درمان سوختگی با اپیلاسیون در منزل با راهکارهای دکتر میشل گرین
اپیلاسیون یکی از بهترین روش ها برای خلاص شدن از شر موهای زائد است و مزیت آن نسبت به تیغ و کرم موبر این است که ضرر کمتری به پوست می رساند و دیرتر مو های زائد رشد می کند. شما ممکن است هنگام اپیلاسون در خانه پوست  تان دچار سوختگی شود که در ادامه راهکارهایی برای درمان و التیام پوست تان به شما معرفی می کنیم

 درمان طبیعی سوختگی با اپیلاسیون

سوختگی پوست یکی از مشکلاتی است که برای همه خانم ها در خانه اتفاق می افتد. این سوختگی می توانید در حین غذا درست کردن در آشپزخانه و یا اپیلاسیون در خانه باشد. در ادامه دکتر میشل گرین ، متخصص پوست و زیبایی در نیویورک راهکارهایی خانگی برای درمان سوختگی پوست تان به شما پیشنهاد می دهد. با ما همراه باشید

بیشتر بدانید : قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون، روشهای درمان و جلوگیری

سوختگی می تواند دردناک باشد و در صورت عدم درمان، سوختگی منجر به عفونت می شود. علائم سوختگی بسته به شدت یا درجه سوختگی متفاوت است. علائم اغلب در طی چند ساعت یا چند روز بعد از سوختگی بدتر می شوند. علائم شامل تاول، درد، تورم، پوست سفید یا زغال شده (سیاه) و پوست کندن است.

سوختگی به سه نوع وجود دارد: درجه یک، درجه دوم و سوم که توسط یک متخصص پزشکی قابل تشخیص است. دکتر گرین می گوید دو مورد اول معمولاً در خانه قابل درمان هستند ، اما اگر سوختگی شما درجه سه است به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. معمولاً اپیلاسیون در خانه باعث سوختگی درجه یک یا درجه دو می شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد ، نگران نباشید. اقدامات ساده ای وجود دارد که می توانید برای درمان آن انجام دهید.

دکتر گرین می گوید پس از سوختگی جزئی، چه ناشی از اپیلاسیون یا دست زدن به صفحه پخت داغ، آب خنک (سرد) را روی منطقه قرار دهید. همچنین می توانید در فواصل 10 تا 15 دقیقه یک پارچه مرطوب و تمیز و خنک (نه گلوله های پنبه ای زیرا پنبه به محل سوختگی چسبیده و باعث عفونت می شود) روی محل قرار دهید تا درد و تورم کاهش یابد. گرین هشدار می دهد: به هیچ عنون از یخ استفاده نکنید.

درمان سوختگی اپیلاسیون با آلوئه ورا
درمان سوختگی اپیلاسیون با آلوئه ورا,

یکی از پیشنهادها استفاده از پمادهای آنتی بیوتیک برای محل سوختگی است. اما چند جایگزین طبیعی برای پماد انتی بیوتیک وجود دارد که احتمالاً در خانه دارید.
اولین مورد آلوئه ورا است. آلوئه ورا ضد التهاب است ، گردش خون را تقویت می کند و از رشد باکتری جلوگیری می کند. ژل خالص آلوئه ورا را از برگ گیاه گرفته و یک لایه را روی محل سوختگی قرار دهید.

درمان سوختگی اپیلاسیون با عسل
درمان سوختگی اپیلاسیون با عسل,

گزینه دیگر عسل است. عسل یک ضد التهاب و به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ است. ممکن است شنیده باشید کره و تخم مرغ می تواند به بهبودی سوختگی شما کمک کند اما دکتر گرین می گوید از این روش های درمانی صرف نظر کنید، آنها موثر نیستند.

بعد از اینکه سوختگی خود را درمان و لباس پوشیدید ، مطمئن شوید که آن قسمت را در معرض نور آفتاب قرار ندهید. پوست سوخته به آفتاب بسیار حساس خواهد بود ؛ آن را با لباس پوشانده نگه دارید.


بیشتر بدانید : درمان جوش بعد از اپیلاسیون با چند روش موثر

بیشتر بدانید : اپیلاسیون موهای زائد و خطاهایی که باید بدانید

بیشتر بدانید : 7 اشتباه در اصلاح موهای زائد با تیغ که پوست تان را خراب می کند

 

 

تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ