یک رژیم لاغری موفق با 10 صبحانه رژیمی خوش طعم!!
برای لاغر شدن وسوسه‎ی غذایی خود را کنترل کنید و خیلی سریع چندین کیلو وزن کم کنید؛ برای این کار فقط صبحانه بخورید. به راحتی با خوردن صبحانه های رژیمی می توانید وزن تان را کم کرده و لاغر شوید

بهترین صبحانه‎ها برای لاغری و کاهش وزن

 یکی از یافته های اخیر دانشمندان دانشگاه میسوری کلمبیا نشان می‎دهد که خوردن صبحانه باعث می‎شود مغز زنان دوپامین ترشح کند، دوپامین یک ماده‎ شیمیایی مربوط به احساس خوب داشتن است و باعث کنترل فشارها می شود.

بیشتر بدانید : 10 غذای رژیمی خوشمزه ای که لاغرتان می کند!!

محققان گروهی از زنان بین 18 تا 20 سال را که دچار اضافه وزن بودند در نظر گرفتند و بر اساس یک سری تست های معتبر مربوط به رژیم غذایی، به طور منظم برنامه ای برای صبحانه آن ها تنظیم کردند. قرار شد که یک هفته صبحانه‎ آن ها غنی از پروتئین باشد، هفته‎ی دوم مقدار پروتئین متوسطی در آن وجود داشته باشد و در هفته‎‎ی سوم هیچ روزی صبحانه نخورند. آزمایشات بر روی نمونه‎ خون آن ها نشان داد که خوردن صبحانه موجب افزایش سطح دوپامین می شود و پاسخ هایی که این زنان به پرسشنامه ها داده بودند نشان دهنده‎ی این بود که وقتی صبحانه می خورند در طول روز کم تر هوس غذا می کنند.

چه غذایی باید به عنوان صبحانه خورده شود؟

عده ای از محققان در حیطه‎ این بحث پیچیده مطالعه کرده اند و سپس نتایج مربوط به طیف گسترده‎ مطالعات خود را با دیگران روی هم ریخته اند و نتیجه‎ این کار پی بردن به چند مورد از بهترین صبحانه هایی است که برای کاهش وزن مفید هستند. هیچ دلیلی وجود ندارد که صبحانه‎ خود را تنها با خوردن یک چای یا قهوه از سر باز کنید و این کار را رژیم تلقی کنید. راه های بهتری وجود دارد که می توانید قبل از رسیدن ظهر کالری بسوزانید.

بهترین پروتئین ها برای یک صبحانه رژیمی

ما در اینجا غذاهای مناسب برای عضله سازی را برای شما رتبه بندی کرده ایم که به ترتیب افزایش میزان پروتئین در این لیست آورده شده اند. غذاهایی که در رتبه‎ی اول قرار گرفته اند به شما در افزایش عضلات بازو، ران پا، قفسه‎ی سینه و کپل با حداکثر سرعت کمک می کند.

بیشتر بدانید : اسنک سیب زمینی، غذایی کاملا رژیمی

لوبیای سیاه یک صبحانه رژیمی عالی برای کاهش وزن - میزان پروتئین : در هر نصف فنجان 7 گرم
لوبیای سیاه یک صبحانه رژیمی عالی برای کاهش وزن

این ماده با فیبرهای حل کننده‎ چربی، پوشانده شده است و دشمن بزرگ چربی های شکم شما می باشد. این لوبیا نه تنها شما را برای ساعت های طولانی سیر نگه می دارد بلکه کمک می کند که شما وزن کم کنید. محققان مرکز پزشکی کشف کرده اند که تنها به ازای مصرف روزانه‎ 10 گرم فیبر محلول در چربی، شرکت کنندگان در این تحقیق هر پنج سال 3.7 درصد از چربی های شکم خود را از دست می دهند. خوردن میوه های جادویی برای صبحانه، یکی از شکردهای کشورهای جنوب غرب محسوب می شود، املتی حاوی لوبیای سیاه، سالسا و پنیر جز این غذاها می باشد که به همراه چای آن را می خورند. ترکیب چای سفید نیز خود سوزاننده‎ چربی های شما است.

کره‎ بادام زمینی کاملا طبیعی یک صبحانه رژیمی برای لاغری - پروتئین : در هر دو قاشق غذاخوری:7 الی 8 گرم
کره‎ بادام زمینی کاملا طبیعی یک صبحانه رژیمی برای لاغری

کره‎ی بادام زمینی مصنوعی حاوی شکر و روغن کم چرب می باشد، اما اگر کاملا طبیعی باشد فقط دارای نمک و بادام زمینی است. این ماده پر از چربی های اشباع نشده ای است که برای قلب مفید هستند، و ترکیبی است که میزان چربی خون را تنظیم می کند. متخصص تغذیه و مربی بدن سازی معروف خانم  Kristin Reisinger رژیم غذایی زیر را برای صبحانه پیشنهاد می کند:
یک فنجان شیر شیرین نشده آماده کنید و داخل آن پودر پروتئینی مورد علاقه خود را به همراه نصف موز و یک قاشق غذاخوری کره‎ی بادام زمینی ترکیب کنید. این بهترین صبحانه برای شروع روز است که تعادل کاملی از چربی های سالم، پروتئین و کربوهیدارت هایی که ذخایر گلیکوژن بدن را غنی می کنند و رشد عضلات را بالا می برند و برای کسانی هم که دنبال کاهش وزن هستند باید بگویم به هیچ وجه کالری اضافه ای را تولید نمی کند.

کره‎ی مغز بادام یک صبحانه رژیمی عالی در رژیم کاهش وزن - پروتئین : در  دو قاشق غذاخوری 7 الی 8 گرم
کره‎ی مغز بادام یک صبحانه رژیمی عالی در رژیم کاهش وزن

کره‎ مغز بادام غنی از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان و چربی های اشباع نشده است. همچنین مطالعات نشان می دهد کسانی که مغزهایی مثل بادام می خورند کم تر از کسانی که از خوردن آن اجتناب می کنند دچار افزایش وزن می شوند. زیرا این موجب می شود شما به میزان طولانی تری احساس سیری کنید، و این یکی از بهترین موارد برای صبحانه است. تحقیقات نشان می دهد که مالیدن کمی کره‎ی بادام روی نان تست غنی از گندم و سبوس یا افزودن یک قاشق سر پر آن به حریره‎ی جو بهترین تنظیم کننده چربی است.

تخم مرغ یک صبحانه رژیمی عالی برای لاغر شدن - پروتئین : هر دو تخم مرغ بزرگ  حاوی 13 گرم
تخم مرغ یک صبحانه رژیمی عالی برای لاغر شدن

تخم مرغ ها منبع فوق العاده‎ پروتئین هستند و دارای سایر مواد مغذی چربی سوز همچون کولین هستند." کولین هم چنین در غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی و خربزه پیدا می شود و طبق گفته کتاب آشپزی Zero Belly به مکانیسم ژنی که که موجب ذخیره شدن چربی در اطراف کبد شما می شود حمله می کند. یکی از شرکت کنندگان تست خوردن تخم مرغ برای صبحانه، در صبحانه‎ خود ترکیبی از تخم مرغ و سبزیجات می خورد و در مدت سه هفته پیگیری این برنامه‎ی غذایی شاهد کم شدن سایز کمرش بود. تخم مرغ بیشتری بخورید و هیکل خود را از حالت تخم مرغی شدن دور کنید!

بیشتر بدانید : رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

ماست یونانی یک صبحانه رژیمی عالی برای کاهش وزن - پروتئین : هر 6 اونس  17 گرم
ماست یونانی یک صبحانه رژیمی عالی برای کاهش وزن - پروتئین : هر 6 اونس  17 گرم

ماست یونانی یکی از بهترین غذاهای صبحانه است که نسبت به سایر ماست ها دو برابر بیشتر حاوی پروتئین می باشد. این غذا همچنین کاربردهای دیگری نیز دارد، هم برای سلامتی خوب است و هم احساس سیری می دهد. افزودن ماست یونانی به این میوه ها موجب پایداری سطح قند خون می شود و رفع گرسنگی را نیز به دنبال دارد.

ماهی قزل آلای وحشی یک صبحانه عالی برای لاغری - پروتنین : هر 3 اونس آن 17 گرم
best-breakfast-foods-for-weight-loss06.jpg

به گفته‎ی  Kristen Carlucci Haase یکی دیگر از متخصصین رژیم غذایی و تغذیه: " میزان مفیدی از پروتئین و امگا 3 به همراه چربی های مفید در ماهی قزل آلا وجود دارد که موجب می شود در تمام طول روز پر انرژی باشید. من عاشق اینم که ماهی قزل آلا را بین یک نان تست کامل قرار دهم، و روی آن کمی سبزیجات تازه بریزم این یک ساندویچ فوق العاده برای صبحانه است." فقط اگر هدف شما کاهش وزن است از خوردن ماهی های پرورشی اجتناب کنید.

بیکن کانادایی فاقد نیتریت یک صبحانه رژیمی عالی برای لاغر شدن - پروتئین : هر سه راسته گوشت حاوی 18 گرم پروتئین است
بیکن کانادایی فاقد نیتریت یک صبحانه رژیمی عالی برای لاغر شدن

خیلی از بیکن ها حاوی نیترات ها هستند که به عنوان نگهدارنده به آن ها افزوده می شود و خطر ابتلا به دیابت را بالا می برد. حال انواع بدون نیترات بیکن ها می تواند غذای سالمی باشد و اگر آن را به عنوان وعده صبحانه مصرف کنید می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. متخصص تغذیه خانم Jennifer Neily می گوید که بین 20 الی 30 گرم پروتئین در صبحانه می تواند موجب کاهش وزن شود. به  گفته او بیکن کانادایی فاقد نیتریت یکی از گزینه های مناسب برای صبحانه است.

سینه‎ جوجه یک صبحانه رژیمی عالی برای کاهش وزن - پروتئین : هر 4 پیمانه حاوی 19 گرم
سینه‎ی جوجه یک صبحانه رژیمی عالی برای کاهش وزن

ممکن است سینه‎ مرغ به طور معمول وعده‎ صبحانه‎ شما نباشد، اما اگر دنبال یک صبحانه رژیمی برای لاغر هستید بهتر است آن را در وعده صبحانه ان قرار دهید. صبحانه فقط محدود به ماست و تخم مرغ نیست، برای ایجاد تنوع در صبحانه برخی اوقات  مانده‎ شام خود را با سبزیجات غنی از فیبر به منظور کاهش اثر چربی آن بخورید. این یک ترکیب کامل و پرانرژی است و می تواند کل روز انرژی تان را تامین کند.

پنیر روستایی یک صبحانه رژیمی عالی برای لاغر شدن - پروتئین هر 6 پیمانه حاوی 21 گرم پروتئین است
پنیر روستایی یک صبحانه رژیمی عالی برای لاغر شدن

پنیر روستایی از لحاظ خاصیت به پای ماست نمی رسد اما یک گزینه‎ی مناسب برای صبحانه های رژیمی است که اغلب نادیده گرفته می شود. طعم آن با میوه هایی مثل آناناس و انبه خیلی بهتر می شود و می تواند تبدیل به غذای محبوب شما شود. می توانید برای صبحانه این پنیر را همراه ریحان تازه، انگور فرنگی ، فلفل سیاه و کمی روغن زیتون میل کنید.

Ground ترکیه ای یک صبحانه رژیمی عالی برای کاهش وزن - پروتئین : هر 4 پیمانه حاوی 22 گرم
Ground ترکیه ای یک صبحانه رژیمی عالی برای کاهش وزن

اگر شما می خواهید هر صبح خود را با یک دوز بالا از پروتئین برای کل روز شارژ کنید می توانید از این غذای ترکیه ای که حاوی پیاز،فلفل و قارچ بوده به همراه تخم مرغ استفاده کنید. این ترکیب منحصر به فرد و خوشمزه بوده و کمتر کسی پیدا می شود که از مزه‎ی آن خوشش نیاید. 



بیشتر بدانید : لاغری آسان با ترکیب ماست با 4 ماده غذایی!!

بیشتر بدانید : حفظ تناسب اندام با چند نکته ساده!!

بیشتر بدانید : اگر چاق هستید این صبحانه رژیمی را بخورید!!

بیشتر بدانید : لاغری با مصرف دو ماده غذایی در وعده صبحانه!!

بیشتر بدانید : یک املت خوشمزه 150 کالری برای کسانی که رژیم لاغری دارند!!

بیشتر بدانید : 12 پیشنهاد خوب برای داشتن یک صبحانه مقوی

بیشتر بدانید : 16 روش برای کم کردن سریع وزن

بیشتر بدانید : 5 رژیم لاغری معروف ستارگان هالیوودی

بیشتر بدانید : کاهش وزن با 15 غذای کم کالری!!

بیشتر بدانید : 10 غذای رژیمی که شما را چاق می کند!!

بیشتر بدانید : طرز تهیه یک غذای کاملا رژیمی

بیشتر بدانید : کاهش وزن 4/5 کیلو در هفته با 7 شام رژیمی

بیشتر بدانید : غذایی فوق العاده رژیمی برای کسانی که می خواهند لاغر شوند


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ