از آنجا که شما تازه مادر شده‌اید پس بی‌تردید اجازه ندارید رژیم بگیرید اما می‌توانید مراقب باشید که تغذیه سالم داشته باشید.

در این مقاله چند راه کار ساده ارائه شده که به مادران کمک می‌کند پس از بدنیا آوردن کودک خود تا حد قابل ملاحظه‌ای وزن خود را پایین بیاورند و گرفتار چاقی نشوند.

این راه کار‌ها عبارتند از

1 - شیردهی
شیر مادر نه تنها برای کودک بسیار مفید است بلکه این کار به مادری که تازه صاحب فرزند شده کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهد. پزشکان معتقدند که شیردهی موجب می‌شود بدن مادر روزانه حدود ۵۰۰ کالری انرژی بسوزاند.

2 -  نوشیدن آب زیاد
روزانه حداقل ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید اگر ادرارتان زرد رنگ شود به این معنی است که بدنتان خشک و کم آب شده بنابراین توصیه می‌شود که با نوشیدن آب به تازه شدن بدنتان کمک کنید.

3 - وعده‌های غذایی متعادل داشته باشید
از آنجا که شما تازه مادر شده‌اید پس بی‌تردید اجازه ندارید رژیم بگیرید اما می‌توانید مراقب باشید که تغذیه سالم داشته باشید. یک وعده غذایی متعادل باید شامل میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت لخم، ماهی و محصولات لبنی کم چرب باشد. سعی کنید در طول روز تا حد امکان میوه و سبزی را از خود دور نکنید.

4 - با نوزاد خود بیرون بروید
 شما می‌توانید برای پیاده روی، کودک خود را در کالسه بگذارید و یا از « آغوش بچه » استفاده کنید و همراه کودکتان قدم بزنید و از این طریق به تحرک خود بیفزایید.

5 -
فقط وقتی واقعا گرسنه هستید، غذا بخورید
هرگز از وعده‌های غذایی خود صرف نظر نکنید. به خاطر داشته باشید که شما به نوزادتان شیر می‌دهید و باید مواد مغذی مناسب را به مقدار کافی به او منتقل کنید.

6 - برنامه غذایی منظم داشته باشید
اگر برنامه غذایی منظمی داشته باشید، برای خوردن تنقلات و میان وعده‌های چرب و سرخ شده و بی‌موقع وسوسه نخواهید شد.

7 - در کلاس‌های تمرینات بدنی پس از بارداری شرکت کنید
یکی از این کلاس‌ها را در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کرده و به مادران دیگر ملحق شوید. این اقدام برای کاهش وزن بسیار موثر است. اگر به نوزادتان شیر می‌دهید سعی کنید پس از شیر دادن این تمرینات را انجام دهید.

در پایان نیز تاکید می‌کنیم که هرگز اجازه ندهید مساله وزن، خلق شما را تنگ کند پس از این مرحله جدید از زندگی که با کودک عزیزتان دارید لذت ببرید و فقط به یاد داشته باشید که پرخوری نکنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com
 

مطالب پیشنهادی :

با چند توصیه ساده بعد از ازدواج تان چاق نشوید

تلویزیون وزن کودک تان را بالا می برد!!!!!

راز تناسب اندام هالیوودی ها را بدانید!!!

بایدها و نبایدهای یک رژیم غذایی سالم

چرا چاق می شویم؟چگونه لاغر می شویم؟