از بین بردن پف زیر چشم با چند روش ساده، کاربردی و ارزان قیمت!!
پف زیر چشم یکی از عواملی است که با بالا رفتن سن ایجاد شده و چهره شما را خسته نشان می دهد. خیلی افراد برای از بین بردن پف زیر چشم حاضرند زیر تیغ جراحی بروند اما روش‌ های ساده‌ تری هم برای از بین برن پف زیر چشم وجود دارد. در ادامه به بررسی چند مورد درمان خانگی خواهیم پرداخت

از بین بردن پف زیر چشم با چند روش خانگی

با بالا رفتن سن، بافت‌ های اطراف چشم از جمله ماهیچه‌ های پشت پلک،خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌ دهد و به شکل پف یا تورم خود را نشان می‌ دهد. این اتفاق در خانم‌ ها نسبت به آقایان بیشتر رخ می‌دهد و باعث می‌ شود چهره شما خسته، خواب‌ آلود و چشم‌ های‌ تان ریز به نظر برسد. اغلب خانم‌ ها برای رفع پف زیر چشم از کرم‌ ها و داروهای مختلفی استفاده می‌ کنند حتی حاضرند برای رفع آن زیر تیغ جراحی بروند اما روش‌ های ساده‌ تری هم برای از بین بردن پف زیر چشم وجود دارد. در ادامه به بررسی چند مورد درمان خانگی خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید : از بین بردن پف زیر چشم با چند راهکار ساده

_ از بین بردن پف زیر چشم با چای کیسه‌ ای

معروف‌ترین درمان خانگی برای از بین ‌بردن پف زیر چشم استفاده از چای کیسه‌ای است. بعد از استفاده از چای کیسه ای آن را دور نیندازید. فرقی نمی‌کند چای سبز باشد یا چای سیاه. چون هر دوی آن‌ها حاوی کافئین بالایی است که برای از بین بردن پف زیر چشم موثر است.

روش استفاده از چای کیسه ای برای از بین بردن پف زیر چشم

دو چای کیسه ای را به مدت 5 دقیقه در آب گرم خیس کنید و کیسه‌های گرم چای را روی پلک‌های خود قرار دهید.آن‌ها را با یک پارچه نرم بپوشانید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند .این روند را چند بار در روز تکرار کنید.

_ از بین بردن پف زیر چشم با ترکیب روغن‌ های گیاهی

روغن اسطوخودوس روی پوست و اعصاب اثر آرامش بخشی دارد. روغن لیمو به کاهش استرس کمک می‌کند و همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است. روغن بابونه دارای خواص ضد التهابی و ضد تحریک کننده است. ترکیب این‌ها می تواند پوست زیر چشم را سالم تر  و درخشان‌تر و به رفع پف زیر چشم نیز کمک  کند.

روش استفاده از روغن های گیاهی برای بین بردن پف زیر چشم

یک قطره روغن استوقودوس،یک قطره روغن لیمو،یک قطره روغن بابونه و یک قاشق چای‌خوری آب را ترکیب کنید و این ترکیب را قبل از خواب به آرامی زیر چشم‌های خود ماساژ دهید. این کار را هر شب تکرار کنید.

از بین بردن پف زیر چشم با چند روش ساده، کاربردی و ارزان قیمت!!
از بین بردن پف زیر چشم با چند روش ساده، کاربردی و ارزان قیمت!!

_ از بین بردن پف زیر چشم باروغن نارگیل

اسید لوریک و دیگر اجزای روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی هستند. همچنین مواد مغذی ضروری را برای پوست فراهم می‌کند و آن را مرطوب نگه‌ می‌دارد. استفاده منظم از روغن نارگیل می تواند پف زیر چشم را به حداقل برساند.

روش استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن پف زیر چشم

به مدت چند دقیقه با انگشتان تمیز روغن نارگیل را دور چشم خود ماساژ دهید و بگذارید مدتی روی پوست بماند.این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا تاثیر معجزه‌آسای آن را ببینید.

_ از بین بردن پف زیر چشم با قاشق سرد

حتما شنیده‌اید که کمپرس سرد به شل شدن رگ های خونی و کاهش تورم کمک می‌کند. بنابراین استفاده از کمپرس  قاشق سرد در زیر چشم می‌تواند به کاهش پف  در این ناحیه کمک کند.

روش استفاده از قاشق سرد برای از بین بردن پف زیر چشم

قاشق چای‌خوری را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید و آن را حدود 15 تا 20 دقیقه در زیر چشم خود نگه دارید. شما می‌توانید این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

_ از بین بردن پف زیر چشم با مربای توت فرنگی

مربای توت‌فرنگی فقط برای خوردن نیست.توت فرنگی حاوی پلی‌ساکاریدهایی است که دارای خواص ضد التهابی  است. استفاده روزانه از توت‌فرنگی می تواند به شما در از بین بردن پف  زیر چشم کمک کند.

روش استفاده مربا توت فرنگی برای از بین بردن پف زیر چشم

مربا را با دقت زیر چشم های خود بمالید و بگذارید 10 تا 12 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب خنک بشویید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

_ از بین بردن پف زیر چشم با خیار

خیار سرد یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن پف چشم است. خیار اثر خنک کننده دارد و تورم را کاهش می دهد گذاشتن خیار در زیر چشم نه تنها به درمان  پف چشم کمک می‌کند بلکه سبب از بین  رفتن سیاهی و چین و چروک های دور چشم هم  می‌شود.

روش استفاده از خیار برای از بین بردن پف زیر چشم

خیار را برش دهید و برش ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در یخچال  بگذارید سپس آن‌ها را از یخچال خارج  کنید و برش های سرد را روی پلک های خود قرار دهید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی آن ها بماند.


بیشتر بدانید : چگونه تیرگی و پف زیر چشم مان را از بین ببریم؟

بیشتر بدانید : درمان پف زیر چشم با 3 روش خانگی

بیشتر بدانید : پف زیر چشم و چند نکته مهم که برای از بین بردن پف زیر چشم باید بدانید

بیشتر بدانید : از بین بردن پف زیر چشم با 2 دمنوش خوشمزه و معطر



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com