از بین بردن جوش صورت با روش های ساده خانگی
جوش صورت یکی از بزرگترین مشکلات پوستی است که تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد. در این مقاله به شما روش های ساده خانگی برای از بین بردن جوش صورت تان را آموزش می دهیم

درمان جوش و آکنه با روش‌ های آسان در خانه

آکنه و جوش یکی از مشکلات پوستی است که فارغ از سن نوجوانی، در هر سن دیگر هم بروز می یابد و به اندازه خودش می‌ تواند فرد را ناراحت کند یا اعتماد به نفس او را تحت تأثیر قرار دهد. برای درمان آکنه صورت روش‌ های درمانی بسیاری وجود دارد که بر حسب پوست و شرایط بدنی و روحی هر فرد نتایج آن‌ ها متفاوت است. یکی از نکاتی که در درمان آکنه و جوش باید در نظر داشت صبوری است. زمانی که درمان را آغاز می‌ کنید ممکن است چند هفته زمان ببرد یا حتی در ابتدای روند، پوست خود را در شرایط وخیم‌ تری ببینید، اما در ادامه بهبود  می یابد.

بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با یک روش سریع و موثر + فیلم

جوش صورت تان را فشار ندهید

با کندن و فشار دادن آکنه و جوش، ممکن است چرک آن به قسمت دیگری از پوست منتقل شود و اوضاع را وخیم‌تر کند.

از بین بردن جوش صورت با سرکه‌‌ سیب

از خواص سرکه سیب برای مبارزه با جوش‌ ها استفاده کنید. چون باکتری‌ هایی را که از همان اول باعث به وجود آمدن جوش می‌ شود، می‌ کُشد. همچنین با تنظیم PH پوست از تکثیر باکتری‌ ها جلوگیری می‌ کند. در تکمیل این خاصیت باید بگوییم که سرکه‌ سیب اثر سفت‌ کنندگی دارد و چربی اضافی را از بین می‌ برد. پس باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد آن باعث خشک شدن پوست می‌ شود. در این صورت غده‌های چربی‌ پوست برای جبران این خشکی فعالیت‌ شان را افزایش می‌ دهند و دوباره جوش‌ های بیشتری تولید می‌ شوند.

صورت‌تان را با آب بشویید و با ضربه زدن با دستمال پوست‌ تان را خشک کنید. محلولی با نسبت یک به سه  از سرکه سیب و آب تهیه کنید (سه پیمانه آب به ازای هر پیمانه سرکه سیب). یک تکه پنبه را در محلول فرو ببرید و مستقیم روی جوش بکشید. حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید. این کار را چند بار در طول روز تکرار کنید و هر بار صورت‌تان را کاملا با آب بشویید. اگر بعد از آن در پوست‌تان احساس خشکی کردید، حتما از مرطوب‌ کننده استفاده کنید.

از بین بردن جوش صورت با ماسک عسل و دارچین

دارچین خاصیت ضد میکروبی دارد و جلوی تکثیر باکتری‌ها را می‌گیرد. عسل هم یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است.صورت‌تان را با آب بشویید و خشک کنید. دو قاشق عسل و یک قاشق دارچین را مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و خمیر یکدستی به وجود آید. می‌توانید این ماسک را به کل صورت‌تان بزنید یا فقط روی نقاط مدنظر (جوش‌ها) بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید، بعد ماسک را کاملا از صورت‌تان بشویید و با دستمال پوست‌تان را خشک کنید. چون این مخلوط چسبناک است، حتما در هنگام استفاده از آن مقداری دستمال در دسترس داشته باشید.

از بین بردن جوش صورت با روش های ساده خانگی
از بین بردن جوش صورت با روش های ساده خانگی

از بین بردن جوش صورت با جوش شیرین

جوش‌شیرین و آب را به یک نسبت با هم مخلوط کنید و یک خمیر بسازید. به مدت 2 دقیقه خمیر را در یک مسیر دایره‌ای روی صورت‌تان ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند، بعد آن را کاملا بشویید و بعد از خشک کردن پوست‌‌تان، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

از بین بردن جوش صورت با بخار آب

بخار آب می‌تواند برای تسکین بعضی ناراحتی‌های پوستی کوچک از جمله جوش‌‌ها مفید باشد. بخار با باز کردن منافذ پوست و بیرون کشیدن آلودگی‌هایی که در اعماق پوست‌تان مخفی شده‌اند، به کاهش تعداد جوش‌ها و کم‌رنگ کردن آن ها کمک می‌کند‌.  
یک قابلمه آب را بجوشانید و در یک کاسه بزرگ بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا کمی سرد شود. بعد از این‌که دمای آن کمی کاهش یافت صورت‌تان را بالای آن بگیرید و حوله را روی سرتان بیندازید تا بخار آب محصور شود. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حوله را بردارید و صورت‌تان را خشک کنید. این کار را هر روز انجام دهید.


بیشتر بدانید : جوش پیشانی، علت و درمان های خانگی جوش صورت

بیشتر بدانید : 5 علت شایع جوش در بدن و راه حل درمان آنها

بیشتر بدانید : ماسک ضد جوش خانگی را با این دستورات درست کنید

بیشتر بدانید : سه سوته جوش هایتان را درمان کنید (راهنمای کامل)


گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khorasannews.com