چند ماده غذایی وجود دارد که هنگام مصرف نیازی نیست میزان کالری آن را بررسی کنید؛ چون این مواد غذایی، شما را چاق نمی کند.
رژیم گرفتن برای لاغر شدن دشوار است اما چند ماده غذایی وجود دارد که هنگام مصرف نیازی نیست میزان کالری آن را بررسی کنید؛ چون این مواد غذایی، شما را چاق نمی کند. از طرفی با گنجاندن این مواد در برنامه غذایی، نیاز به رژیم گرفتن برطرف می شود. محققان کره ای دریافته اند، این مواد با تحریک ترشحات کبدی، اثر ضدچاقی روی بدن می گذارد.

آرتیشو
این گیاه غنی از فیبر است. فیبر با کند کردن روند هضم باعث سیری طولانی تر می شود. این گیاه برای سلامت معده و روده مفید است.
همچنین حاوی ماده مغذی غیرقابل هضم به نام پروبیوتیک Prebiotics است که باکتری مفید در سیستم گوارشی را تقویت می کند و نفخ معده را از بین می برد.

ماست
کلسیم موجود در ماست، کلسترول موجود در بدن را کاهش می دهد، در نتیجه باعث چربی سوزی و توقف روند ذخیره چربی می شود. علاوه بر آن، پروبیوتیک مفید در ماست برای روده و معده مفید است. میکروب های موجود در روده و معده در افرادی که وزن متناسبی دارند نسبت به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، فرق می کند. عمل تخمیر در ماست نسبت به شیر باعث تراکم بالاتر پروتئین، ویتامین های B، کلسیم، پتاسیم و منیزیم می شود.

هالوپینو
نوعی فلفل درشت و حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاپساسین است؛ این ماده ضدالتهابی به عنوان تقویت کننده متابولیسم عمل می کند. نتایج بررسی ها نشان می دهد، افرادی که غذاهای حاوی فلفل مصرف می کنند کمتر احساس گرسنگی می کنند و کالری بیشتری می سوزانند. محققان طی تحقیقی دریافتند، داوطلبانی که به طور منظم فلفل مصرف می کنند، دچار کاهش وزن می شوند و کمتر به مصرف غذاهای چرب، شیرین و شور تمایل دارند. مصرف منظم فلفل قرمز همراه با ورزش برای سلامت فرد نتیجه خوبی خواهد داشت.

سیر
این گیاه علاوه بر این که به غذا طعم و عطر خاصی می دهد، ماده شیمیایی طبیعی آن به نام «آلیسین»، چربی شکمی را نیز می سوزاند. این ماده شیمیایی، باکتری های مضر موجود در سیستم گوارشی را از بین می برد، در نتیجه نفخ کمتری ایجاد می شود.

سیب زمینی
بر خلاف تصور عموم، سیب زمینی ماده غذایی لاغر کننده است. علت آن هم نشاسته مقاوم است که در روده تخمیر می شود و ماده ای به نام بوتیریت (نوعی اسید چرب) به وجود می آورد که باعث می شود بدن چربی بیشتری بسوزاند.

پسته
هر یک وعده پسته از ۶گرم پروتئین و ۳گرم فیبر تشکیل شده است. پوست کردن پسته باعث می شود وقفه ای در خوردن ایجاد شود و پوسته پسته، فرد را از مقدار پسته مصرف شده مطلع می کند. این امر می تواند خوردن فرد را کنترل کند.

لوبیا
هر زمانی که هوس کربوهیدرات کردید، از بنشن ها استفاده کنید مثلا یک پیمانه لوبیا سیاه که دارای خواص ویژه ای است و میزان فیبر و پروتئین موردنیاز بدن را تأمین می کند؛ فیبر و پروتئین در فرد سیری طولانی مدتی ایجاد می کند.

جلبک
مردم ژاپن پایین ترین آمار میزان چاقی در جهان را دارند. یکی از غذاهای اصلی آن ها نوعی جلبک غنی از مواد مغذی و پروتئین به نام «واکامی» است. ترکیب این جلبک در نمونه های آزمایشگاهی، باعث افزایش چربی سوزی می شود.

انبه
این میوه استوایی که به طور طبیعی سیر کننده است، به علت داشتن فیبر کاهش دهنده وزن است؛ از طرفی در کاهش قندخون نیز موثر است.

آواکادو
اگرچه تقریبا ۸۰درصد کالری موجود در آواکادو از چربی تشکیل می شود، اما برای بدن بسیار مفید است. افرادی که آواکادو مصرف می کنند، شاخص توده بدنی پایین تری دارند. افزودن این میوه به وعده ناهار، تمایل به خوردن را تا ۲۴درصد کاهش می دهد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com



مطالب پیشنهادی :
چند نکته سالادی برای لاغر شدن
برای لاغر شدن چگونه معده مان را کوچک کنیم؟
بهترین ورزش برای لاغر شدن و چربی سوزی چیست؟
بهترین راه برای لاغر شدن چیست؟
کلیدهای طلایی برای لاغر شدن بدون رژیم و ورزش !