کاهش وزن تان با خوردن این میان وعده ها خراب می شود
کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب و زیبا چیزی است که باید برای آن برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشید. برخی از میان وعده ها برنامه کاهش وزن تان را خراب می کنند.

خوردن میان وعده‌های سالم می‌تواند به شما کمک کند که به اهداف تغذیه‌ای و وزن مورد نظرتان برسید. در اینجا 4 اشتباه رایجی که ممکن است هنگام خوردن میان وعده مرتکب شوید، و ایده‌هایی برای میان وعده‌های سالمی که می‌توانید جایگزین آنها کنید را برایتان بیان می‌کینم.

من واقعا عاشق میان وعده‌ها هستم. همیشه در کشوی میز محل کارم تنقلات دارم، و یک تکه میوه در کیف دستی‌ام، و یک بسته بادام هم در ماشینم. اگر در حال تلاش برای کاهش یا حفظ وزنتان هستید، خوردن میان وعده‌های هوشمندانه، یعنی انتخاب مواد غذایی سالم در سهم‌های ۲۰۰ کالری یا کمتر، می‌تواند فورا گرسنگی شما را برطرف کند.

همچنین یک راه عالی برای اضافه کردن مواد مغذی به رژیم غذایی‌تان است. انتخاب‌های درست به شما کمک می‌کنند که با مصرف کالری کمتر، احساس سیری کنید و در طول روز انرژی داشته باشید. اما عادات میان وعده‌ای نادرست می‌تواند باعث شود که کالری بیش از حد مصرف کنید و برعکس آنچه می‌خواهید، سایز کمرتان افزایش یابد!

در حال حاضر آمریکایی‌ها بطور متوسط، بیش از دو وعده میان وعده در روز مصرف می‌کنند. تحقیق جدیدی دریافته است که خوردن میان وعده ممکن است شامل یک چهارم کالری روزانه‌ی ما باشد. در این مطلب، ۴ راه‌حل آسان برای اشتباهات رایجی که موقع خوردن میان وعده مرتکب می‌شوید، به شما ارائه می‌دهیم.

  بیشتر بدانید : کاهش وزن با 8 میان وعده خوشمزه و عالی!!

4 اشتباه بزرگ که کاهش وزن تان را خراب می کند

 

اشتباه شماره 1 : شما کالری‌های پوچ مصرف می‌کنید

چیپس، آبنبات‌ها و کوکی‌ها، عاری از مواد مغذی هستند، شما را سیر نمی‌کنند، و ممکن است شما را وادار کنند که زودتر از آنچه تصور می‌کنید، به سراغ غذا بروید.

راه حل :

میان وعده‌هایی انتخاب کنید که حاوی پروتئین به همراه کربوهیدرات باشند، مانند بادام با یک پرتقال یا نخود بو داده، که یک ترکیب طبیعی خوب از کربوهیدرات‌ها و پروتئین هستند. نخود همچنین سرشار از فیبر است که تحقیقات نشان می‌دهد ممکن است به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند و شاید حتی به شما کمک کند که وزن کم کنید. کربوهیدرات و پروتئین، یک جفت خوب برای هم هستند، زیرا کربوهیدرات‌ها، انرژی مورد نیاز بدن و مغز شما را تامین می‌کنند، و مواد غذایی سرشار از پروتئین شما را سیر نگه می‌دارند، زیرا آرامتر در بدن تجزیه می‌شوند.

 

اشتباه شماره 2 : شما صبح‌ها میان وعده می‌خورید

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ مجله‌ی انجمن رژیم غذایی آمریکا، دریافتند که افراد رژیم گیرنده‌ای که بین صبحانه و ناهار میان وعده نمی‌خورند، نسبت به آنهایی که میان وعده می‌خورند، در طول سال نزدیک به ۵ درصد، بیشتر وزن کم می‌کنند. از آنجایی که صبحانه و ناهار می‌توانند تنها چند ساعت با هم فاصله داشته باشند، محققان گمان می‌برند که اکثر کسانی که در صبح میان وعده می‌خورند، از روی عادت اینکار را انجام می‌دهند نه بخاطر گرسنگی‌شان، و بطور کلی بدون فکر غذا می‌خورند.

راه حل :

از میان وعده‌ی صبح صرفنظر کنید، مگر آنکه بیش از ۴ ساعت تا ناهار فاصله باشد.

 

اشتباه شماره 3 : کاملا میان وعده را کنار گذاشته‌اید

تحقیقی در اکتبر ۲۰۱۱ در مجله‌ی تحقیقات بالینی می‌گوید که اگر بین وعده‌های غذایی بیش از حد فاصله بیندازید، ممکن است موقع غذا خوردن تمایل بیشتری به زیاده روی در غذاهای پرکالری پیدا کنید. شرکت کنندگان در این تحقیق بین ۲ و ۴ ساعت بعد از خوردن ناهار، به تصاویر غذاهای کم کالری و پرکالری (مانند بستنی) نگاه کردند و مغزهای آنها اسکن شد. محققان دریافتند که وقتی سطح قند خون شرکت کنندگان پایین بود (به عبارت دیگر، هنگامیکه شرکت کنندگان گرسنه بودند) در مقابل زمانی که سطح قند خونشان نرمال بود، بسیار بیشتر به غذاهای پر کالری علاقه‌مند بودند.

راه حل :

با برنامه‌ریزی از قبل، گرسنگی بعد از ظهر را برطرف کنید، و از غذاهای وسوسه انگیز اما ناسالم دوری کنید.

 

اشتباه شماره 4 : خودتان را از چیزهای شیرین و خوشمزه محروم می‌کنید

یک زیاده روی کوچک، ممکن است راز کاهش وزن، و جلوگیری از افزایش وزن برای همیشه باشد. تحقیقی در مجله‌ی انجمن رژیم غذایی امریکا می‌گوید که خوردن یک چیز شیرین کوچک در هر روز، تلاش‌های شما برای کاهش وزن را بر باد نمی‌دهد.

راه حل :

به رژیم غذایی روزانه‌تان یک چیز خوشمزه اضافه کنید. اگر هوس تنقلات شور مانند چیپس، ذرت بو داده یا پنیر و کراکر کرده‌اید، عیبی ندارد که گاهی اوقات به میزان کم از آنها استفاده کنید. اگر عاشق شیرینی هستید، می‌توانید بعد از شام، یک شیرینی شکلاتی کم‌کالری بخورید.

 

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir