چگونه بعد از کاهش وزن، وزن ام را ثابت نگه دارم؟!!
اگر شما هم با برنامه های مختلف کاهش وزن توانسته اید وزن تان را کم کنید، باید در فکر ثابت نگه داشتن این کاهش وزن باشید. با ترفندهای زیر به راحتی وزن تان را ثابت نگه دارید

نکته هایی برای ثابت کردن وزن بعد از کاهش وزن

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن، مقدار زیادی آب یا سایر نوشیدنی های بدون کالری بنوشید

قبل از این که سراغ باز کردن پاکت چیپس بروید یک لیوان آب بنوشید . گاهی اوقات مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند .در این زمان است که با خوردن یک لیوان  آب سرد جلوی مصرف کالری اضافه را می گیرید. اگر خوردن آب معمولی نتوانست جلوی شما را بگیرد نوشیدن آب گازدار با طعم دار یا یک فنجان چای میوه یا دمنوش گیاهی را امتحان کنید.

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  بهترین راه برای آغاز کاهش وزن

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن تان در انتخاب تنقلات شبانه دقت کنید

اشتهای کاذب معمولا بعد از خوردن شام به سراغتان می آید به خصوص وقتی که در حال استراحت جلوی تلویزیون نشسته اید وسوسه خوردن تنقلات شما را رها نخواهد کرد. به هر حال  بهتر است آشپزخانه را بعد از ساعت خاصی تعطیل کنید یا از تنقلات کم کالری مثل کلوچه هایی که حدود 100 کالری انرژی دارند یا نصف لیوان بستنی کم چرب استفاده نمایید.

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن تان، از خوردن غذاهای مورد علاقه تان لذت ببرید

به جای این که مصرف خوراکیهای مورد علاقه خود را به یکباره قطع کنید، میزان آن ها را کمتر نمایید. مثلا به جای یک جعبه کلوچه فقط یک عدد از کلوچه  مورد علاقه خود یا یک تکه شکلات به جای یک بسته خریداری کنید. به این شکل شما می توانید از خوراکیهای مورد علاقه ی خود لذت ببرید. کلید اصلی در این روش رعایت اعتدال است.

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن تان میان وعده را فراموش نکنید,چگونه بعد از کاهش وزن، وزن ام را ثابت نگه دارم؟!!

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن تان میان وعده را فراموش نکنید

اگر کمتر از کالری ای که می سوزانید مصرف کنید ؛ کاهش وزن خواهید داشت . ولی اگر همیشه احساس گرسنگی کنید مصرف کالری کم برای شما مضر خواهد بود. مطالعات نشان می دهد افرادی که روزانه 4-5 وعده و میان وعده غذایی در طول روز دارند ، بهتر قادر به کترل اشتها و وزن خود هستند .
بنا بر گفته " ربکا ریوز " محقق و دکترای بیماریهای مرتبط با چاقی، توصیه می شود کالری مصرفی روزانه خود را به وعده و میان وعده های کوچکتر به خصوص در صبح تقسیم نموده و شام باید آخرین وعده ی غذایی شما باشد.

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  راههای ساده برای کاهش وزن

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن تان در هر وعده غذایی پروتئین را جای دهید

مصرف پروتئین نسبت به چربی و کربوهیدرات ها مدت زمان بیشتر احاس سیری به شما می دهد . همچنین برای حفظ توده عضلانی و سوختن بیشتر چربیها مفید است. بنابراین حتما سعی کنید از ترکیب پروتئین های سالم مانند غذاهای دریایی ، گوشت بدون چربی ، سفیده تخم مرغ ، ماست ، پنیر ، سویا ، آجیل یا لوبیا در وعده ها و میان وعده های غذایی خود استفاده نمایید.

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن تان ادویه ها را فراموش نکنید

اضافه کردن ادویه جات ، فلفل و ترشی به مواد غذایی عطر و طعم آن ها بهتر کرده و به شما کمک می کند احساس رضایت بهتری از خوردن غذا داشته باشید.

به گفته "مالنا پردومو" سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا، مواد غذایی که بتوانند جوانه های چشایی شما را تحریک کنند احساس رضایت بیشتری از خوردن به شما القا میکنند بنابراین با مصرف میزان کمی از غذا به رضایت دلخواهتان خواهید رسید . زمانی که حس می کنید نیاز به خوردن شیرینی دارید بهتر است از آب نبات های تند فلفلی که کالری کمی داشته و طعمی شیرین و تند دارند استفاده کنید.

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  یک رژیم کامل و موثر برای کاهش وزن

اگر می خواهید کاهش وزن تان را نگه دارید، آشپزخانه خود را با غذاهای سالم و خوشمزه پر کنید

زمانی که شما نیاز به خوردن میان وعده دارید داشتن تنقلات آماده کلید موفقیت شماست . اگر بتوانید در عرض 10 دقیقه یک میان وعده سالم برای خود تهیه کنید به احتمال زیاد دیگر تمایلی برای خرید یا سفارش پیتزا نخواهید داشت   سبزیجات فریز شده ، ماکارونی سبوس دار ، پنیر کم چرب ، کنسرو گوجه فرنگی و لوبیا ، سینه مرغ کبابی و پخته ، چیپس غلات کامل و سبزی های سالاد ملزوماتی است که باید در آشپزخانه ی شما موجود باشد.

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن تان در رستوران غذای کودک سفارش دهید

سفارش غذای کودک یک راه عالی برای کاهش کالری مصرفی غذای شماست. استفاده از منوی غذای بچه ها سبب می شود چشمتان به خوردن حجم کمتر غذا عادت کند. یکی دیگر از ترفندهای مفید در این زمینه استفاده از بشقابهای کوچکتر است . این روش سبب می شود که غذایتان بیشتر به چشم آید و ذهنتان ارضا شود در نتیجه شکمتان هم به این میزان غذا راضی خواهد شد.

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  برای کاهش وزن "متفورمین" بخوریم ؟!

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن تان، یک فنجان سبزیجات را جایگزین پاستا کنید

به سادگی با کمتر کردن مصرف نان و پاستا و جایگزین کردن آن با سبزیجات میتوانید در سال یک سایز لباس یا شلوارتان را کم کنید ."به گفته سینتیا ساز" سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا، با کم کردن بخشی از نشاسته غذایتان و جایگزین کردن آن با سبزیجات به راحتی 100-200 کالری را از غذایتان حذف خواهید نمود.

چگونه بعد از کاهش وزن، وزن ام را ثابت نگه دارم؟!!,برای ثابت نگه داشتن وزن تان، همیشه صبحانه بخورید

برای ثابت نگه داشتن وزن تان، همیشه صبحانه بخورید

شاید یک رژیم غذایی آسان این باشد که با نخوردن صبحانه وزن کم می کنید ولی مطالعات خلاف این ادعا را اثبات می کنند. نخوردن وعده صبحانه می تواند باعث افزایش اشتها وگرسنگی و در نتیجه پرخوری در ناهار و شام شود . برای کاهش وزن و نگه داشتن آن همیشه جا برای یک وعده صبحانه سالم حاوی مقادیر بالای فیبر  ، غلات ، شیر کم چرب و میوه دارید.

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  22 روش برای یک کاهش وزن آسان

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن تان، فیبر را فراموش نکنید

فیبر به هضم غذا کمک کرده ، مانع از ایجاد یبوست شده و کلسترول را کاهش می دهد بنابراین می تواند در کاهش وزن کمک کننده باشد. اکثر آمریکاییها فقط نیمی از فیبر مورد نیاز خود را مصرف می کنند . میزان  فیبری که مصرف روزانه آن برای بدن مفید است در اغلب زنان حدود 25 گرم و مردان حدود 38 گرم  یا 14 گرم در 1000 کالری است. غنی ترین منابع فیبر عبارتند از ، بلغور جو دوسر ، لوبیا ، غلات کامل ، انواع میوه ها و سبزیجات.

برای ثابت نگه داشتن کاهش وزن تان مواد غذایی چاق کننده را حذف کنید

اگر در کمدتان چیپس و در فریزرتان بستنی دارید کاهش وزنتان به سختی انجام خواهد گرفت. اگر می خواهید بر وسوسه خوردن تنقلات غلبه کنید مطمئن شوید که خانه ی خود را از این خوردنیها کاملا پاک کرده اید، بنابراین وقتی هوس تنقلات به سرتان زد مجبور خواهید شد برای خریدشان از خانه خارج شوید بهتر است با پای پیاده برای خرید تنقلات بروید.

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  4 ترفند عالی برای کاهش وزن

کاهش وزن کم

اگر شما به آرامی در حال کاهش وزن هستید اصلا نگران نباشید . کاهش هر گرم وزن درست مانند افزایش آن زمان بر است. بنابر نظر کارشناسان کاهش وزن واقع بینانه حدود نیم تا یک کیلو در هفته است . اگر انتظاراتتان را خیلی بالا ببرید ممکن است به خاطر نرسیدن به آن، انگیزه خود را برای کاهش وزن از دست بدهید. به خاطر داشته باشید که با کم شدن 5تا 10 درصد وزن خود شاهد نشانه های تاثیر آن بر سلامت خود خواهید بود.


بیشتر بدانید : کاهش وزن در 40 سالگی با چند ترفند ساده و کاربردی

بیشتر بدانید : کاهش وزن با 3 دمنوش موثر گیاهی!!


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ