درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل ) با 5 روش طبیعی
 رنگ پوست زیر بغل بطور طبیعی باید همانند رنگ پوست در سایر نقاط بدن باشد؛ اما ممکن است در برخی موارد به دلایل گوناگون تیرگی و سیاهی بیشتری در این ناحیه مشاهده شود و برای برخی شرم آور باشد. در این مطلب، راهکار‌هایی برای درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل ) به شما خواهیم داد

راهکار‌های طبیعی برای درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل )

 معمولا اصلاح مو‌های این قسمت با روش‌های مختلف باعث ایجاد چنین حالتی می‌شود. اما دلایل دیگر برای ایجاد این حالت چیست؟ آیا راهکاری خانگی برای رفع تیرگی زیر بغل وجود دارد؟ در این مقاله این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

رنگ پوست توسط سلول‌های رنگدانه‌ای مخصوصی بنام ملانوسیت (Melanocyte) تعیین می‌شود. تکثیر بیشتر این سلول‌ها در بافت پوست باعث خواهد شد که رنگ پوست به تیرگی گرایش داشته باشد.

مهم‌ترین دلیلی که باعث ایجاد این حالت می‌شود، اصلاح مکرر این ناحیه با تیغ است. باقی ماندن ریشه‌ی مو‌های اصلاح شده در پوست به مرور رنگ پوست را به تیرگی می‌کشاند. علاوه بر این اصلاح با تیغ، میزان تکثیر سلول‌های ملانوسیت را افزایش می‌دهد. پیشنهاد می‌شود که قبل از اصلاح، پوست خود را بوسیله صابون یا خمیر اصلاح مرطوب کنید و همینطور پس از اصلاح نیز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

بیشتر بدانید : رفع تیرگی زیر بغل برای همیشه با مواد طبیعی در خانه!

دلایل تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل )

اما تیرگی پوست می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد از جمله:

چاقی

تحمل وزن اضافی باعث می‌شود بدن شما در مقابل اثرات انسولین مقاوم‌تر باشد. این هورمون به تنظیم قند خون کمک می‌کند. مقادیر بالای انسولین در خون می‌تواند منجر به افزایش تولید سلول‌های رنگدانه پوست شود.

دیابت تیپ ۲

یکی از عوارض ظاهری بیماری پر دردسر دیابت، ایجاد تیرگی در نواحی خاصی از پوست است.

اختلالات هورمونی

برخی دیگر از شرایط که می‌تواند میزان انسولین خون را دچار تغییر کند، اختلالات هورمونی ایجاد شده در بیماری‌های مختلف از جمله، تخمدان پلی کیستیک، آکرومگالی، سندروم کوشینگ و همینطور کم کاری تیروئید است.

5 راهکار طبیعی برای درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل )
5 راهکار طبیعی برای درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل ),درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل ) با 5 روش طبیعی

درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل ) با روغن برگ چای

از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است که روغن برگ چای نه تنها به روشن شدن زیر بغل کمک شایانی می‌کند، در جلوگیری از انتشار بوی نامناسب نیز، اثرگذار است. این روغن به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی که دارد، باعث نابودی باکتری‌ها از آن ناحیه می‌شود.
برای استفاده از این روش، می‌توانید مقداری آب را با روغن چای ترکیب کرده تا رقیق‌تر شود و سپس روزانه به ناحیه موردنظر اسپری کنید.


درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل ) با آب لیمو

لیمو به دلیل داشتن غلظت بالای اسیدسیتریک، یک سفید کننده طبیعی به شمار می‌آید. آب لیمو کمک می‌کند تا سلول‌های مرده‌ی پوست از بین بروند و پوست روشن‌تر از قبل گردد.

آب لیمو باید به مدت ۵-۱۰ دقیقه بر روی پوست قرار بگیرد و سپس با آب سرد شسته شود. انجام این کار به مدت ۱۰ روز بخصوص قبل از حمام کردن تاثیر بسزایی در رفع تیرگی پوست خواهد داشت.

درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل ) با ژل آلوئه ورا

این ژل حاوی خواص ضد باکتریایی می‌باشد که به تسکین، لایه برداری و روشن شدن پوست کمک می‌کند.

جهت استفاده از این روش، باید ژل را از آلوئه ورا استخراج کرد و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست زیر بغل بماند تا خشک گردد، سپس با آب ولرم شسته شود.

درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل ) با سرکه سیب

سرکه سیب حاوی مقادیری اسید است که می‌تواند نقش مهمی در پاکسازی پوست از سلول‌های مرده ایفا کند. دو قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید و سپس این ترکیب را روی تیرگی زیر بغل بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ماده خشک شود. سپس آن را با آب سرد بشویید.

درمان تیرگی زیر بغل ( سیاهی زیر بغل ) با گلاب و جوش شیرین

برای استفاده از این ترفند، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به مقداری گلاب اضافه کرده و محلول را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.


بیشتر بدانید : درمان تیرگی زیر بغل با 6 روش موثر خانگی

بیشتر بدانید : تیرگی زیر بغل تان را با 5 ترکیب ساده از بین ببرید!!

بیشتر بدانید : تیرگی زیر بغل تان را با روش های خانگی برای همیشه از بین ببرید!!

بیشتر بدانید : روشهایی طبیعی برای از بین بردن تیرگی زیر بغل



گردآوری: گروه بک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: fararu.com