8 ماسک مو خانگی، مخصوص روزهای گرم تابستان
 گرمای تابستان می تواند صدمات زیادی به مو های تان وارد کند. به همین بهانه در این مقاله به شما 8 ماسک مو خانگی معرفی می کنیم

8 ماسک خانگی برای مراقبت از مو‌ در تابستان

حرارت و گرما همان طور که به پوست آسیب می‌ زند به مو هم آسیب‌ رسان است. بنابراین باید در هوای گرم تابستان مراقبت بیشتری انجام داد تا موها سالم و جذاب بماند. بهتر است حداقل هفته‌ ای یک بار از این ماسک‌ مو ها استفاده کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

بیشتر بدانید : تقویت و پرپشت کردن مو با 5 ماسک مو طبیعی و خانگی !!

ماسک مو مرطوب کننده

دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را 20 دقیقه روی مو‌ها بگذارید و سپس با شامپو بشویید.

ماسک تقویت کننده رشد مو

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید. این ماسک را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی مو‌ها بگذارید، سپس با یک شامپوی نرم  کننده بشویید.

ماسک مو های خشک

یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون را مخلوط کنید. ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه سس مایونز به دست آید.

ماسک مو‌ های چرب

شش قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به پنج قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن چهار قطره روغن علف لیمو به مخلوطی  یکدست برسید. این ماسک به مدت20  دقیقه روی سر بماند.

8 ماسک مو خانگی، مخصوص روزهای گرم تابستان
8 ماسک مو خانگی، مخصوص روزهای گرم تابستان

ماسک مو‌ های فر

یک آووکادوی رسیده را له و بعد از کمی گرم شدن با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود. این مخلوط باید قبل از ۳۰ دقیقه به طول مو‌ها زده ‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم  کننده بشویید.

ماسک درخشندگی مو

برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. این ماسک را روی مو‌ها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

ماسک مو‌ های آسیب دیده

سه قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید، مو‌ها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود 20 دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

ماسک ضد شوره

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری عسل ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تار‌های مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم کننده بشویید.


بیشتر بدانید : ماسک مو خانگی، 10 ماسک طبیعی که مو های تان را پرپشت و زیبا میکند

بیشتر بدانید : ماسکی که موهای شما را جوندار و زنده می کند!!

بیشتر بدانید : ماسک مو هایی که معجزه می کند

بیشتر بدانید : افزایش رشد مو با 6 ماسک مو خانگی!



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com