چاق شدن صورت با مواد طبیعی که در خانه تان دارید
 بسیاری از خانم‌ها همیشه از لاغری صورتشان گله دارند و دوست دارند صورتی پُر داشته باشند. برخی از افراد هم حالا که نزدیک عید نوروز است تصمیم به گرفتن رژیم لاغری دارند، اما از لاغری صورتشان نگرانند. به‌همین دلیل امروز در این مطلب، تصمیم گرفتیم راه‌های چاق شدن صورت را به شما آموزش دهیم

چاق شدن صورت با ترفند‌های جادویی

واقع بین باشید

سعی کنید همواره در مورد شکل بدن خود واقع بین باشید. این موضوع در مورد فرم صورت شما نیز صادق است. این تفاوت‌ها هستند که معیار‌های زیبایی را ایجاد می‌کنند؛ بنابراین هرگز خودتان را مقایسه نکنید و در مورد شکل صورتتان رؤیاپردازی نکنید.

بیشتر بدانید : چاق کردن صورت با چند روش طب سنتی

ساده‌ترین راه؛ زیاد آب بنوشید

این ساده‌ترین راه برای چاقی صورت در کمترین زمان می‌باشد، هر روز ۸ لیوان آب بنوشید و از میوه‌ها و سبزیجات تازه به مقدار فراوان استفاده کنید.

ورزش کنید

ورزش کردن باعث ورزیده شده و برجسته شدن عضلات می‌شود. همه بخش‌های صورت ما نیز دارای عضلات متعددی است که اگر آن‌ها را به طور مناسب ورزش دهیم به مرور ورزیده و برجسته شده و صورت چاقتر به نظر می‌رسد. ماساژ دادن صورت با لوسیون‌ها، روغن‌های مغذی و کرم‌های تغذیه کننده پوست نیز به چاق شدن تدریجی صورت شما کمک می‌کند.

برنامه غذایی خود را اصلاح کنید

اگر پیرو رژیم غذایی خاصی نیستید و در عین حال به دنبال چاق شدن صورتتان هستید، در اولین قدم برنامه غذایی خود را اصلاح کنید. به این معنا که به مقدار کافی از همه گروه‌های غذایی در طول روز استفاده کنید تا نیاز‌های بدنتان تأمین گردد. پروتئین‌های کم چرب مانند لبنیات کم چرب، سینه مرغ و ماهی، میوه‌ها و سبزیجات به شما در رسیدن به شکل بدنی طبیعی کمک می‌کنند.

هر روز شیر بنوشید

شیر حاوی پروتئین، کلسیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و نوشیدن روزانه آن با آب رسانی به پوست به چاق شدن صورت کمک می‌کند.

میوه‌ و سبزیجات بخورید

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده و باعث آبرسانی بهتر به سلول‌های پوستی صورت می‌شود همچنین با خوردن میوه‌ها شما احساس سیری می‌کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست فود‌ها می‌روید.

ویتامین‌ها و مواد معدنی

اگر به تشخیص کارشناس تغذیه یا پزشکتان، دچار کمبود مواد مغذی مانند ویتامین‌ها یا موادمعدنی هستید باید از مکمل‌های این مواد استفاده کنید. برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند از پیری و افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند.

چاقی صورت با ماسک و روش‌های طبیعی
چاقی صورت با ماسک و روش‌های طبیعی,

چاق شدن صورت با شیر خشک

چاق شدن صورت با شیر خشک را امتحان کنید به دلیل آن که اقسام ویتامین‌های موجود در شیر خشک و ماده‌های مقوی مؤثر در آن تأثیر بالایی در حجیم کردن و چاقی صورت دارد. شما می توانید روغن زیتون، شکر و پودر شیرخشک را مخلوط کنید و این مخلوط را روی صورت خود قرار دهید. بعد از نیم ساعت صورت را به آرامی شست و شو دهید تا کاملاً شسته و تمیز شود.

چاق شدن صورت با ماساژ شیر

برای سریع چاق شدن صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر روز صورت خود را با شیر سرد به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید، بگذارید شیر ۵ دقیقه بر روی صورت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

چاق شدن صورت با کمپرس گلاب

خوب است هفته‌ای چند بار از کمپرس گلاب روی پوست صورت خود استفاده کنید. این کار در داشتن صورتی پر با پوستی شاداب به شما کمک می‌کند.

چاق شدن صورت با ماساژ با روغن بادام، زیتون و نارگیل

یکی از بهترین روش‌ها برای چاق شدن صورت این است که هر شب قبل از خواب صورت خود را با روغن بادام، روغن زیتون و روغن نارگیل ماساژ دهید.

چاق شدن صورت با سیب‌ زمینی

سیب زمینی بعنوان یک عامل ضدپیری بسیار مؤثر شناخته شده است و نقش بسیار موثری در کاهش چین و چروک پوست دارد. استفاده از آب سیب زمینی سبب درخشش بیش‌تر و نرمی پوست می‌شود. از بین رفتن چروک صورت باعث می‌شود تا بافت پوست پر شده و صورت چاق بنظر برسد و از این رو چاقی صورت با سیب زمینی امکان پذیر خواهد شد. آب سیب‌زمینی را با یک توپ پنبه‌ای بر روی صورت ماساژ دهید و اجازه دهید تا روی پوست خشک شود. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

چاق شدن صورت با ماساژ صورت با روغن جوانه گندم

یکی از بهترین روش‌های چاق شدن صورت و گونه‌ها این است که هر روز پوست خود را با روغن جوانه گندم ماساژ دهید تا در عرض سک هفته صورت چاق‌تر و تپل‌تر شود.

چاق شدن صورت با ماسک عسل

برای چاق شدن صورت خود از عسل کمک بگیرید. عسل با مقادیر بالای آنتی اکسیدان خود یک مرطوب کننده پوست به شمار می‌رود و با آبرسانی به صورت باعث چاق شدن صورت و گونه‌ها می‌شود. برای تهیه ماسک عسل ۱ قاشق چای خوری عسل را بر روی صورت و گونه‌ها بمالید. اجازه دهید ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

چاق شدن صورت با شنبلیله

1 قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را با قدری آب مخلوط نموده و بصورت یک خمیر درآورید. خمیر را بر روی صورت خویش بگذارید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند، بعد آن را با آب بشویید. این شیوه درمانی را یک بار در روز انجام دهید. یکی دیگر از روش‌های استفاده از شنبلیله این است که صورت خویش را با روغن شنبلیله ۱ یا ۲ بار در روز ماساژ دهید.


چاق شدن صورت با ماسک سیب درختی

پالپ سیب می‌تواند به چاق شدن صورت و گونه‌ها کمک کند. برای چاق شدن صورت، سیب درختی را رنده کنید. پالپ‌ها را هر روز صبح بر روی صورت و گونه‌ها بمالید و خوب ماساژ دهید. اجازه دهید سیب رنده شده ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

چاق شدن صورت با خاک رس و گلاب

اگر بتوانید خاک رس تمیز و الک‌شده تهیه کنید، می‌توانید یک قاشق از آن را به همراه اندکی گلاب به حالت خمیری درآورید و به عنوان ماسک استفاده کنید.

چاق شدن صورت با ماسک پودر جوانه گندم و موز

یک قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم را با دو قاشق چای خوری روغن زیتون و نصف موز له شده ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با گرم بشویید.

چاق شدن صورت با ماسک ماست و جوانه گندم

یک قاشق غذا خوری پودر یا روغن جوانه گندم را با دو قاشق غذا خوری ماست و نصف آووکادو له شده ترکیب کنید و بر روی صورت و گونه‌ها بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس صورت را با آب ولرم خوب بشویید.

چاق شدن صورت با روغن زیتون

روغن زیتون دارای اسید‌های چرب سالمی هستند که با آبرسانی به پوست صورت می‌تواند به چاق شدن طبیعی صورت و گونه‌ها کمک کند. هر روز حداقل یک قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص و بکر به آرامی بر روی صورت و گونه‌ها ماساژ دهید، بگذارید ۵-۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

چاق شدن صورت با آلوئه ورا

مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های موجود در ژل آلوئه ورا با افزایش میزان کلاژن، خاصیت کشسانی و الاستیک پوست را بهبود بخشیده و به چاق شدن صورت و گونه‌ها کمک می‌کند. صورت را تمیز بشویید و خشک کنید حالا صورت را با ژل آلوئه ورا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید، بگذارید بماند تا خشک شود و سپس با آب گرم بشویید. این روش را روزی دو بار تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

چاق شدن صورت با ماسک شی باتر

برای اینکه صورتتان چاق شود و خاصیت کشسانی پوست بهبود یابد، مقداری شی باتر را بر روی صورت و گونه‌های خود بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید. شی باتر دارای ویتامین E و اسید‌های چربی است که به بهبود الاستیسیته و خاصیت کشسانی پوست و چاق شدن صورت و گونه‌ها کمک می‌کند.




بیشتر بدانید : رفع لاغری صورت با 8 روش جادویی و موثر!!

بیشتر بدانید : درمان لاغری صورت با چند راهکار ساده و کاربردی!!



 

گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: bartarinha.ir