم شستشوی صورت باعث باقی ماندن باکتری‌ها روی پوست می‌شود که شما را به آکنه حساس‌تر می‌کند. اگر زمان کافی ندارید بهتر است از یک پاک‌کننده آرایشی استفاده کنید. هرچند این محصول پوستتان را به اندازه کافی تمیز نمی‌کند. همچنین مطمئن شوید که از محصولات فاقد ماده‌ی کامدوژنیک، که موجب انسداد منافذ پوستی می‌شود، استفاده می‌کنید.

بیشتر بدانید : آرایش صورت با پوست سفید و چشم قهوه‌ای !

به اندازه کافی نمی‌خوابید

توصیه می‌شود که بزرگسالان حداقل هفت ساعت در شب بخوابند. متأسفانه درصد بالایی از زنان از این مشکل رنج می‌برند که می‌تواند منجر به مسائل بهداشتی و همچنین تأثیر منفی بر روی ظاهر پوست شود. خواب ناکافی می‌تواند بر رشد کلاژن، هیدراتاسیون پوست و بافت آن تأثیر بگذارد. تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که محرومیت از خواب به افتادگی پلک‌ها، تورم چشم‌ها، تیرگی حلقه زیر چشم، بروز خطوط ظریف و چین و چروک مرتبط است.

بیشتر بدانید : نکته هایی که زوج های خوشبخت هنگام خواب رعایت می کنند!!

از تلفن آلوده و کثیف استفاده می‌کنید

شاید تلفن همراهتان بزرگ‌ترین راه ارتباطی‌تان با جهان اطراف باشد، اما همین وسیله، یک زمین بازی برای باکتری‌های مضر است که با صورت و لب‌های شما در تماس هستند. یک مطالعه نشان داد که باکتری‌هایی که بر روی تلفن‌های همراه قرار دارند، شامل استافیلوکوک‌ها و ای.کُلای می‌باشند. برای کاهش جمعیت این میکروب‌ها بر روی تلفن همراه خود و در نتیجه جلوگیری از آسیب سلول‌های پوستی، روزانه تلفنتان را با یک ضدباکتری یا الکل تمیز کنید.


بیشتر بدانید : مراقبت از پوست دست و صورت در محل کار

بیشتر بدانید : 9 اشتباه در مراقبت از پوست

بیشتر بدانید : رازهای مراقبت از پوست که متخصصان پوست هرگز به شما نمی گویند!

بیشتر بدانید : ترفندهای مراقبت از پوست برای خانم های 20 تا 30 سال


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net