این بار با رژیم غذایی الهه حصاری به تناسب اندام برسید
یکی از روش های رسیدن به تناسب اندام استفاده از غذاهای دریایی است. در این مقاله با رژیم غذایی الهه حصاری به تناسب اندام رسید.

ماهی و میگو از آن دسته غذاهایی است كه همه مردم سراغش نمی‌روند اما الهه حصاری از این لحاظ با بیشتر مردم متفاوت است. او كه نسبت به خواص ماهی آگاهی دارد، در رژیم غذایی‌اش از غذاهای دریایی استفاده می‌كند و البته غذای مورد علاقه‌اش ماهی سالمون است.

حصاری كه بازی در سریال شبكه خانگی شوخی كردم و فیلم‌های سینمایی قاعده تصادف، زنان ونوسی مردان مریخی و. . . را در كارنامه‌اش دارد در رشته تربیت‌بدنی درس خوانده و در كنار بازیگری، مربی باشگاه بدنسازی هم هست و به همین دلیل به تغذیه سالم اهمیت می‌دهد. در این مقاله الهه حصاری غذای مورد علاقه‌اش را بیشتر به شما معرفی كند. او به شما می‌گوید كه چطور به ماهی سالمون علاقه‌مند شد و این غذای خوشمزه چه خواصی دارد.

 

غذاهای دریایی را دوست دارم

غذاهای دریایی خیلی مورد علاقه‌ام هستند و تقریبا همگی آنها مانند میگو، ماهی و... را دوست دارم. سعی می‌كنم غذاهای دریایی را حتما در رژیم غذایی‌ام داشته باشم. جدا از اینكه مزه‌شان را دوست دارم دلیل اصلی علاقه‌ام به غذاهای دریایی، سالم و مغذی بودن آنهاست. در كل به تغذیه‌ام اهمیت می‌دهم و برایم سالم بودن و پرمنفعت بودن غذا از نظر منابع مغذی بسیار مهم است. غذای مورد علاقه‌ام ماهی سالمون گریل شده است. این ماهی در ایران چندان شناخته‌شده نیست، مردم كمتر آن را تهیه می‌كنند و شاید جزء ماهی‌هایی است كه طرفداران زیادی ندارد اما این ماهی بسیار لذیذ و خوشمزه است و منبعی غنی از ویتامین‌ E و امگا3 محسوب می‌شود.

 

پخت ماهی با چاشنی دقت و مهارت

پخت ماهی سالمون كمی سخت است چون باید به شكل گریل پخته شود و سرخ‌شده‌اش مزه گریل را ندارد و بخشی از ویتامین‌ها و مواد مغذی‌اش هم از بین می‌رود. گریل كردن این ماهی نیز فوت و فن مخصوص خود را دارد كه این رستوران به بهترین شیوه آن را اجرا می‌كند. در این رستوران در كنار ماهی سالمون گریل معمولا سبزیجات، پوره سیب‌زمینی و سس مخصوص قرار می‌گیرد و می‌توان گفت این بشقاب غذا یكی از بهترین‌ها برای انتخاب است.

 

نخستین بار در تركیه این غذا را خوردم

نخستین بار ماهی سالمون را در كشور تركیه و در یك رستوران غذاهای دریایی خوردم و از مزه آن خیلی خوشم آمد. به نظرم نسبت به ماهی‌هایی كه خورده بودم طعم متفاوتی داشت. من ماهی قزل‌آلا را هم خیلی دوست دارم اما ماهی سالمون مزه‌اش ویژه است و طبق گفته متخصصان، ماهی دریا به نسبت ماهی رودخانه از مواد مغذی بالاتری هم برخوردار است. در ایران هم چند بار این ماهی را خریدیم و با خانواده آن را پخته و مصرف كردیم.

 

روش پخت ماهی سالمون درخانه

پخت این ماهی در خانه به دو دلیل كمی سخت است اما من به‌خاطر علاقه‌ای كه به این ماهی دارم آن را در خانه هم پخته‌ام. اول اینكه حتما باید در پخت این ماهی از روغن هسته انگور یا روغن زیتون استفاده شود و دوم اینكه باید شعله اجاق گاز خیلی‌خیلی كم باشد تا ماهی با حرارت ملایم كاملا مغزپخت شود. بافت این ماهی بسیار نرم و لطیف است و اگر شعله گاز بالا باشد ممكن است كلا ماهی خرد و تكه‌تكه شود. برای اینكه ماهی بوی زحم نداشته باشد، می‌توان از یك حبه سیر در كنار آن استفاده كرد.

 

نوشیدنی فقط ارگانیك

من معمولا در كنار غذا نوشیدنی نمی‌خورم اما اگر بنا باشد كنار این غذا نوشیدنی صرف كنم حتما از یك نوشیدنی طبیعی مانند آب پرتقال یا آب انار استفاده می‌كنم، البته ممكن است نوشیدن برخی نوشیدنی‌ها خاصیت بعضی از غذاها را خنثی كنند اما فكر نمی‌كنم آب پرتقال اینطور باشد.

 

سال‌های دور از نوشابه و نان سفید

در كنار بازیگری، مربی باشگاه ورزشی هستم و این شغل به حساسیتم در مورد اینكه حتما از غذاهای سالم استفاده كنم افزوده است. من از سن 17سالگی ورزش را آغاز كردم اما قبل از آن هم حواسم به تغذیه‌ام بود چراكه در خانه ما این موضوع اهمیت دارد و از زمانی كه به‌خاطر دارم مادرم هم اهل باشگاه و ورزش بودند و به تغذیه خانواده اهمیت می‌دادند، البته من رژیم خاصی را دنبال نمی‌كنم و به شاگردهایم در باشگاه هم می‌گویم هرگز هیچ وعده غذایی را از برنامه تغذیه‌تان حذف نكنید و خودتان را از خوردن غذا منع نكنید، بلكه فقط به غذای سالم فكر كنید. من حدود هشت سال است نوشابه و نان سفید نخورده‌ام و تنها از نان جو و نان‌های سبوس‌دار استفاده می‌كنم كه برای پوست و مو بسیار خوب است و از سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری می‌كند، همچنین در وعده‌های غذایی‌ام از میوه استفاده می‌كنم و به‌جای استفاده از میان‌وعده‌هایی با خاصیت كم، میوه و آبمیوه می‌نوشم.

درست از زمانی كه خیلی‌ها از خوردن غذاهای دریایی به دلیل بوی بد آن امتناع كردند توصیه‌های پزشكان به استفاده از این نوع ماده غذایی بیشتر شد. چرا كه حذف منبع سرشاری از امگا 3، آهن و پروتئین از برنامه غذایی شما باعث كمبود كلسیم و انواع ویتامین‌های A و D و 21B در بدن می‌شود. شما تنها با كمی تغییر در سبك طبخ این نوع غذا می‌توانید آن را به شكلی كه می‌پسندید آماده و مصرف كنید. گوشت ماهی مقدار كمی چربی و مقدار فراوانی پروتئین دارد و از آنجاكه قسمت مهمی از یك رژیم غذایی سالم است یك یا دو بار مصرف آن در هفته می‌تواند از انواع سرطان‌ها و خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری كند.

برای افرادی مانند خانم حصاری كه سال‌هاست ورزش حرفه‌ای را دنبال می‌كنند بهترین انتخاب برای حفظ تناسب اندام مصرف ماهی‌های كم‌چرب و كم‌كالری مانند سالمون است. به عنوان نكته بعدی باید تاكید كنیم كه برخورداری از سلامتی بدون داشتن تغذیه مناسب غیرممكن است؛ پس دریافت غذای كافی و مطابق نیاز بدن از ضروریات برنامه غذایی هر فرد به شمار می‌رود. مصرف غلات در حفظ سلامتی و زیبایی هم یكی از این ضروریات است چرا كه هضم آن سریع و آسان است و در كمتر شدن كلسترول و كاهش وزن در افرادی كه رژیم غذایی را دنبال می‌كنند بسیار موثر است. نكته دیگر در رابطه با این رژیم غذایی حذف نوشیدنی‌های پركالری و صنعتی است كه به مراتب بیشتر از سایر غذاها كالری وارد بدن فرد می‌كند.

مصرف آب به جای نوشیدنی‌های گازدار یا آبمیوه‌های پاكتی و نوشیدن آبمیوه‌های صددرصد طبیعی بدون شیرین‌كننده‌های مصنوعی بهترین انتخاب برای جذب ویتامین به بدن و كم كردن اشتها در هنگام غذا خوردن است. البته بهتر است از مخلوط میوه‌های تازه به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی و آب سبزی‌هایی مانند كرفس و گوجه به عنوان میان‌وعده استفاده كنید. در نهایت مصرف این سبد كامل سلامتی كه با غذاهای دریایی و مصرف غلات و میوه‌ها و آبمیوه‌های طبیعی پر شده است تا مدت‌ها خیال‌تان را از بابت تناسب اندام و سلامت آسوده خواهد كرد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل