برای کوچک کردن شکم تان، چربی های دور شکم را آتش بزنید!!
 کوچک کردن شکم یکی از سخت ترین مراحل در هر رژیم تناسب اندام است. برای کوچک کردن شکم تان بهتر است از راهنمایی های ما استفاده کنید.

 برای کوچک کردن شکم بهترین راه چیست؟

می‌دانیم كه وزن كم كردن آن‌قدرها هم كه به نظر می‌رسد، ساده نیست اما برای حفظ سلامت و البته تناسب‌اندام‌تان بهتر است كه حتی یك كیلوگرم چربی اضافه هم نداشته باشید. این روزها مشكل بسیاری از خانم‌ها چربی‌های انباشته شده در بخش شكم و پهلوهاست كه به‌راحتی می‌تواند سایزشان را چند شماره بالا ببرد. اما برای از بین بردن این چربی‌ها راهكارهایی وجود دارد كه می‌توانید آنها را انجام دهید و امیدوار باشید كه با رعایت رژیم غذایی مناسب چاقی موضعی این بخش‌ها را از بین می‌برید.

هورمون كورتیزول در زمانی كه فرد دچار استرس می شود، بیشتر ترشح می شود. یكی از عملكردهای كورتیزول آزاد كردن چربی انباشته شده به جریان خون برای انتقال است.

  بیشتر بدانید : کاهش سریع چربی دور شکم با این ادویه معطر

چربی دور شکم تان به دلیل پیر شدن تان است

همین‌طور كه سنتان بالا می رود، بدن شما نحوه اضافه كردن وزن و كاهش وزن را عوض می كند. هم خانم ها و هم آقایان كاهش سرعت سوخت و ساز (تعداد كالری هایی كه بدن برای كاركرد نرمال به آنها نیاز دارد) را تجربه می كنند. این چربی‌ها می توانند به عنوان سوخت عضلات در سوخت و ساز هوازی مورد استفاده قرار بگیرند اما امكان آن وجود دارد كه كورتیزول سبب ذخیره مجدد چربی‌های آزاد شده شود، اما این‌بار به شكل چربی شكمی به دور اندام های داخلی است. امروزه به دلیل اینكه سبك زندگی افراد به سمت كم تحركی گرایش دارد، نمی‌توان به استرس واكنش فیزیكی داد و این امر سبب انتقال چربی‌های نواحی دیگر بدن به شكم می‌شود.

 

برای کوچک کردن شکم تان BMI بدن تان را مشخص کنید

به نقل از سیمرغ از طریق شاخص BMI، روشی برای محاسبه‌ی چربی بدن مردان و زنان است. این شاخص بیانگر وزن فرد برحسب كیلوگرم، ‌تقسیم بر مجذور قد آن است. هنگامی كه فردی در وضعیت نرمال قرار دارد، بدین معنی كه شاخص توده بدنی یا BMI آن در وضعیت حدود 18/5تا 25 قرار دارد.
اما شاخص بین 25 تا 30 بیانگر این است كه فرد كمی اضافه وزن دارد و باید به پزشك متخصص تغذیه مراجعه كند. این فرد مقدار كمی شكم و پهلو نیز دارد.
هنگامی فرد دچار اضافه وزن می‌شود كه شاخص BMI از 25 بیشتر باشد و این فرد دچار چاقی در سایر قسمت‌های بدن خواهد شد.

 

چربی های دور شکم تان را به آتش بكشید

دكتر فرحبخش درباره بهترین نحوه لاغری گفت : برای آب كردن چربی‌ها فرد می‌تواند دریافت غذا را كاهش دهد یا فعالیت فیزیكی خود را افزایش دهد، بدین معنی كه فرد روزانه به مدت 1 الی 2 ساعت فعالیت ورزشی نظیر: پیاده‌روی تند، تردمیل، ‌اسكی فضایی، شنا كردن، ایروبیك داشته باشد. این موارد سبب افزایش خروجی فرد می‌شود و اضافه وزن و چربی‌های آن تا حدودی كاهش می‌یابد.

این متخصص تغذیه بیان كرد: نوع غذای فرد نیز بسیار حائز اهمیت است، ‌بدین معنی كه باید تناسب بین دریافت كربوهیدرات یا مواد قندی، چربی‌ها و پروتئین‌ها برقرار باشد و شخص از اصول درست خوردن استفاده كند، البته در كنار پیروی از اصول درست خوردن فرد، سایز (مقدار) غذاها را كاهش دهد تا وزن و چربی او كاهش یابند.

 

چربی های دور شكم، آخر از همه جا آب می‌شود

وی گفت: اگر شاخص BMI فرد در محدوده نرمال به بالا باشد، این فرد دارای مقداری شكم و پهلو است و برای رفع چربی ‌های این نواحی حتما باید رژیم كاهش وزن داشته باشد البته در ابتدا تمامی چربی‌های اضافی بدن آب می‌شوند و در انتها چربی‌های شكم و پهلو فرد از بین می‌روند، زیرا نخستین نقطه تجمع چربی در بدن شكم است.

فردی كه تمایل به آب كردن چربی‌های شكمی خود دارد، نباید در هیچ كجای دیگر بدن خود چربی داشته باشد و به همین علت است كه به نظر افراد این چربی‌ها با وجود اینكه از نظر نوع چربی با چربی‌های سایر اعضای بدن مانندشكم، پهلو، ‌ران، باسن، سینه یا بازو هیچ فرقی ندارند، اما دیرتر آب می‌شوند.

 

رژیم و ورزش در كنار هم برای کوچک کردن شکم

فرحبخش بیان كرد: اگر فرد اصول و برنامه غذایی را رعایت نكند، تنها از طریق ورزش نمی‌تواند نتیجه مطلوبی حاصل كند. مشكلی كه به‌ شدت در جامعه شاهد آن هستیم این مطلب است كه، فرد شروع به انجام ورزش می كند اما به‌جای اینكه این ورزش تاثیر مثبتی داشته باشد، سبب از بین رفتن عضلات فرد می‌شود زیرا این ورزش با یك برنامه غذایی خوب همراه نبوده است.

توصیه‌ ما بر این است كه فردی كه شروع به انجام فعالیت‌های ورزشی می‌كند، در كنار آن به یك متخصص تغذیه مراجعه كند تا یك برنامه غذایی خوب و مناسب برای او تجویز شود. دكتر فرح‌بخش درباره تجویز برنامه غذایی توسط افراد غیر متخصص گفت: افرادی كه به باشگاه می روند، متاسفانه توسط مربی‌های باشگاه كه تخصصی در این امر ندارند، یك برنامه غذایی دریافت می‌كنند و پس از گذشت چند ماه نه تنها نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند بلكه با ریزش مو، بد فرم شدن پوست و ایجاد چین و چروك در آن مواجه می‌شوند.

 

میان‌برهای اشتباه لاغری

دكتر احسانی متخصص پوست، مو و زیبایی در این رابطه گفت: برای تخلیه چربی‌های شكم، پهلو و سایر قسمت‌های بدن روش های مختلفی وجود دارد. می ‌توان گفت كه لیپوساكشن قدیمی‌ترین روش برای این منظور بوده است، در این روش با استفاده از دستگاه‌هایی چربی شكم ساكشن می شد و به مرور این ساكشن‌ها پیشرفته‌‌تر شد و لیزر لیپوفیز و پس از آن لیپوماتیك و روش‌های مدرن‌تر بر روی كار آمد. این روش‌ها در واقع مكانیسم‌هایی هستند كه از طریق ابزار خاصی چربی را تخریب می‌كنند و سپس این چربی‌ها كشیده می‌شوند.

وی درباره لاغری با روش های مدرن گفت : سیستم این دستگاه ها به نحوی پیشرفت كرده است تا بتواند میزان كشیدن چربی بالا برود و عواقب آن كم شود، البته هیچ یك از این روش‌ها قطعی نیستند و اگر فرد رژیم غذایی مناسب و درست و همچنین ورزش و فعالیت فیزیكی مناسبی نداشته باشد، این چربی‌ها برگشت پذیر هستند و فرد تنها تحت عمل جراحی هزینه بر و دردسرساز قرارگرفته، اما اگر فرد به همراه این نوع عمل ورزش و رژیم غذایی مناسبی داشته باشد، احتمال بازگشت این چربی‌ها كمتر می‌شود اما به صفر نمی‌رسد.

 

لاغری زیر پوست شكم

دكتر فرح‌بخش در این رابطه گفت: رژیمی كه متخصصین تغذیه به مراجعه‌كننده می دهند، براساس نخوردن مواد غذایی نیست و فرد از تمامی مواد با میزان كم می‌تواند میل كند تا وزن وی كاهش یابد. به افرادی كه دارای مشكلات معده هستند توصیه می شود، ‌تا حتما 6 وعده مواد غذایی با حجم كم و تعداد وعده‌ بیشتر توسط فرد میل شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.ir